Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 11:01
bitchyangel
bitchyangel is offline
hoi ik ben hier nog maar net nieuw en ik zit met een GROOT probleem...ik ben net aan een nieuwe school begonne spw3 maar ik vind het dus egt NIX...daardoor heb ik ook al veel gespijbeld(terwijl ik al problemen heb met de leerplichtambtenaar ) ik heb tegen mun ouders verteld dat ik dus de verkeerde keuze gemaakt heb maar....die nemen mijn probleem nie serieus van hun moet ik het maar afkijken....DAAR HEB IK DUS EGT GEEN ZIN IN!!!!! zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben???
Oud 22-09-2003, 11:04
Verwijderd
Hoe vaak ben je al naar school geweest?

En wat maakt dat je er geen zin in hebt?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:11
bitchyangel
bitchyangel is offline
ik ben denk in totaal 2 weken geweest jah ik weet het das nie veel.....en het komt denk ook omdat ik nogal last heb van faalangst...ik heb dit al tegen de mensen van jeugdzorg verteld...maar die willen me doorversturen naar het Riagg wat ik dus ook nie wil!!! ik wil gewoon wat Anders doen als dit en ik wil in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebbe als mij....dan zit der nog een probleem 8ter want de leerplichtambt.die zit te dreigen dat ze een proces verbaal wil gaan doen tegen mij
Oud 22-09-2003, 11:16
Verwijderd
Waarom wil je niet doorverwezen worden naar het Riagg?

Heb je geinformeerd of het mogelijk is dat je bv. in een praatgroep komt, dan kom je in contact met mensen die hetzelfde probleem hebben. Of bedoel je mensen die ook de verkeerde opleiding gekozen hebben? (In dat geval: ik heb het mee gemaakt.)

Als de oorzaak bij faalangst ligt, denk je dan niet dat je daar bij een andere opleiding ook tegen aan zal lopen?

Wbt die leerplichtambtenaar...in Nederland is nou eenmaal een leerplicht...daar kan die ambtenaar ook niet zo veel aan veranderen. Wat vind jij zelf een (reële) oplossing?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:22
bitchyangel
bitchyangel is offline
ik wil niet naar het Riagg!!!en ik weet wel zeker dat ik de verkeerde opleiding gekozen hebt!!!dat van mijn faalangst is weer een ander probleem
Oud 22-09-2003, 11:27
squat
squat is offline
Waarom wil je niet naar het Riagg?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:29
bitchyangel
bitchyangel is offline
omdat die mensen allemaal denken dat ik GEK ben wat dus nie zo is...ze kunnen me tog nie helpen ze willen alleen maar praten praten over wat IK iedereen wel nie aanricht en dat soort gezeik....
Oud 22-09-2003, 11:35
Verwijderd
Je zegt zelf 'en het komt denk ook omdat ik nogal last heb van faalangst...'. Daar haal ik dan niet uit dat dat er los van staat.

Waarom wil je per se stoppen met je opleiding? Omdat je wilt stoppen, vind ik niet echt een goed onderbouwde reden... Probeer de echte reden te vinden, misschien dat je je ouders dan kunt overtuigen.

En nogmaals: Wat vind jij zelf een (reële) oplossing?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:37
bitchyangel
bitchyangel is offline
wat vind ik zelf een reele oplossing ik wil niet 5 dagen in de week naar school en ik wil van me faalangst af zonder dat mense om me heen zitte te dreige dat WIL IK
Oud 22-09-2003, 11:52
Verwijderd
Misschien kan het Riagg je echt helpen, waarom ze niet een kans geven? Heb je al gevraagd naar andere opties?

Niet 5 dagen naar school...heeft spw ook geen opleidingen waarbij je kan werken en leren? Misschien is dat meer iets voor je?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:56
Verwijderd
Je woont in Rotterdam, op zowel het Albeda Collega als het Zadkine (ik weet niet of je op één van beide zit), kun je bij spw 3 kiezen tussen beroepsopleidende leerweg en beroepsbegeleidende leerweg. Dat laatste lijkt me dan meer wat voor jou, je combineert dan een baan (van 3 dagen in de week) met één dag school per week. Hebben jullie een decaan of iets soortgelijks op school? Ga daar dan eens mee praten.

http://www.albeda.nl/gwdv/welzijn/spw3/index.htm
http://www.zadkine.nl/smartsite.dws?id=63&goto=78
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 12:00
bitchyangel
bitchyangel is offline
ja ik zit dus op het albeda en ik zal wel met mun decaan gaan praten misschien dat tda tog wat meer voor mij is zoniet dan ken ik altijd wat anders gaan doen......thanx dat je het opgezocht hebt
Oud 22-09-2003, 12:23
Verwijderd
Je kunt dan werken en geld verdienen (als het goed is) en je hoeft geen 5 dagen in de week naar school.

Ik zou het iig proberen een jaartje vol te houden. En als je het echt niks vind, in dat jaar iets anders zien te vinden wat je wel echt wat lijkt. Wel in dat jaar dan ook echt naar werk/school gaan ed. Je kunt dan ook tegen je ouders (en anderen) zeggen dat je het geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 12:29:
omdat die mensen allemaal denken dat ik GEK ben wat dus nie zo is...ze kunnen me tog nie helpen ze willen alleen maar praten praten over wat IK iedereen wel nie aanricht en dat soort gezeik....
Ben je dr al eens eerder geweest dan
Want er zijn talloze mensen die dezelfde gedachte als jij hebben en zo een eigen excuus creeeren om hun probleem niet te laten behandelen, tis hetzelfde als angst voor de tandarts...uitstellen en zeggen dat het toch niet geholpen kan worden, maar dat is gewoon lariekoek...ze kunnen in ieder geval een poging wagen en wat heb je nou eigenlijk te verliezen als je er heen gaat?
Die mensen hebben beroepsgeheim dus die gaan echt niet tegen al je vrienden zeggen dat je daar naar toe gaat...
En dat ze denken dat je gek bent slaat werkelijk op kaas...
Als ze dat denken, hebben ze geen werk meer aangezien het Riagg juist moet onderzoeken of iemand echt problemen heeft en zo ja waar de problemen van iemand liggen en of daar behandeling voor nodig is...
Je gaat toch ook naar de huisarts om te laten bepalen of je ziek bent, toch niet als je al zeker weet wat je hebt, want dan kan je net zo goed meteen door naar het ziekenhuis...

"Denial is the most predictable of all human responses"

Waarom heb je trouwens juist deze opleiding gekozen? Want dat is ook wel belangrijk om te weten, lijkt me.

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:16
bitchyangel
bitchyangel is offline
ja je hebt misschien wel gelijk ik ken der wel een keertje heen gaan en waarom ik der zo over denk nou omdat ik 1st een aantal gesprekke gehad heb bij Jeugdzorg....in het begin waren ze wel ok maar op het laatste begonne ze een beetje te dreigen met allenaal dinge over proces verbaal etc...(ik weet wel wat de gevolgen kunne zijn van mijn gespijbel maar dat hoeven ze me niet op een stomme manier gaan lopen zegge..ofdat het voor mij zo makkelijk is om de 1ste stap te zetten...snappie??) maar goed waarom ik hiervoor gekozen heb tjah...weetk ook nie hoor weet ik veel wat ik wil gaan doen de rest van mun leve en mun leve is al lekka begonne maar thanx voor de wijze raad ik zal der denk tog wel heen moete gaan!!ik heb gewoon HULP nodig klaar uit..ik ken dit niet meer zelf oplosse
Oud 22-09-2003, 16:20
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 17:16:
maar goed waarom ik hiervoor gekozen heb tjah...weetk ook nie hoor weet ik veel wat ik wil gaan doen de rest van mun leve
Je kan me niet wijsmaken dat er geen enkele reden is...vonden je ouders dat je dit moest gaan doen, vond je t zelf, was t omdat je geen enkel ander alternatief zag of was t wel degelijk dat je er in enige mate in geinteresseerd bent, maar de verwachting je uiteindelijk teleurgesteld heeft , omdat het toch anders was dan je had gedacht?
Oud 22-09-2003, 16:23
bitchyangel
bitchyangel is offline
nou ik had der wel interesse in maar de manier van lesgeve vind ik dus al nix en naja ut was ook meer omdat mijn zussies dit gingen doen dus ik dan ook maar he
Oud 22-09-2003, 16:31
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 17:23:
nou ik had der wel interesse in maar de manier van lesgeve vind ik dus al nix en naja ut was ook meer omdat mijn zussies dit gingen doen dus ik dan ook maar he
Een soort van familietraditie? Je moet sowieso niet kiezen voor iets waarvan je het idee krijgt dat het je sociaal wordt opgedrongen en je het niet doet door je eigen overtuiging...misschien moet je gewoon tegen je ouders en eventuele hulpverleners melden dat de manier van lesgeven je zwaar is tegengevallen en het niet voldeed aan je verwachting en je daarom gewoon steeds minder motivatie kreeg om nog te komen...

Wat is er zo fout voor jou aan hun manier van lesgeven? Want dat is ook wel handig om te weten.

Volges mij moet je gewoon opzoek naar de juiste opleiding, hoe moeilijk dat ook lijkt...het blijft toch altijd een weg van vallen en opstaan...sommige mensen weten precies wat ze willen en hoe en wat...anderen zullen daar op deze manier achterkomen dat wat ze gekozen hebben niet bij hun past, maar daar is verder toch niks mis mee?
Oud 22-09-2003, 16:32
bitchyangel
bitchyangel is offline
neej maar ut is makkelijker gezegd als gedaan
Oud 22-09-2003, 16:35
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 17:32:
neej maar ut is makkelijker gezegd als gedaan
ut zit namelijk zo ben der 1 van een 3ling en we hebbe nogal een hechte band met elkaar ik ken nie zonder hun...dat maakt het allemaal nog moeilijker en dan heb ik nog faalangst ook
Oud 22-09-2003, 16:38
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 17:35:
ut zit namelijk zo ben der 1 van een 3ling en we hebbe nogal een hechte band met elkaar ik ken nie zonder hun...dat maakt het allemaal nog moeilijker en dan heb ik nog faalangst ook
Tuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan...maar het geeft in ieder geval wel aan dat je dat ook best mag zeggen in gesprekken met de mensen die je er op aanspreken...
Dat jij het gevoel hebt dat je door zo'n sterke band eigenlijk een beetje onvrijwillig je zussen moet volgen...dat je anders opgesplitst wordt en je dat niet wil, maar deze opleiding je eigenlijk ook niet wil...
En die faalangst staat daar nog los van.
Oud 22-09-2003, 16:40
bitchyangel
bitchyangel is offline
jah ik weet het ik MOET gewoon hulp zoeke...hoe moeilijk ik het ook vind
Oud 22-09-2003, 16:42
Sithan
Sithan is offline
In eerste instantie moet je de leerplichtambtenaar precies uitleggen waarom je eigenlijk niet meer naar school gaat, dan zal die ook minder snel gaan dreigen met drastische maatregelen...

Maar goed ik heb nog een tentamen te leren, dus dit is even het laatste
Oud 22-09-2003, 16:43
bitchyangel
bitchyangel is offline
ok thanx dat je ff de moeite nam om te luisteren en thanx voor de adviezen suc6 met je tentame
Oud 22-09-2003, 16:55
Juliah
Juliah is offline
Ben je een zusje van Jolieke?
Oud 22-09-2003, 16:58
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 17:55:
Ben je een zusje van Jolieke?
OMG hoe weet je dat??
Oud 22-09-2003, 17:00
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 17:58:
OMG hoe weet je dat??
Vraag maar aan Jolieke zelf.
Oud 22-09-2003, 17:01
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 18:00:
Vraag maar aan Jolieke zelf.
ok ben benieuwd je bent tog niemand van mun vorige school he...
Oud 22-09-2003, 17:03
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 18:01:
ok ben benieuwd je bent tog niemand van mun vorige school he...
Ik ken Jolieke ook niet irl, alleen van het forum.

Heb je wel eens echt met haar gepraat ed?
Oud 22-09-2003, 17:05
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 18:03:
Ik ken Jolieke ook niet irl, alleen van het forum.

Heb je wel eens echt met haar gepraat ed?
ik praat wel met der maar ik weet nie precies wat der aan de hand is ik zal wel EGT met der gaan prate..jij weet blijkbaar meer als mij
Oud 22-09-2003, 17:15
Juliah
Juliah is offline
't is lang geleden dat ik met d'r gepmt heb...ze komt volgens mij amper meer op het forum. 's jammer

hm...d'r mail doet het ook niet meer.

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:19
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 18:15:
't is lang geleden dat ik met d'r gepmt heb...ze komt volgens mij amper meer op het forum. 's jammer
ok ik zal het der zegge...maar dat komt ook omdat de comp het un HEEEEEEEELLLEEE tijd nie gedaan heeft
Oud 22-09-2003, 17:19
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 18:19:
ok ik zal het der zegge...maar dat komt ook omdat de comp het un HEEEEEEEELLLEEE tijd nie gedaan heeft
Dat verklaard een hoop.

('k ga maar eens stoppen met offtopic te reageren... )
Oud 22-09-2003, 17:20
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 18:19:
Dat verklaard een hoop.

('k ga maar eens stoppen met offtopic te reageren... )
maakt nie uit joh is wel gezellie
Oud 22-09-2003, 17:21
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
bitchyangel schreef op 22-09-2003 @ 18:20:
maakt nie uit joh is wel gezellie
Dat wel, maar anders krijg ik zo boze forumbazen over me heen...
Oud 22-09-2003, 17:41
bitchyangel
bitchyangel is offline
Citaat:
Juliah schreef op 22-09-2003 @ 18:21:
Dat wel, maar anders krijg ik zo boze forumbazen over me heen...
ok
Reageren

Regels voor berichten