![]() |
|
Oké, hier is het gedoe: ik had linux als enige OS op m'n puter staan, maar een paar dagen geleden heb ik via killdisk alles gewist. Alle twee de hd's, gewist.
Nu dacht ik, omdat killdisk op alle OS'en werkt, dat ik er gewoon zonder problemen een kleine windows partitie zou kunnen maken, maar... volgens mij heeft linux m'n hele boot overgenomen. Als ik met de windows xp cdrom wil booten, krijg ik steeds die failure. Ik heb een bootdisk vban windows 98 gemaakt, om zo via fdisk de partities nog eens te wissen en te formatteren, maar ook dat werkt niet. Hebben jullie enig idee hoe ik mijn computer zo ver krijg dat hij windows niet af blijft stoten?
|
![]() |
||
![]() |
je kan lilo (als die de gene is die je bootsector heeft overgenomen) verwijderen door als root ff
lilo -u te doen. uit de manual: Citaat:
|
@zazzie: ik gebruike grub, dus helaas...
@dreadlocks: ik kan helemaal niet opstarten met de win98 cdrom, dan krijg ik steeds weer 'FAILURE'. Ik was het wachten zat en mijn bootware en ik hebben besloten dat we genoegen nemen met SuSe8.1, wat ook erg fijn is. ![]() Dank jullie wel voor de genomen tijd en gegeven reacties.
|
|