Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 21:11
Verwijderd
wat ik ook smeer en doe, ik blijf schrale lippen hebben, en mn vriend heeft hele zachte lippen en dat wil ik ook maar labello, bodyshop balsem en zelfs vaseline helpen helemaal bijna niets.
Zolang ik smeer gaat het goed, maar als ik niets smeer zijn ze zo weer schraal...

iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:25
Miracle
Miracle is offline
wanneer heb je dat? alleen met 'schraal', droog en guur weer. Of het hele jaar door?
Oud 07-10-2003, 21:58
Verwijderd
Dit heb ik ook, het hele jaar door... word er nog mesjogge van
Mensen tips?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:12
Verwijderd
dat heb ik ook
door het hele jaar

blegh
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:22
Verwijderd
Ik heb er ook wel een beetje last van, gelukkig niet heel erg. In de winter is het wel erger
Ik heb ooit ergens gelezen dat als je heel veel van dat soort producten gebruikt op een bepaald moment, dat je lippen er dan 'verslaafd' aan raken. Als je dan even niet smeert, worden ze gelijk weer droog, omdat ze gewend zijn altijd vet te zijn. Misschien iets minder smeren dus
Ook heb ik wel eens gehoord dat je lippen 'scrubben' met een oude, zachte tandenborstel zou helpen. Ik heb alleen geen idee hoe dat zou moeten, want ik heb het zelf nooit geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:40
ekki
ekki is offline
Je lippen kunnen inderdaad aan die producten wennen. Ik doe ook alleen vet op m'n lippen als ze echt schraal zijn. Dan doe ik meestal calendulan zalf van VSM, werkt erg goed!
Oud 07-10-2003, 23:57
Roeleke
Roeleke is offline
Ceralip van La Roche-Posay, dat gebruik ik. Is beter dan Labello in elk geval.
Oud 08-10-2003, 10:54
Verwijderd
Iets dat niet te dik is trekt beter in, labello blijft alleen maar óf je lippen zitten. Calendulanzalf bijvoorbeeld (is dunner dan vaseline!) of anti-rimpelcreme of bodylotion of nivea creme (van te voren even kijken of het erg ongezond is als je er iets van binnenkrijgt), dat trekt beter in. Er is ook nog wel een speciaal lippenspul dat echt helpt, ik weet niet meer hoe het heet, het zit in hele kleine ronde blikjes en het tintelt een klein beetje als het er net op zit.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:59
Balance
Balance is offline
ook al schijnt het zonnetje niet: je lippen kunnen ook verbranden en daar droog van worden. Dat heb ik altijd. Ook als je bijvoorbeeld onder een zonnebank gaat moet je je lippen insmeren.
Verder kun je als je naar bed gaat iets op je lippen smeren; niet te dik. Als je slaapt heb je vaak je mond open en worden je lippen droger.

Verder is het heel slecht om je lippen nat te maken en vervolgens door bijv. de wind dat op te laten drogen. Probeer dat dus niet te doen, ook al zijn ze nog zo droog.
Oud 08-10-2003, 11:27
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-10-2003 @ 11:54:
Iets dat niet te dik is trekt beter in, labello blijft alleen maar óf je lippen zitten. Calendulanzalf bijvoorbeeld (is dunner dan vaseline!) of anti-rimpelcreme of bodylotion of nivea creme (van te voren even kijken of het erg ongezond is als je er iets van binnenkrijgt), dat trekt beter in. Er is ook nog wel een speciaal lippenspul dat echt helpt, ik weet niet meer hoe het heet, het zit in hele kleine ronde blikjes en het tintelt een klein beetje als het er net op zit.
Ik gebruik altijd blistex lip conditioner.. zit in een klein rond mini potje smaakt beetje zoet, en tintelt idd als het op je lippen zit. En t werkt super...
Oud 08-10-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 08-10-2003 @ 12:27:
Ik gebruik altijd blistex lip conditioner.. zit in een klein rond mini potje smaakt beetje zoet, en tintelt idd als het op je lippen zit. En t werkt super...
Jaaa, dat bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:21
Anijs
Anijs is offline
Purol

Gebruik ik altijd en werkte altijd heel goed, maar de laatste tijd niet echt meer.. meaby zijn mijn lippen er ook aan verlaafd geraakt (?)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:45
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik heb iets wat misschien heel vies klinkt, maar t helpt bij mij toch heel goed!
Namelijk olijfolie op je lippen smeren. Dit is redelijk vet en trekt er goed in. 't Ruikt en smaakt nie zo lekker, maar je lippen worden dr wel zacht van! Dit kun je niet als lippenbalsem kopen, maar je hebt t vast wel in t keukenkastje ergens staan... Gewoon een beetje in t dopje gieten, en met je vinger op je lippen smeren. Hopelijk werkt t bij jullie ook!

kuzzz Steph
Oud 09-10-2003, 16:07
Verwijderd
Wanneer je last van schrale, droge, pijnlijke lippen hebt; haal een potje Blistex Medex, dat is daar speciaal voor (niet de Lip Conditioner dus, maar Medex!). Smeer dat er 's morgens, 's middags en 's avonds op en wacht af 't Werkt heerlijk verkoelend wanneer ze pijnlijk zijn en binnen een paar dagen is dat droge, schrale al weer weg.

Verder dingen als Labello enzo vermijden, die drogen je lippen juist uit. Maak je lippen ook niet te vaak nat met spuug oid.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:49
Verwijderd
Ik heb de blauwe blistex, ultra moisture ofzo, werkt wel. En anders gebruik ik de groene (mint en tintelt heel lekker) Maar ik denk dat ik maar es minder ga smeren en olijfolie uit ga proberen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten