Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 08:38
Audrey
Audrey is offline
Ik voel me zo rot. Ik dacht dat we zo gelukkig waren samen. We hadden meer dan een jaar iets en we hebben wel eens tegenslagen gehad in het begin maar daar zijn we bovenop gekomen. Ik hou zo van hem maar ook vind ik hem gemeen.
Heel de vakantie heb ik op hem zitten wachten. Hij ging bijna een maand op vakantie met zijn familie. Ondertussen hielden we voor elkaar een dagboekje bij en daar schreef hij de liefste dingen in. Toen hij terug was zijn we samen nog een paar dagen op een camping geweest. Het was zo leuk...maar een week daarna gingen we nog een keer en toen was ik ziek. Toen deed hij een beetje chagrijnig.
Nou heeft hij introductieweek en hij belde maar niet...en ik vond dat een beetje raar dus ik belde maar. Hij was gister jarig dus ik wilde dat met hem vieren. Toen kwam hij eergisteravond thuis...ik helemaal blij...ik dacht dat we om 12uur zijn verjaardag zouden vieren en hij bij mij zou logeren... ik had in gedachte om de volgende ochtend dan een grote taart te kopen.uur gewacht op het station. Toen maakte hij het uit...op straat. Hij huilde wel maar hij zei dat hij al maanden niet meer verliefd was en ongelukkig met me was.
Waarom heeft ie me dat niet eerder verteld?? en nog steeds heb ik hoop.... en ik kan het gewoon niet geloven dat iemand de hele tijd zegt dat ie zoveel van je houdt als het niet zo is. Nou heb ik al 2 dagen niet geslapen of gegeten. Ik wil hem gewoon niet kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 09:04
Boef
Boef is offline
*troost*

Met niet slapen of eten krijg je 'm niet terug hoor. Dat is ook harstikke ongezond voor je. Misschien kan je proberen over een weekje ofzo met 'm te praten waarom het precies is uitgegaan? En dan een beter antwoord krijgen dan 'ik ben niet meer verliefd'. Hij zal vast wel van je houden nog steeds, gewoon een 'houden van', zoals je heel veel om iemand geeft denk ik. Maar misschien wil hij er geen relatie bij? Ik kan wel een heleboel dingen bedenken nu, maar ik denk dat je er meer mee op schiet om er met hem over te praten...

succes!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 09:33
Audrey
Audrey is offline
Het kwam erop neer dat ik alles voor hem overhad maar hij niet voor mij. Ik wilde hem altijd verrassen met dingen, hij mij nooit. Eigenlijk is het beter zo maar ik vind het zo moeilijk.
Hij is meteen veranderd daar. Hij had eerst wat tegen ''ballen'' en nu praat hij al bekakt aan de telefoon en wil hij bij de '' ballenstudentenvereniging'' omdat dat gezellig is. Ik heb gewoon het gevoel dat hij al die tijd een relatie met me had om hem bezig te houden. Nu heeft hij ontdekt hoe leuk het daar is en dumpt hij me. Zo voelt het en het is erg pijnlijk omdat we het een paar weken geleden nog over samenwonen hadden volgend jaar...dan zou ik mn studie bij hem in de buurt gaan doen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:14
Balance
Balance is offline
ach, heel naar voor je!
maar een beter antwoord dan 'ik ben niet meer verliefd' zal je denk ik niet krijgen. dat kan gewoon zijn reden zijn. hij kan echt niet meer verliefd op je zijn en dan is het maar beter dat het uit is. Een jongen dwingen bij je te blijven uit medelijden heeft geen zin, al zou je het nu misschien wel graag willen.
Dat hij het niet eerder uitmaakte is dan inderdaad wel raar (als het toch al een tijdje zo was) maar een lange relatie uitmaken is ook een heel grote stap. Dat hij moest huilen betekent dat hij het er ook heel moeilijk mee heeft en waarschijnlijk wel van je houdt. Anders had hij het ook wel zonder emotie kunnen zeggen. Maar goed, ik begrijp dat de situatie net zo kut blijft!
Oud 19-08-2003, 11:29
The0
The0 is offline
Tja, dat soort dingen gebeuren he. Hij zag misschien op tegen het leventje dat hij ging krijgen (het 'ballen') maar achteraf bleek het beter dan hij dacht.

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik verwacht dat hij het niet durfde uitmaken om jou niet te willen kwetsen. Ook komt het raar over om te zeggen: gister besloot ik dat ik je niet meer wilde, dus het is uit. Dan klinkt dat van meerdere maanden geloofwaardiger.

Ik wens je veel succes bij het vinden van een nieuwe vriend en sterkte bij het verwerken van je ex.
Oud 19-08-2003, 11:32
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Dat hij nu zo raar doet (plotseling wel bij bij het koor willen horen) geeft ook al aan dat hij het er moeilijk meeheeft.. Het kan zijn dat hij de waarheid vertelde over dat hij niet meer veliefd was maar hoe dan ook veel maakt dat niet uit.. Je moet proberen te accepteren dat het uit is en dat het niet meer goed is.. Zoek afleiding bij vriendinnen/familie.. En dan over een tijdje een keer met hem praten wat er nou allemaal is gebeurd...

Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:07
Surjirro
Surjirro is offline
Aaaah wat naar voor je Wel lullig van em dat ie het na maanden pas uitmaakt en ook wáár die het uitmaakt! IK heb helaas niet iets van tips voor je maar wil je wel sterkte wensen!
Oud 19-08-2003, 18:28
Verwijderd
Nu is daar erg weinig aan te doen, het gebeurt vaker dat mensen het vlak voor het begin van het academisch jaar uitmaken. Logisch ook. Misschien was hij inderdaad al langer niet meer verliefd op je maar wist hij niet wanneer hij het moest vertellen. De leuke introductie en het begin van een spannende nieuwe tijd hebben hem er waarschijnlijk toe gebracht het nu wel uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:30
Verwijderd
Vinnut eigenlijk best een klotestreek van hem, maar met niet eten en slapen, hoe ongelukkig je ook bent. Krijg je hem echt niet terug. Het klinkt misschien wat moeilijk; maar life goes on.
Ga andere dingen doen en probeer hem te vergeten. Ga met je vrienden leuke dingen doen, zet je gedachten ergens anders op. Maak een lijstje met wat er allemaal niet leuk aan hem is. Prent jezelf in dat het beter is dat je niet meer samen met hem bent. Je gevoelens nemen wel af en misschien kun je over een aantal weken met hem praten over het feit waarom hij niet eerder tegen je gezegd heeft dat hij niet meer verliefd op je is.
Sterkte meis!
*knuffel*
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:02
Repsaj
Repsaj is offline
*troost*

achja doe je vrij weinig aan
Oud 19-08-2003, 21:37
Gwinnie
Gwinnie is offline
you go girl....
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 19:28:
Nu is daar erg weinig aan te doen, het gebeurt vaker dat mensen het vlak voor het begin van het academisch jaar uitmaken. Logisch ook. Misschien was hij inderdaad al langer niet meer verliefd op je maar wist hij niet wanneer hij het moest vertellen. De leuke introductie en het begin van een spannende nieuwe tijd hebben hem er waarschijnlijk toe gebracht het nu wel uit te maken.
Ja ik ben het hier wel mee eens. Ik heb net ook introductie achter de rug, en ik heb gister mijn kamer helemaal in orde gemaakt. Het is nu zo anders dan ''vroeger'' toen ik iets met hem had. IK woon nu ook anderhalf uur bij hem vandaan.

Maar toch ik weet niet of het echt een rede is om het niet te proberen, ik bedoel volgens mij blijft het gewoon goed gaan, hij blijft nog steeds dezelfde lieve jongen voor mij, ondanks dat ik op kamers woon. Het is dan natuurlijk een beetje gek om het meteen uit te maken, plotseling, dat had hij denk ik beter anders aan kunnen pakken dan.

@topicstarter super erg voor je! Ik vind het ook een beetje lomp om het dan op straat uit te maken, als je zo lange tijd iets gehad hebt dan kan je het toch wel op een fatsoenlijke manier uitmaken. Maar goed het is niet anders. Ik kan niet veel zeggen meer, maar heel veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 12:35
AtHell
AtHell is offline
Bekijk het van de zonnige kant, hij heeft de maanden dat hij niet verliefd op je was gedaan alsof hij je nog leuk vond, scheelt je weer wat tijd alleen .
Oud 22-08-2003, 13:32
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
AtHell schreef op 21-08-2003 @ 13:35:
Bekijk het van de zonnige kant, hij heeft de maanden dat hij niet verliefd op je was gedaan alsof hij je nog leuk vond, scheelt je weer wat tijd alleen .
Oh ja, alsof ze er wat aan heeft dat haar vriend niet oprecht is! Liever alleen zijn dan een vriend hebben die niet oprecht is!
Oud 22-08-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Audrey schreef op 19-08-2003 @ 10:33:
Het kwam erop neer dat ik alles voor hem overhad maar hij niet voor mij. Ik wilde hem altijd verrassen met dingen, hij mij nooit.
hey dat ken ik Hmm.. slecht teken.

Maareuhm.. over het totale verhaal: wat een zak zeg!
Ik bedoel, dat ie niet meer verliefd op je was, okee. Maar dan had hij niet eerst allemaal lieve dingen moeten zeggen en schrijven. En dan.. je maakt het toch niet op zo'n rotmanier uit, als je hem juist probeerde te verrassen enzo.. bah wat gemeen.

Maarjah zo'n introductieweek is een ontzettend goeie test. In zo'n week krijgt hij zoveel nieuwe indrukken te verwerken dat hij amper de tijd heeft om aan je te denken. Zo werkt dat echt. En hij ziet zo ontzettend veel leuke mensen, leuke meisjes, enz.
Degenen die ondanks al die dingen toch bij hun vriend(in) blijven, die houden echt van de ander.

Ik weet niet waar hij gaat studeren, maar ik heb nou al 2x introductieweek in Leiden gelopen en als je een beetje een leuke groep hebt enzo, dan ben je echt de hele dag bezig. Het is logisch dat hij je dan niet belt enzo.
Hij kwam er misschien gewoon achter dat hij je helemaal niet miste.

Nou ja goed, dan is hij hartstikke stom, want hij geeft dan een heel leuk en lief meisje op. Dat moet je onthouden.

Ik heb ook altijd hele leuke ideeen die ik met m'n vriendje zou willen doen, gewoon speciale dingen als weekendjes weg enzo. Ik weet hoe het is als hij nooit met iets leuks of speciaals komt, als ie net zo lief thuis op de bank hangt, als het hem niet boeit.

Troost je met de gedachte dat je beeld van de relatie niet klopte. Dit was helemaal niet de jongen met wie jij de rest van je leven zou delen, ookal wou je dat wel. Die jongen ga je je nog tegenkomen! En die jongen zal veel beter bij je passen. Die zal je niet aan het lijntje houden, die zal je niet laten vallen in 1 of andere introductieweek.

Maar nu moet je aan jezelf denken. Zorg dat jij ook leuke dingen te doen hebt. Spreek met veel mensen af, koop leuke nieuwe kleren, enz.

Het lijkt idd net alsof hij wat met je had omdat hij toen nog nix leukers te doen had. Ik zou een bepaald persoon ook wel op introductieweken willen sturen.. eens kijken wat er dan gebeurt..
Volgens mij wordt het dan zoiets van "hey, ik heb nu ook een leuk leven, doei!"

Maargoed. Iig heel veel sterkte
Probeer niet steeds contact met 'm te zoeken, want dat maakt het een stuk moeilijker voor je.

xx
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:57
Loezzel
Loezzel is offline
Het is niet leuk, maar je kunt er vrij weinig aan doen. Lullig dat hij het op deze manier heeft uitgemaakt en je valse hoop heeft gegeven. Misschien helpt dat je wel je verdriet te verwerken. Hij is het je niet waard. Zo hoef jij niet behandeld te worden, daarvoor kun jij veel lievere en leukere jongens krijgen!
Sterkte met het verdriet en het komt allemaal goed!
Oud 22-08-2003, 17:04
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
Verbaasd me niks. Heb afgelopen anderhalve week ook intro gehad afhankelijk van hoe je bent kun je zó veranderen! Nou ben ik al vier jaar student geweest dus opzich was het voor mij weinig nieuws (daarom niet minder leuk trouwens ), maar als je niks gewend bent dan heeft een beetje intro echt een overdonderend effect op je! Je verandert enorm in die week, veel nieuwe mensen, nog meer nieuwe visies op hoe het leven als student zou moeten zijn (terwijl je dit eigenlijk zelf moet uitvogelen maar dat terzijde) en niemand die zegt van: je hád ook al een leven, hou daar ook rekening mee. In zijn geval zag die door die impacts (eindelijk) in dat doorgaan geen zin meer had. Naar maar waar.

Hóe je verandert hangt trouwens heel erg af van de mensen waar je mee optrekt. In mijn geval was dat echt een superrelaxte en van studentenvereninging onafhankelijke groep mensen waarvan ik nog wel het 1 en ander geleerd heb. Ik heb echt ook groepen gezien (met die ballen dus)... *schudt hoofd*.... eigenlijk ziekelijk als je bedenkt hoe 1 simpele keuze (met welke mensen e op stap gaat in de intro) zo'n megagrote invloed heeft op hoe je de rest van je leven (of in elk geval studie) doorbrengt (want ik kan me NIET voorstellen dat je leven na je studententijd exact hetzelfde is met of zonder studentenvereniging/ballen/etc. )

Factfile: 60-70% van de vergelijkbare relaties gaat uit . Klinkt kut maar zo ist leven (blijkbaar).

succes met tverwerken van de tranen.
Oud 22-08-2003, 17:29
Verwijderd
Het is eigenlijk simpel: als je echt van iemand houdt, heeft zo'n introductieweek daar geen enkel invloed op. Dan maakt het niet uit met welke mensen je samen komt, je mist je vriend(in) en je kijkt uit naar het moment dat je hem / haar weer zal zien. Het leven is gewoon niet hetzelfde zonder diegene..

Heb je dat niet, dan gaat de relatie vroeg of laat toch kapot. Introductieweek of geen introductieweek.. simpel.

*durft te wedden dat zo'n week geen invloed op hem zou hebben* .. en ik hoop dat het ook zo bij mijn vriendin is
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:55
Audrey
Audrey is offline
Vandaag heb ik afscheid genomen. Heel moeilijk want hij houdt nog wel van me. Hij heeft inderdaad wel veel meegemaakt in die week. Ze kregen ongeveer elke dag condooms mee
Maar het is niet dat hij niet meer van me houdt dus. We nemen de tijd...een paar maanden rust en kijken hoe het dan gaat en of we verder willen. De kus was zo fijn en het was een echte goede kus zoals in het begin. We zagen elkaar ook te vaak de laatste tijd. Hingen vaak samen op de bank en dat gaat ook wel vervelen. Het is erg vaag. ik weet het. Maar de liefde is er nog steeds van allebei de kanten. Als dat over 2 maanden nog zo is zien we dus wel weer. Hij vindt het belangrijk dat ik een eigen leven opbouw. Het benauwde hem. Hij is er niet aan toe om volgend jaar samen te wonen.( we hadden het erover dat we samen zouden gaan wonen daar) ik hoef ook nog niet samen te wonen. Ik verwacht ook niet dat hij het hele weekend bij mij hangt en zijn vrienden en familie nooit meer ziet. En dat is het een beetje. Hij heeft ook gehoord dat zijn studie heel erg zwaar zal worden maar hij houdt dus wel van me. Ik voel me rot maar toch ook wel weer wat beter dan eerst. Hij wil alles op een rijtje zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:22
Audrey
Audrey is offline
We hebben besloten om het weer te proberen. Als we elkaar zagen was die vonk er nog steeds en we houden heel erg veel van elkaar.
In de tussentijd is er wel wat gebeurd. 2 weken nadat het uit was,was hij erg dronken en begon een meisje hem te zoenen. Maar toen moest hij de hele tijd aan mij denken. Hij vertelde dit me huilend en ik wil het gewoon nog een kans geven omdat we het zo fijn hadden samen. We zagen elkaar eerst heel erg vaak( elke dag na school en dan tot s avonds laat) Dat ging wel eens vervelen en hij zag zijn vrienden nooit meer. (dat had ie moeten zeggen dan! Kon hij ook zelf wat aan doen maar goed)

Nou vind ik het wel eng...zie hem 1 keer per week. Vrijdag zie ik hem weer. Dan gaan we zwemmen en mag ik hopelijk logeren daar. Zaterdags wil hij zijn vrienden weer zien. (heeft ie net zoals mij 2 weken niet gezien en is begrijpelijk) Zondagmiddag gaat hij weer terug....dan moet ik weer een week wachten. Ik vind het erg moeilijk en eng...hoop dat we niet uit elkaar groeien op deze manier. Maar misschien zie ik hem volgende week wat langer want waarschijnlijk blijf ik dan op zijn nieuwe kamer logeren en heeft hij ook wat meer tijd. Ik hoop gewoon zo dat we het goede gedaan hebben en dat hij net zoveel van mij houdt als ik van hem...
Zijn er hier meer mensen die hun vriend/vriendin maar 1 keer per week zien en houden jullie het vol? ik heb wel mn rijbewijs maar geen auto en met het openbaar vervoer doe je er 3 uur over...(met auto 1 uur dat is wel te doen)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:40
Evolution
Evolution is offline
ben erg blij voor je dat het nu allemaal toch nog zo goed is gegaan
ik zie mijn vriend twee tot drie keer in de week.. opzich had ik wel vaker gewild, maar gaat niet, en ik merk ook dat als we bijv. in de vakantie elkaar elke dag zien, dat we ons aan elkaar gaan irriteren (hij tenminste aan mij, ik niet aan hem, maar pas na de tijd, omdat hij dan chagrijnig is ofzo)... maar dat is opzich wel jammer.. ach we zitten nu trouwens ook ff in en dip.. maar ik hou de hoop eri dat het goed komt, en dat we weer bij elkaar kunnen zij als altijd... maar oke, heeft niks met jou te maken
ik weet wel zeker dat het allemaal wel weer helemaal oke gaat worden tussen jullie!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 12:41
Evolution
Evolution is offline
[sorry voor alle spelfouten, ik typ veel te snel ]
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 13:00
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik zie m'n vriendin (als ik zou willen) 7 dagen in de week, maar omdat we niet bij elkaar op school zitten is dat meer 5 dagen in de week. In ieder geval altijd vrijdag, zaterdag en zondag. De overige 4 dagen zijn nog weleens verschillend, soms zie ik haar de volle 4 dagen en anders maar 1. Minder zou ik ook niet willen, dat vind ik net als jij "eng."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten