Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 10:13
Moonspell
Moonspell is offline
Ik ben geen n00b maar toch maar ff een vraag, is het niet mogelijk om via crosslink een vaste verbinding te houden tussen 2 pc's?

Aangezien ik mn server heb verbonden met crosslink, en ik 's nachts mn client pc uit doe, ik 's morgens die weer opstart, werken mn network drives niet meer

Server = win2k Prof
Client pc= XP prof

Na rebooten van beide pc's is het ineens wel weer mogelijk.
Vreemde zaak lijkt me?

Share's e.d. heb ik allemaal netjes ingesteld.
Oud 26-09-2003, 10:41
Verwijderd
Als je je PC uitschakeld is het logisch da die drives niet meer werken..
Maar volgens mij begrijp ik je vraag niet zo..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef op 26-09-2003 @ 11:13:
Na rebooten van beide pc's is het ineens wel weer mogelijk.
Vreemde zaak lijkt me?
Valt wel mee. 2K en XP kijken bij het opstarten of de netwerkdrives beschikbaar zijn. Zijn ze dat niet (omdat de andere PC uitstaat) dan geeft de Explorer ze weer als 'offline network drives' en kun je er niet op klikken. Als de andere PC vervolgens online komt, veranderen die shares slechts mee als je een dynamisch IP hebt ingesteld (dus wanneer je bijv. je server als DHCP voor je client laat functioneren, als je gebruikt maakt van ICS).

Rebooten heeft tot gevolg dat de ene PC meteen de netwerkdrives op de andere ziet, en daarom verschijnen ze dan wel correct in de explorer. Overigens veranderen die icoontjes niet altijd even goed mee. Als ik weet dat mijn andere PC's aanstaan en de shares worden nog offline weergegeven, kan ik er gewoon op klikken: na een paar seconden de shares te hebben gebrowsed veranderen die icoontjes ook.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:46
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2003 @ 12:03:
Valt wel mee. 2K en XP kijken bij het opstarten of de netwerkdrives beschikbaar zijn.

Klopt.
Citaat:

Zijn ze dat niet (omdat de andere PC uitstaat) dan geeft de Explorer ze weer als 'offline network drives' en kun je er niet op klikken.

Ja maar als de verbinding 's avonds gewoon goed is, en ik beide pc's aan laat staan, en 's morgens weer gebruik wil maken van de networkdrives ( feitelijk niets veranderd, alleen het scherm uit gedaan () ) moet deze verbinding toch blijven?

Citaat:

Als de andere PC vervolgens online komt, veranderen die shares slechts mee als je een dynamisch IP hebt ingesteld (dus wanneer je bijv. je server als DHCP voor je client laat functioneren, als je gebruikt maakt van ICS).

Heb vast ip toegekend aan beide pc's.

Citaat:

Rebooten heeft tot gevolg dat de ene PC meteen de netwerkdrives op de andere ziet, en daarom verschijnen ze dan wel correct in de explorer. Overigens veranderen die icoontjes niet altijd even goed mee. Als ik weet dat mijn andere PC's aanstaan en de shares worden nog offline weergegeven, kan ik er gewoon op klikken: na een paar seconden de shares te hebben gebrowsed veranderen die icoontjes ook.
klopt, dat geval met die icoontjes is mij ook bekend

Dus mijn vraag is, waarom gaat mijn verbinding weg als ik 's morgens trug kom bij mijn pc's, terwijl er niets is veranderd?

Is er een optie dat na zoveeltijd deze verbinding wordt uitgeschakeld?

Als ik bijv. VNC gebruik op mn client pc, naar mn server toe, werkt dit wel, maar de netwrokdrives zijn afgesloten.

Hoe zit dit?
Reageren

Regels voor berichten