Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 12:01
Verwijderd
ik zou volgens mij teamleider 3 uren hebben gespijbeld....

2 ervan kwamen door hetzelfde misverstand.. de andere misverstand vanwege roosterwijziging....

Nu wil hij me straks dus zien met mn ma mee... is dit bij jullie ook zo geregeld of...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 12:05
Verwijderd
ik heb behoorlijk wat gespijbeld en ze hebben nooit mn ouders gebeld ofzo. gewoon gezegd van ga dan en dan maar vegen. En dat is alles..
Maar eerst vragen ze een reden voor afwezigheid, en als je die kan geven is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 26-09-2003 @ 13:05:
ik heb behoorlijk wat gespijbeld en ze hebben nooit mn ouders gebeld ofzo. gewoon gezegd van ga dan en dan maar vegen. En dat is alles..
Maar eerst vragen ze een reden voor afwezigheid, en als je die kan geven is er niks aan de hand
ouders moeten bellen dat je ziek oid was/bent.

Als dat niet het geval is moet je twee keer van 3 tot 4 nutteloos overschrijven in een gezellige lokaaltje met een congiërge die toekijkt..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:45
Nona
Nona is offline
Hm, dat is wel erg overdreven; ouders gaan bellen om een paar uurtjes spijbelen. Bovendien vind ik het vreemd dat er een probleem van gemaakt wordt terwijl het om misverstanden gaat. Ik denk dat er niet echt naar je geluisterd wordt, wel? Dat zouden zommige volwassenen ook weleens mogen leren...
Oud 26-09-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-09-2003 @ 13:45:
Hm, dat is wel erg overdreven; ouders gaan bellen om een paar uurtjes spijbelen. Bovendien vind ik het vreemd dat er een probleem van gemaakt wordt terwijl het om misverstanden gaat. Ik denk dat er niet echt naar je geluisterd wordt, wel? Dat zouden zommige volwassenen ook weleens mogen leren...
Tja... Dingstede.. ooit uitgeroepen tot slechste HAVO van heel nederland volgens mij....

no wonder

die lui schijnen echt iets tegen mij te hebben... ze hebben ook van die slaafjes die je meteen het uur daarop komen zeggen dat je een uur hebt gemist...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-09-2003 @ 13:45:
dat ouders moeten bellen is bij ons ook het geval. en achteraf moeten ze ook een briefje inleveren.
maar als dit niet gebeurt dan gaan ze eerst aan jou zelf vragen waar ej was. kun je een goede verklaring geven (zoals een roostertechnische fout), dan vervalt de absentie. Anders moet je alsnog een briefje inleveren.

Maar wat zeiden ze dan op het feit dat het volgens jou een roostertechnische fout is?
Oud 26-09-2003, 14:37
kakelkip
kakelkip is offline
wooooow lekker overdreven zeg
Ik zit op het mbo en ben 18 dus ze zijn absoluut niet streng meer, ik moet het zelf maar uitzoeken....

maar toen ik op de middelbare school zat en je bleef 2 uren weg hoefde je ouders niet meteen op gesprek beetje overdreven
Oud 26-09-2003, 14:49
Verwijderd
Ik had dat ook een keer op de Havo, ik heb m'n moeder het uitgelegd en zij heeft het weer aan de conrector uitgelegd; toen was het opgelost.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 16:30
Verwijderd
Mwo.. mn ma ging mee... heb alles uitgelegd.. hij was zo genadig om het door de vingers te zien. wow.. ben zo grateful

Maarja.. moest nog wel lekker nutteloos van 3 tot 4 overschrijven..

en roosterfoutje? boeit hun niets..... gemist is gemist... gemist is twee keer van 3 tot 4 nakomen..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 26-09-2003 @ 17:30:
en roosterfoutje? boeit hun niets..... gemist is gemist... gemist is twee keer van 3 tot 4 nakomen..
wat een onzin!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:30
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
zit je op een prive school ofzo, dat het zo streng is ?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:54
Nona
Nona is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 26-09-2003 @ 17:30:
Hm, en ik dacht dat het alleen aan de school lag waar ik op zat: leerlingen die afgerekend worden op fouten van de school en het bestuur...
Oud 26-09-2003, 18:07
Thomas
Thomas is offline
Als dit door een misverstand is voorgekomen, dan is er toch niets aan de hand?

Leg het gewoon even uit, geen probleem. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:58
Verwijderd
Bij ons werkt het zo: als je niet in de les aanwezig bent en je hebt je niet van te voren afgemeld, dan wordt er eerst naar je huis gebeld. Wordt er niet opgenomen, dan wordt het iets later nog een keer geprobeerd. Lukt dat weer niet, dan sturen ze je een brief, waarin het nodige staat (kweet niet wat precies, heb het nog niet gehad). Je moet je daarna alsnog kunnen verantwoorden (met handtekening van je ouders). Kan je dat niet, dan staat daar een corveestraf op. Gebeurt het vaker, dan zullen er zwaardere straffen uitgedeeld worden.
Op zich vind ik dit een goede methode.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten