Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 00:49
Verwijderd
Jawel, je leest het goed. Graag alleen als je nog nooit geblowd hebt hier reageren en ook de reden waarom. Ik heb zelf me hele leven nog nooit gerookt of geblowd, ook geen trekje genomen ofzo.
Ik laat alle waardeoordelen hierbuiten. Ik heb niets tegen roken of rokers, ik doe het alleen zelf niet. Ik hoop dat jullie ook van deze punten uitgaan.
De reden dat ik dit topic open komt vooral vanwege het feit dat ik de laatste tijd heel erg veel mensen tegenkom die elke maand wel een of meerdere keren roken. Bijna iedereen heeft al geblowd. Vanuit mijn opvoeding gezien zou ik lichtelijk geschokt kunnen zijn. Eng zelfs. Echter is slechts mijn nieuwsgierigheid gewekt. Zijn hier nog mensen die hun hele leven nog nooit hebben geblowd? En eventueel jullie leeftijd erbij als je dat kwijt wil.

Alvast bedankt,

Sjon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 01:01
Verwijderd
*meld zich*

ik heb nog nooit geblowd, zal ik ook nooit doen ook!

gerookt heb ik wel.. jammergenoeg.. k zou 150 euro krijgen als ik voor me 16e niet zou roken maar het is gewoon slecht enzow
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 01:18
Bijoux
Bijoux is offline
neuh. ik wilde het een hele tijd geleden wel doen, maar nu heb ik er geen behoefte meer aan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 01:47
Verwijderd
Urm zojuist nog. Wat wil je met die informatie? Weten of je niet 'gek' 'raar' of 'anders' ben. Bevestigen dat je uniek ben, de andere kant op loopt en weet wat het beste voor je is?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 01:50
cha0s
cha0s is offline
Mwah nee... hij heeft wel 'n punt eXo, vind ik althans. Ik vroeg 't me laatst ook af, toen ik knetter was overigens.
Vrijwel iedereen die ik ken heeft wel eens geblowd of blowt, met als uitzondering dan m'n ouders en ooms en tantes. De mensen die ik ken en waar ik mee omga zijn vrij divers, 't is niet één of ander 'hokje' ofzo waar blowen toevallig karakteristiek is waar ze uit komen zegmaar. Blowen is al net zo normaal als drinken, niet dat ik 't erg vind want ik zie 't zelf ook zo, maar als je er anders tegenaan kijkt is dat toch wel "schokkend" misschien.

Neemt niet weg dat 't niet zo boeiend is om te weten idd.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 01:52.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 02:57
Verwijderd
Ik wel. En nu? :]
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 07:06
Verwijderd
ik 1 keertje maar 1 keer vind ik niet echt meetellen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 07:12
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
*steekt hand op*
Oud 04-07-2003, 07:17
Qamra
Qamra is offline
Is dat zo bijzonder dan

Nou ja, ik.. En waarom? Ik hou niet zo van drugs. Roken en alcohol kan ik nog accepteren van mezelf, maar geen wiet of erger.. Is gewoon een grens die ik voor mezelf stel..
Oud 04-07-2003, 09:43
Ketjing
Ketjing is offline
*meldt* en waarom niet? Ik heb geen behoefte aan drugs en sigaretten. Kan prima af zonder
Oud 04-07-2003, 10:20
Verwijderd
Ik heb nog nooit gerookt en nog nooit geblowd. Dat ik nog nooit gerookt heb is omdat ik het erg goor vind, en dat ik nog nooit geblowd heb is omdat dat een soort van roken is en dus ook goor (hoewel het drogerende effect me wel interessant lijkt om 1 keer te proberen)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:57
AtHell
AtHell is offline
Ik heb ook nog nooit gerookt of geblowt, ik ben dan ook tegen dat soort ongein.
Oud 04-07-2003, 11:02
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Alle drugs zijn slecht, dus laten we er maar niet aan beginnen!
Oud 04-07-2003, 11:08
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-07-2003 @ 08:17:
Is dat zo bijzonder dan

Nou ja, ik.. En waarom? Ik hou niet zo van drugs. Roken en alcohol kan ik nog accepteren van mezelf, maar geen wiet of erger.. Is gewoon een grens die ik voor mezelf stel..
Dit heeft niks te maken met het feit dat jij al dan niet van drugs houdt. Jouw aversie is te wijten aan de omgeving waarin je bent opgegroeid en de manipulatieve overheid en media - die zich puur focussen op de negatieve aspecten. Toch een jammerlijke constatering...
Oud 04-07-2003, 11:11
M@rco
M@rco is offline
Ik heb nog nooit geblowd, en zie het mezelf ook nog niet zo snel doen eigenlijk.

Waarom niet? ... Ik weet het eigenlijk niet, heb er gewoon nooit behoefte aan gehad. Niet omdat het slecht is ofzo, dat zal me m'n reet roesten.
Ik heb verder ook niets tegen mensen die het wél doen... sommige van m'n vrienden doen het ook wel eens, maar ik doe er gewoon niet aan mee.
Oud 04-07-2003, 11:17
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-07-2003 @ 08:17:
Is dat zo bijzonder dan

Zo dacht ik er ook over tot ik eens een goed gesprek voerde met mensen die niet in een "conservatieve samenleving" leefden. Ik heb mijn vriendinnetje nog uitgemaakt voor junk, omdat ze een joint had gerookt na school. Wie had dat verwacht?
Oud 04-07-2003, 11:18
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2003 @ 12:11:
Ik heb nog nooit geblowd, en zie het mezelf ook nog niet zo snel doen eigenlijk.

Waarom niet? ... Ik weet het eigenlijk niet, heb er gewoon nooit behoefte aan gehad. Niet omdat het slecht is ofzo, dat zal me m'n reet roesten.
Ik heb verder ook niets tegen mensen die het wél doen... sommige van m'n vrienden doen het ook wel eens, maar ik doe er gewoon niet aan mee.
*steekt vinger op*

ik precies zo.... veel vrienden van me roken trouwens niet eens. Maar als mensen in mn omgeving roken, I don't care.
Oud 04-07-2003, 11:29
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 04-07-2003 @ 12:02:
Alle drugs zijn slecht, dus laten we er maar niet aan beginnen!
Precies!

Bah drugs, niets voor mij!
Oud 04-07-2003, 12:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik meld me ook!

Toen ik in de puberteit zat heb ik wel een paar keer meegerookt, maar dat was maar een paar trekkies, vond het echt vies, dus ben maar niet begonnen ermee, is maar goed ook

Verder helemaal clean
Oud 04-07-2003, 14:09
xxxJolientjexxx
xxxJolientjexxx is offline
Toen ik net begon te puberen heb ik een paar keer een paar trekjes van een sigaret genomen, echt vies!! Alcohol houd ik ook niet meer van, na deze carnaval (was echt goed ziek geworden) Ik heb ook nog nooit geblowd en ik wil het ook niet. Drugs is gewoon super vies (naar mijn mening) de geur alleen al van wiet vind ik om te kotsen. BAH!!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:52
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ken ontzettend veel mensen die nog nooit een joint hebben aangeraakt en ze zijn er trots op
Oud 04-07-2003, 16:37
Verwijderd
Nog nooit een trekje van een joint of sigaret oid gehad. Ben er ook niet tegen, veel mensen die ik ken blowen/roken wel eens. Maar je weet wel wat je aan mensen hebt wanneer ze je er niet op veroordelen. Iedereen mag van mijn zo stoned zijn als ze willen, zolang ze mij er maar niet minder door gaan vinden als ik dat niet doe...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 18:16
3rd Rock
3rd Rock is offline
ik ook niet beblowd of gerookt. knap he!
Oud 04-07-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
xxxJolientjexxx schreef op 04-07-2003 @ 15:09:
Toen ik net begon te puberen heb ik een paar keer een paar trekjes van een sigaret genomen, echt vies!! Alcohol houd ik ook niet meer van, na deze carnaval (was echt goed ziek geworden) Ik heb ook nog nooit geblowd en ik wil het ook niet. Drugs is gewoon super vies (naar mijn mening) de geur alleen al van wiet vind ik om te kotsen. BAH!!
Haha wauw. Iemand die van zichzelf vind dat ie ging puberen

cHa0s, niet iedereen, remember Wilbert in de trein Maar ik snap wel wat je bedoelt, en het lijkt ook wel of mensen het steeds meer gaan doen. Ik ben wel van plan om te gaan minderen (niet dat ik het nu zo asociaal veel doe) maar d'r is gewoon verder geen ene hol te doen ...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:13
Upke
Upke is offline
Ik heb 2 of 3 keer geprobeerd. Maar net als bij het roken ik voel niks, het is niets speciaals voor mij dus waarom mee doorgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 22:44
Zink
Zink is offline
na 2 of 3 keer proberen kan je der volgens mij niet echt een oordeel over vellen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 10:58
Verwijderd
idd, das zou gewoon toeval kunnen zijn dat je het die 2/3 keer niet heb gevoelt. Of het ligt aan de soort wiet, hoeveelheid etc.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:21
Anne
Anne is offline
Ja. Ik meld me. Maar ik wil het al tijden eens proberen (alleen geen zin om dat in m'n eentje te gaan doen).
Oud 05-07-2003, 17:24
Verwijderd
als je een weekje eerder was geweest kon ik me ook melden

afgelopen week voor het eerst geblowed, maar nog nooit gerookt ofzo verder
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:25
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
AtHell schreef op 04-07-2003 @ 11:57:
Ik heb ook nog nooit gerookt of geblowt, ik ben dan ook tegen dat soort ongein.
Liegen is gay!
Oud 05-07-2003, 21:00
Iqra
Iqra is offline
Nooit gerookt/geblowd vanwege een simpel gebrek aan behoefte...

Ik zie geen reden waarom ik het wel zou moeten doen, ik heb niet het idee iets gemist te hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:44
knuffelke
knuffelke is offline
Nopz...nog nooit geprobeerd, en ik heb er ook absoluut geen behoefte voor...
het zegt me nix en ik denk niet dat ik het ooit zal proberen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 04-07-2003 @ 10:43:
*meldt* en waarom niet? Ik heb geen behoefte aan drugs en sigaretten. Kan prima af zonder
Wát een non-argument.
Ik kan ook prima af zonder parachutspringen. Nog nooit gedaan. Maar dat wil niet zeggen dat het niet je leven kan verrijken zodra je er eenmaal van hebt 'geproefd'. Maar ach, wat niet weet wat niet deert he.

Overigens rook/blow ik zelf niet, als ik een trekje neem schiet de rook altijd letterlijk in het verkeerde keelgat, met als gevolg dat het er met een hoop kabaal en gekuch weer uitkomt. Helaasch.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:12
Japzer
Japzer is offline
Roken en blowen heb ik beiden nooit gedaan, maar blowen zou ik wel eens willen proben, ik ben geinteresseerd in het bewustzijnsverruimende effect.
In roken ben ik absoluut niet geinteresseerd, ik vind het maar een vieze gewoonte, alles gaat stinken enzo en het is nog eens duur ook (no offense)
Oud 06-07-2003, 22:30
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Het valt me op dat er zoveel mensen reageren op dit topic, aangezien het toch specifiek een drugs forum is...
Leuk om te zien dat er zoveel mensen interesse tonen in dit onderwerp terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben...
ok niet al te nuttige bijdrage maar t moest dr ffffffff uit
Oud 06-07-2003, 23:27
Japzer
Japzer is offline
Citaat:
*×*M!§T??Q*×* schreef op 06-07-2003 @ 23:30:
Het valt me op dat er zoveel mensen reageren op dit topic, aangezien het toch specifiek een drugs forum is...
Leuk om te zien dat er zoveel mensen interesse tonen in dit onderwerp terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben...
ok niet al te nuttige bijdrage maar t moest dr ffffffff uit
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met xtc, maar ik lees dit forum gewoon graag, ik ben in het onderwerp geinteresseerd, maar heb er zelf niet zoveel aan bij te dragen
Oud 06-07-2003, 23:41
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Nope, zelf geen ervaring met roken of blowen. Net als Japzer alleen ervaring met XTC, aan de ene kant ben ik op zich wel benieuwd naar het effect van blowen, maar het feit dat er roken bij komt, dat weerhoudt me er weer van, vind roken gewoon ranzig
Oud 07-07-2003, 00:11
mind
mind is offline
Citaat:
TouchOfDarkness schreef op 07-07-2003 @ 00:41:
Nope, zelf geen ervaring met roken of blowen. Net als Japzer alleen ervaring met XTC, aan de ene kant ben ik op zich wel benieuwd naar het effect van blowen, maar het feit dat er roken bij komt, dat weerhoudt me er weer van, vind roken gewoon ranzig
wel eens gehoord van space-cake en dergelijk, ok het effect is niet het zelfde als roken maar je wordt er wel stoned van.
Oud 07-07-2003, 10:22
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Nog nooit geblowd en geen andere drugs voor mij!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:34
thugz-angel
thugz-angel is offline
ik heb ook nog nooit geblowd, en ik ben 16, maar sommigen waarmee ik omga die hebben wel geblowd
Oud 07-07-2003, 13:19
Günther
Günther is offline
ik blow regelmatig, waarom? omdat ik t chill vind. heerlijk ff een joint opsteken hmmmmm
Oud 07-07-2003, 17:27
Verwijderd
*raises hand*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:13
Basia
Basia is offline
nooit gerookt/geblowd. reden ?? geen behoefte aan.
Oud 07-07-2003, 18:49
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Parallel schreef op 05-07-2003 @ 21:25:
Liegen is gay!
Nee, sarcastisch en grappig (k)
Oud 07-07-2003, 22:43
Verwijderd
nog nooit gerookt of geblowd
wel meegerookt [ dat doet iedereen toch wel bijna?]
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:08
Vice
Vice is offline
Zijn hier op dit forum wel mensen die nooit alcohol hebben gedronken.
Oud 07-07-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 08-07-2003 @ 00:08:
Zijn hier op dit forum wel mensen die nooit alcohol hebben gedronken.
eerst zou ik denken aan een 12-13 jarig meisje, maar ik vrees dat die reeds zijn ingewijd met een slokje breezer door hun 14 jarige zus/vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 01:23
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 08-07-2003 @ 00:27:
eerst zou ik denken aan een 12-13 jarig meisje, maar ik vrees dat die reeds zijn ingewijd met een slokje breezer door hun 14 jarige zus/vriendin.
Ik vrees dat die 13-jarige in 50% van de gevallen zelfs al is ingewijd in de geheimen van de Kama Sutra. Maar we houden het wel ontopic.

De enige reden waarom ik ooit een joint zou kunnen gaan opsteken is om te laten zien dat het gevoel psychisch is en je het dus ook tegen kan gaan en dat je dat dan ook kunt omdraaien. Dat je ook zonder joint het gevoel kunt hebben alsof je zwaar stoned bent. Ik weet al dat het kan, nu nog de rest ervan overtuigen. Maar alcohol leent zich daar wellicht beter voor. Of arsenicum, daar arsenicum knallende koppijn, waardoor je gaat drinken, maar het drinken stimuleert de arsenicum juist weer. Zo worden ratten vaak gedood en de nazi's waren ook goed in deze.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 11:49
Lonn-E
Lonn-E is offline
ik heb ook nog nooit geblowd

ik weet niet, zolang ik niet weet hoe het is wil ik het ook niet proberen. En als ik al die mensen zo vet ''stoer'' in een hoekje zie blowen... dat hoef ik niet te doen. ze vinden het altijd vet strak ofzo roken doe ik wel.
Oud 08-07-2003, 12:21
julliete
julliete is offline
ik blow redelijk vaak. blowen is relaxend, net als een pilsje of een glaasje wijn, je wordt er alleen wat minder agressief van. ook raak je er minder snel aan verslaafd en blijf je meer jezelf onder blowen als drinken. Een ander nadeel van blowen is dat de gesprekken met mensen wat dieper en interessanter zijn. Nee, blowen is slecht en alcohol is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten