Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de eigenaar bleef hardnekkig vasthouden aan het beestje.. hmm verkeerde woordkeuze zie ik nu ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh, en topicstarter, de rest van je familie zijn zo te lezen ook debielen.
Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 18:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
OMFG
![]() Dat vind ik echt grof ![]() Ik zou ook zo gereageerd hebben als jij.. nou nee eigenlijk niet, ik had 'm uit bed gegooid (of was zelf weggegaan, afhankelijk van waar het was) en ik had 'm flink uitgescholden. Het is idd iets onvoorspelbaars en ook vind ik het gemeen. Die haan kan er ook nix aan doen... Ik vind het ziek. Zomaar, zonder emotie zo'n beestje z'n nek omdraaien zegt iets over z'n persoonlijkheid vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Mensen zijn zo scheef...
|
Verwijderd
|
mjah nouja, ik vind het lullig, maar om er nou zo moeilijk over te gaan lopen doen vind ik ook weer een beetje onzin hoor. Zeg tegen je vriend iets in de zin van dat je het niet van hem verwacht had dat hij dat ook daadwerkelijk zou doen.
Om er nou ruzie om te gaan maken gaat me wel erg ver hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
allereerst is een nek omdraaien een vrij diervriendelijk emanier (mits goed gedaan) om een beest te doden. Ten tweede is het gruwelijk gruwelijk gruwelijk irritant om NOOIT eens fatosleinlijk lekker te kunnen slapen zonder dat dat kutbeest je wakker maakt. Ze hebben er alles aan gedaan om het fatsoenlijk op te lossen, maar niets hielp, dan maar zo. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat erg! Het gaat er niet om dat het beest nu dood is, want inderdaad, we eten tenslotte ook vlees. Maar wel dat hij iets van iemand anders heeft doodgemaakt, terwijl die mensen misschien heel erg aan hun haan gehecht waren. Misschien heeft hij hen er wel veel pijn mee gedaan.
Bovendien is het onnodig om die haan te doden, er is tenslotte geen vlees van gemaakt ofzoiets... Ik was ook heel kwaad en verdrietig geworden, ik vind dan ook absoluut niet dat je overdreven reageert! |
![]() |
||
Citaat:
|
ik vindt het niet onvergeefelijk
maar wel gewoon bot en erg lomp kzou het er een keer goed over hebben (vertel ook welk gevoel je erbij hebt en hoe erg dat dwarszit) en dan gewoon verdergaan
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hmm
Beetje maf topic dit.. Gaat het er nu om wie er gelijk heeft en wie niet? Dan hoort dit namelijk ergens anders thuis, want dan gaat het om de kwestie of het terecht was die haan te doden. Of is je vraag hoe je dit probleem weer op moet lossen, dan moet je je vraag toch iets aanpassen. Er komen nu reacties die gaan over het doden van dieren, dat heeft weinig met L&R te maken, is dan eerder F&F.. Nou ja, aangezien het topic op L&R staat lijkt me dat het gaat om de kwestie dat dit een afstand heeft gecreëerd tussen jou en je vriend, dus verzoek ik iedereen ook vriendelijk daarop in te gaan.. De discussie over het doden van dieren e.d. voeren jullie maar ergens anders. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wie ben jij om te bepalen welke diersoort je wel en niet mag vermoorden? Wat voor criteria liggen daar aan ten grondslag? Hitler vond de joden ook minderwaardig.. dat is echter nog geen rechtvaardiging om ze af te slachten.. zo is het met dieren net zo. We staan als mensheid voor de keuze om vlees te eten, dit maakt het nuttigen hiervan pure moord, wij verzuimen als ras onze verantwoordelijkheden te nemen... De mensheid is verdervelijk...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 22:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alleen is dit volledig offtopic, dus laten we er maar over ophouden. Het ging tenslotte om een meisje die haar vriend niet begreep, en niet over wel of niet vegetariër zijn. |
![]() |
|
![]() |
Alsjeblieft zeg,
Als je ziet wat voor frustraties kunnen ontstaan bij insomnia, valt het doden van een haan toch nog wel mee ![]() Lees ns verhalen van mensen die geconfronteerd werden met irritante honden bij buren, dan weet je hoe vreselijk het kan zijn als je buren niet wensen te denken aan iemands nachtrust maar wel een huisdier nemen... Oh ja vegetariers moeten zich wat meer in de biologie van de mens interesseren dan hoeft die discussie niet de hele tijd opnieuw gevoerd te worden...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wij zijn bedoeld om beide te eten, laten we dat dan ook blijven doen ipv god te gaan spelen...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
schematje: Vleeseter Heeft klauwen Geen poriën in de huid; transpireert via de tong Scherpe voortanden om mee te verscheuren, geen vlakke maalkiezen Gladde ingewanden 3 maal zo lang als het lichaam voor vlotte doorgang van snel bedervend vlees Sterk zoutzuur in de maag om vlees te verteren Speekselreactie zuur Maakt zelf vitamine C aan in eigen lichaam Planteneter Geen klauwen Transpireert door de poriën in de huid vlakke kiezen Geen scherpe voortanden; vlakke kiezen Kronkelige ingewanden 6-12 maal zo lang als het lichaam Maagzuur 10 maal zwakker dan dat van vleeseters Speekselreactie alkalisch Niet alle planteneters kunnen zelf vitamine C aanmaken, zoals apen die het uit fruit halen mens Geen klauwen Transpireert door de poriën in de huid vlakke kiezen Geen scherpe voortanden; vlakke kiezen Kronkelige ingewanden 6-12 maal zo lang als het lichaam Maagzuur 10 maal zwakker dan dat van vleeseters Speekselreactie alkalisch Kan geen vitamine C aanmaken en moet dit opnemen uit groenten en fruit ... Los daarvan is het natuurlijk zwaar onmogelijk om alle carnivoren in 1 maal herbivoor te maken, dit zal een geleidelijk proces zijn.. waardoor die overbevolking ook wel mee zal vallen aangezien alle dieren nu speciaal gefokt voor het vlees worden, dit is dus geen natuurlijke situatie, zoals jij suggereerd met je "laten we aub neit denken dat we slimmer zijn dan de natuur".
|
Verwijderd
|
Het spijt me zeer..
maar de discussie in dit topic heeft werkelijk niets meer te maken met Liefde en Relatie.. Ik heb al gevraagd om de discussie over vlees eten en dergelijke ergens anders te voeren, niet hier. Ik vind het een superboeiende discussie maar hij hoort hier gewoon niet.. Verhuis met zn allen naar F&F en ga daar de discussie aan, neem desnoods dit topic als aanleiding, zet een link naar dit topic of wat dan ook.. PM mij evt. de link van het topic op F&F, dan zet ik die hier nog neer om mensen door te verwijzen. Ik sluit hem nu.. Het spijt me zeer Cassandra, maar ik heb geen zin alles te gaan lopen verwijderen en dergelijke. Je kunt zoals gezegd naar Flora en Fauna gaan met de vraag of het doden van die haan terecht was of niet.. Ik vind het ook goed als je hier een topic heropend wanneer je nog heel erg behoefte hebt aan advies over het omgaan met gedrag van je vriend wat jij totaal afkeurt.. Laat dan alleen het hanenverhaal achterwege en hou het wat algemener, dan gaat men in op de goede dingen en geen discussie over vegetarisme of wat dan ook voeren. Neem evt. contact met me op via PM als er iets niet duidelijk is ofzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|