Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 17:25
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

ADSL is opgeleverd bij ons thuis. Ik heb een doe het zelf pakket gekregen met een modem en splitter. Nu heb ik om toch met ADSL te kunnen internetten voor even de splitter op de stekker van de telefoonaansluiting gehangen met de telefoon/fax eraan. Nu kan ik internetten en bellen, maar ik hoor beneden op de telefoon een ruis die daarna even weg is en dan gaat piepen.Op de telefoon/fax boven hoor ik niks geen geruis/gepiep. Dat komt dus door de splitter die niet goed zit. Nu lopen er vanaf de telefoonwandcontactdoos in de meterkast na de inkomende lijn 2 draden weg. 1 voor de telefoonaansluiting beneden en 1 voor de telefoonaansluiting boven.Nu weet ik niet precies welke draad ik door moet knippen om de splitter ertussen te hangen. Wie helpt mij??

Alvast bedankt voor de moeite. Misschien heb ik mijn verhaal een beetje ingewikkeld getypd, maar hopelijk snappen jullie het wel.
Oud 22-09-2003, 17:28
Chimera
Chimera is offline
De splitter moet in de meterkast. Je sluit de binnenkomende lijn op je splitter aan, en dan op 1 uitgang het modem, en op de andere uitgang de rest van de telefoons. Je kunt absoluut NIET de splitter parallel aan de telefoons aansluiten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:12
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-09-2003 @ 18:28:
Je kunt absoluut NIET de splitter parallel aan de telefoons aansluiten.
Nou, dat weet ik niet. er staat wel in alle handleidingen dat het niet moet. ik heb em zelf ook niet parallel staan, maar een vriend van mij heeft t tog voor elkaar

bij hem wordt t bij de deur gesplitst, 1 gaat naar de keukentelefoon, en de andere naar de kamer, die DAAR pas in de splitter komt, vanuit de splitter heeft ie em naar t modem en naar de kamertelefoon lopen.

ik vond t in eerste instantie ook vreemd maar het werkt tog bij hem.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:18
Martin
Martin is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 22-09-2003 @ 19:12:
Nou, dat weet ik niet. er staat wel in alle handleidingen dat het niet moet. ik heb em zelf ook niet parallel staan, maar een vriend van mij heeft t tog voor elkaar

bij hem wordt t bij de deur gesplitst, 1 gaat naar de keukentelefoon, en de andere naar de kamer, die DAAR pas in de splitter komt, vanuit de splitter heeft ie em naar t modem en naar de kamertelefoon lopen.

preg_replace is misschien wat voor jou? (tog -> toch)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:49
Johnnie-mannuh
who cares, je spreekt t tzelfde uit
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:57
Verwijderd
Ook ik heb een vraagje over ADSL (heb nog niks besteld) Ik kan niet bij die RS-45 kast oid, door een foutje zit dat ding namelijk als het ware ingemetseld (ik weet ook niet waarom) Kan ik die splitter ook gewoon aansluiten op de koperen normale telefoonlijn? en kan het echt niet parallel (ook niet met een tussenstuk ofzo) ik heb al telefoon op mijn kamer namelijk met alle kabels die netjes zijn weggewerkt achter de plinten.

Verder heb ik op mijn kamer een computer staan en over een weekje een laptop. Die laptop wil ik ook draadloos met internet kunnen verbinden, het liefst zonder dat de desktop aanstaat. Maar wat voor soort modem/wireless ding heb ik daarvoor nodig? Er staat bij al die wireless dingen namelijk dat je je adsl verbinding kan delen maar volgens mij moet de desktop dan aanstaan (dat wil ik dus niet)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:04
Martin
Martin is offline
Dan heb ik ook nog een vraag, werkt ADSL ook op een KPN-lijn met een Carrier Pre-select zoals Pretium Telecom, Onetel etc.?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 00:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 22-09-2003 @ 22:04:
Dan heb ik ook nog een vraag, werkt ADSL ook op een KPN-lijn met een Carrier Pre-select zoals Pretium Telecom, Onetel etc.?
Ja, zolang je maar minimaal een BelBasis abonnement hebt, alhoewel ik van iemand gehoord heb dat dat niet meer hoeft, not sure.

Telefonie en 'internet' verkeer zijn gescheiden op de koperen telefoonlijn.
Oud 23-09-2003, 16:45
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 22-09-2003 @ 19:12:

kan echt niet, ik spreek uit ervaring.

behoorlijk klote trouwens om ADSL zelf aan te sluiten als je zo'n NT1 isdn kastje hebt van het oudste model. moest nog net niet gaan solderen, maar scheelde nix
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-09-2003 @ 17:45:
behoorlijk klote trouwens om ADSL zelf aan te sluiten als je zo'n NT1 isdn kastje hebt van het oudste model. moest nog net niet gaan solderen, maar scheelde nix
Been there, done that. Nja, m'n vader destijds dan Inderdaad een klotewerk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:41
langejongen
langejongen is offline
Oke ik heb nu ADSL maar geen telefoon. Ik heb een stukje 4 aderig telefoondraad gehaald in het midden een groene en een rode draad. In de meterkast heb ik een rode en een blauwe draad. Ik heb volgens de handleiding de groene en de rode in het midden gehouden.De rode in de connector zit op de rode van de inkomende lijn en de groene op de blauwe van de inkomende lijn.Wie helpt mij verder. Ik ga ervan uit dat de verbinding in de connector goed is.
Oud 23-09-2003, 17:43
Martin
Martin is offline
Hoe ziet zo`n ADSL-splitter er eigenlijk uit/hoe werkt het?

De situatie in onze meterkast:

Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:46
Johnnie-mannuh
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-09-2003 @ 17:45:
kan echt niet, ik spreek uit ervaring.

nee hij staat in serie en dan in parallel

niet helemaal in parallel zoals het hoort
en ook niet dubbel zoals bij ISDN
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 23-09-2003 @ 18:43:
Hoe ziet zo`n ADSL-splitter er eigenlijk uit/hoe werkt het?

De situatie in onze meterkast:

[afbeelding]
Gewoon simpel kastje wat je tegen de muur monteert. De telefoonlijn gaat erin, en dan heb je twee RJ-11 telefoonstekkertjes. Eén voor telefonie, de ander voor je ADSL modem.
Oud 23-09-2003, 18:03
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-09-2003 @ 19:02:
Gewoon simpel kastje wat je tegen de muur monteert. De telefoonlijn gaat erin, en dan heb je twee RJ-11 telefoonstekkertjes. Eén voor telefonie, de ander voor je ADSL modem.
Maar moet ik nog iets doen met dat kastje wat je daar ziet dat aan de muur is gemonteerd? Waarom zit daar een RJ-45 (of is het RJ-11) connector?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:54
langejongen
langejongen is offline
Het is bij mij gelukt. Ik was een draadje vergeten aan te sluiten. Dom dom dom.Bedankt voor jullie hulp.
Oud 23-09-2003, 23:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 23-09-2003 @ 19:03:
Maar moet ik nog iets doen met dat kastje wat je daar ziet dat aan de muur is gemonteerd? Waarom zit daar een RJ-45 (of is het RJ-11) connector?
RJ-11 = telefoonstekker
RJ-45 = ethernetstekker

En het is RJ-11, alleen de ADSL modem heeft uiteindelijk een RJ-45 uitput, waar je dus een UTP kabel naar je computer aansluit.
Reageren

Regels voor berichten