Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ook ik heb een vraagje over ADSL (heb nog niks besteld) Ik kan niet bij die RS-45 kast oid, door een foutje zit dat ding namelijk als het ware ingemetseld (ik weet ook niet waarom) Kan ik die splitter ook gewoon aansluiten op de koperen normale telefoonlijn? en kan het echt niet parallel (ook niet met een tussenstuk ofzo) ik heb al telefoon op mijn kamer namelijk met alle kabels die netjes zijn weggewerkt achter de plinten.
Verder heb ik op mijn kamer een computer staan en over een weekje een laptop. Die laptop wil ik ook draadloos met internet kunnen verbinden, het liefst zonder dat de desktop aanstaat. Maar wat voor soort modem/wireless ding heb ik daarvoor nodig? Er staat bij al die wireless dingen namelijk dat je je adsl verbinding kan delen maar volgens mij moet de desktop dan aanstaan (dat wil ik dus niet) |
![]() |
||
Citaat:
Telefonie en 'internet' verkeer zijn gescheiden op de koperen telefoonlijn.
||
![]() |
Citaat:
behoorlijk klote trouwens om ADSL zelf aan te sluiten als je zo'n NT1 isdn kastje hebt van het oudste model. moest nog net niet gaan solderen, maar scheelde nix ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oke ik heb nu ADSL maar geen telefoon. Ik heb een stukje 4 aderig telefoondraad gehaald in het midden een groene en een rode draad. In de meterkast heb ik een rode en een blauwe draad. Ik heb volgens de handleiding de groene en de rode in het midden gehouden.De rode in de connector zit op de rode van de inkomende lijn en de groene op de blauwe van de inkomende lijn.Wie helpt mij verder. Ik ga ervan uit dat de verbinding in de connector goed is.
||
![]() |
Citaat:
nee hij staat in serie en dan in parallel niet helemaal in parallel zoals het hoort en ook niet dubbel zoals bij ISDN |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
RJ-45 = ethernetstekker En het is RJ-11, alleen de ADSL modem heeft uiteindelijk een RJ-45 uitput, waar je dus een UTP kabel naar je computer aansluit.
|
![]() |
|
|