Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2003, 15:08
Magdalena
Magdalena is offline
gewoon uit interesse en ook om misschien ideeën op te doen:

heb je een baan(tje), krijg je zakgeld, kleedgeld, studiefinanciering, doe je daarnaast nog andere dingen waarmee geld te verdienen valt (via internet, oppassen op nichtje/neefje/etc, loterijen, etc, etc) ?

ikzelf ben behoorlijk werkeloos maar druk aan het solliciteren, verdien wat geld met euroclix (langzaaaaaaaam) en krijg zowel zakgeld als kleedgeld zolang ik nog thuiswoon en onder de 21 ben (op zich best wel erg aangezien ik mezelf er een beetje te oud voor vind, maar goed).

Ik ga binnenkort eens mijn troep opruimen en kijken wat ik eens allemaal kan verkopen voor wat extra geld, want ik raak nu steeds meer blut.
Oud 20-07-2003, 15:29
Verwijderd
Studiefinanciering, ouders ('ouderbijdrage'), werk en (heel soms) oppassen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:01
ekki
ekki is offline
ik heb 2 bijbaantjes, ik krijg stufi en een bijdrage van mijn vader (en zo af en toe wat extra's van zowel vader als moeder).

verder heeft mijn vriend ook een bijbaan.
Oud 20-07-2003, 16:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Tot 1 september
- zakgeld inclusief sparen/strippenkaarten/lidmaatschappen en kapper +/- 350 euro per kwartaal
- werk +/- 250 euro per 4 weken

Vanaf 1 september
- studiefinanciering +/- 70 euro per maand
- kleine bedrijge van me ouders voor dingen als kapper en om per maand wat te sparen. +/- 110 euro per kwartaal
- werk (nog geen precies idee maar hoop wat meer te kunnen gaan werken zo'n +/- 320 euro per 4 weken)

Me ouders betalen me studie, boeken e.d.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-07-2003 @ 17:01:
- werk (nog geen precies idee maar hoop wat meer te kunnen gaan werken zo'n +/- 320 euro per 4 weken)
Dat is best wel veel per week, zeker als je een studie doet ofzo.

nouja, valt op zich mee, als je 8 euro per uur verdient is dat 10 uur werken per week. is op zich wel te doen?
Oud 20-07-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 20-07-2003 @ 17:03:
nouja, valt op zich mee, als je 8 euro per uur verdient is dat 10 uur werken per week. is op zich wel te doen?
8 euro per uur is best veel voor een 17-jarige.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 17:44
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 17:39:
8 euro per uur is best veel voor een 17-jarige.
weet ik.

ja, is dus best wel veel, 320 euro per 4 weken (ik red dat persoonlijk ook niet).
Oud 20-07-2003, 17:49
Verwijderd
2 Bijbaantjes
Stufi (thuiswonend)
Incidenteel geld van mijn ouders
Kleedgeld
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:54
Go
Go is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 16:29:
Als je bij hobby's hebt staan dat je geen 38 bent, is het dan niet mogelijk om dit te veranderen??
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 20-07-2003 @ 20:54:
Als je bij hobby's hebt staan dat je geen 38 bent, is het dan niet mogelijk om dit te veranderen??
Offtopic: M'n leeftijd veranderen? Tuurlijk is dat mogelijk, maar wil ik dat ook? Als ik het zou willen zou ik het wel doen, lijkt me. Of bedoel je iets anders wat ik zou moeten veranderen volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:19
ikbenschipper1
Citaat:
ekki schreef op 20-07-2003 @ 17:03:
Dat is best wel veel per week, zeker als je een studie doet ofzo.

ehm het is 20 uur per week werken verdien namelijk 4,13 per uur, maar das dan wel exclusief toeslaguren voor de avond die ik natuurlijk werk dan. Dus zal wel een 350 euro worden :-p Maar wil dus 20 uur gaan werken ( werkte er voor de vakantie 13 uur per week)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:20
Martin
Martin is offline
- Zakgeld
- Salaris
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:52
Balance
Balance is offline
- Salaris van bijbaantje
- Zakgeld
- Kleegeld
- Oppasgeld (pas standaard elke week min. 1 avond op)
- Bijlesgeld (gaf ik tot het einde van het jaar)
- Via internet (zie het topic over internetinkomsten, maar dit is slechts 2 keer voor gekomen dat ik daarmee geld verdiende)
- Aankopen van m'n ouders bij de winkel waar ik werk, geven mij 10% van het aankoopbedrag op m'n rekening (de afgelopen 2 weken hebben ze voor 100 euro gekocht, dan krijg ik 10 euro op m'n rekening)
Oud 20-07-2003, 22:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-07-2003 @ 22:19:
ehm het is 20 uur per week werken verdien namelijk 4,13 per uur, maar das dan wel exclusief toeslaguren voor de avond die ik natuurlijk werk dan. Dus zal wel een 350 euro worden :-p Maar wil dus 20 uur gaan werken ( werkte er voor de vakantie 13 uur per week)
veel, hoor. relaxed dat je zoveel tijd hebt om te werken.
Oud 20-07-2003, 23:34
emi
emi is offline
Bijbaantje (nu nog cassiere bij c1000 waar ik morgen ontslag ga nemen heb iets anders gevonden bij een drukkerij)
Zakgeld
Kleedgeld
Treingeld

En kapper hoef ik niet zelf te betalen, en dingen als tampons en deo eigenlijk ook niet, maar doe het toch altijd (vergeet het weer terug te vragen)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 00:28
Verwijderd
Salaris, verder zo af en toe wat zwart geld.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 12:34
Miracle
Miracle is offline
Geld van m'n ouders:
- Zakgeld (incl. kapper, toiletartikelen en alles wat ik koop behalve als het niet alleen voor mij is)
- Kleedgeld (incl alles
- schoonmaken in huis voor €4,- per uur (max 4 uur in de week)
- spaargeld, wordt automatisch overgemaakt en kan ik als extra geld gebruiken voor bij m'n studie (zij betalen schoolgeld en boeken, maar dit geld is voor bijv. een computer of andere hulpmiddelen)

Werk:
- vakantie werk bij ikea (wordt ongeveer €300)
of ik na de vakantie door ga met werken bij ikea weet ik nog niet. Ik wil iig wel een paar uur in de week blijven werken.
- oppaswerk, heeeel soms

Geld van oma:
- spaargeld voor studie
Oud 21-07-2003, 14:15
ikbenschipper1
Citaat:
ekki schreef op 20-07-2003 @ 23:14:
veel, hoor. relaxed dat je zoveel tijd hebt om te werken.
Ik werkte er 13 voro de vakantie nu veel meer (vakantie he) maar ga naar de hogeschool is dus effe afwachten of ik er tijd voor heb maar wil er 20 gaan werken eigelijk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 16:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-07-2003 @ 15:15:
Ik werkte er 13 voro de vakantie nu veel meer (vakantie he) maar ga naar de hogeschool is dus effe afwachten of ik er tijd voor heb maar wil er 20 gaan werken eigelijk
ik zou ook maar zorgen dat je tijd hebt voor je studie. je moet ook niet te hard werken. ik merk zelf dat ik met m'n 8 uurtjes genoeg werk. ik zou nog wel in het weekend kunnen werken, maar dan heb ik bijna geen rust meer.
Oud 21-07-2003, 21:47
ikbenschipper1
Citaat:
ekki schreef op 21-07-2003 @ 17:41:
ik zou ook maar zorgen dat je tijd hebt voor je studie. je moet ook niet te hard werken. ik merk zelf dat ik met m'n 8 uurtjes genoeg werk. ik zou nog wel in het weekend kunnen werken, maar dan heb ik bijna geen rust meer.
Mee eens ja, en tuurlijk het is afwachten of het kan met me studie enzo, maar wil het wel proberen, maar me studie mag er niet ondre leiden duis effe aanzien
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 23:17
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-07-2003 @ 22:47:
Mee eens ja, en tuurlijk het is afwachten of het kan met me studie enzo, maar wil het wel proberen, maar me studie mag er niet ondre leiden duis effe aanzien
Ivo, je gaat niet minder werken, want WE hebben je nodig!

Ik ga ook minder werken..wordt alleen maar gek als ik daar 30 uur in de week werk. En met studie MOET ik zelfs minder gaan werken!

Echt waar...soms wordt je echt duf van Appie Happie...hersens werken dan niet meer optimaal. Ben blij als het weer september is!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 23:21
ikbenschipper1
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 22-07-2003 @ 00:17:
Ivo, je gaat niet minder werken, want WE hebben je nodig!

Ik ga ook minder werken..wordt alleen maar gek als ik daar 30 uur in de week werk. En met studie MOET ik zelfs minder gaan werken!

Echt waar...soms wordt je echt duf van Appie Happie...hersens werken dan niet meer optimaal. Ben blij als het weer september is!
Iedereen kan gemist worden de een iets minder dan de ander
Maar wil eigelijk wel proberen mionimaal 13 uur te blijven werken wat kan zal ik moeten afwachten zoals ik al zeg
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 23:25
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-07-2003 @ 00:21:
Iedereen kan gemist worden de een iets minder dan de ander
Maar wil eigelijk wel proberen mionimaal 13 uur te blijven werken wat kan zal ik moeten afwachten zoals ik al zeg
In sommige situaties kan je mensen niet missen...maar 13 uur + studieuren is wel veel...zeker als je veel in de avond moet werken bij de AH...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 23:28
ikbenschipper1
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 22-07-2003 @ 00:25:
In sommige situaties kan je mensen niet missen...maar 13 uur + studieuren is wel veel...zeker als je veel in de avond moet werken bij de AH...
Iedereen kan je missen als er maar vervanging loopt en die is bij ons soms een tikkie schaars.
en 13 uur veel? bij ons is het werk toch ontspanning en het lozen van agressie?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 23:32
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-07-2003 @ 00:28:

Iedereen kan je missen als er maar vervanging loopt en die is bij ons soms een tikkie schaars.
en 13 uur veel? bij ons is het werk toch ontspanning en het lozen van agressie?
Ach ja...

Als jij een Armstrong laat vervangen voor een amateurfietser, van mij alles best!

Werk bij de AH is zweten, hernia krijgen en soms moe worden van enkele mensen, die denken alles beter te weten! Voor de rest is het NA het werk erg gezellig! Derde helft rulez zwaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 23:34
ikbenschipper1
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 22-07-2003 @ 00:32:
Ach ja...

Als jij een Armstrong laat vervangen voor een amateurfietser, van mij alles best!

Werk bij de AH is zweten, hernia krijgen en soms moe worden van enkele mensen, die denken alles beter te weten! Voor de rest is het NA het werk erg gezellig! Derde helft rulez zwaar!
Derde helft is neem ik aan het na 22 uur gebeuren lekker dat biertje ter verkoeling of bedoelde je een andere 3de helft?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 16:29:
hoe oud ben je dan
er staat 38 bij je avater
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:15
Lyx
Lyx is offline
stufi + werk + kleine bijdrage ouders

maar G*dver**** wat is huur en collegegeld toch hoog
Oud 22-07-2003, 19:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
Lyx schreef op 22-07-2003 @ 20:15:
maar wat is huur en collegegeld toch hoog
inderdaad, dat is echt stom! nou vind ik huur wel meevallen, maar toch... er is bijna niet tegenaan te werken.
Oud 22-07-2003, 22:49
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-07-2003 @ 20:21:
inderdaad, dat is echt stom! nou vind ik huur wel meevallen, maar toch... er is bijna niet tegenaan te werken.
mjah.. huur.. ligt eraan waar je studeert...
en ligt er ook maar net aan of je een goede locatie+ruimte+ lage huur krijg... moet je erg veel geluk mee hebben

maarja.. idd het is niet tegenaan te werken
mijn saldo gaat langzaam maar zeker richting 0 euro
Oud 22-07-2003, 23:08
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
M'n bijbaan.
Zakgeld(15 euro ofzo)
Als ik 18 ben studietegemoetkoming.
Oud 23-07-2003, 15:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Lyx schreef op 22-07-2003 @ 23:49:
mjah.. huur.. ligt eraan waar je studeert...
en ligt er ook maar net aan of je een goede locatie+ruimte+ lage huur krijg... moet je erg veel geluk mee hebben

maarja.. idd het is niet tegenaan te werken
mijn saldo gaat langzaam maar zeker richting 0 euro
huur is bij mij iig heel laag (175 euro per maand voor een heel huis , gewoon een benedenverdieping, hoor, maar wel alles van mezelf) exclusief, komt dus nog 119 euro bij voor gwe. maar er zijn inderdaad mensen die 300 euro voor een kamer betalen (of nog meer). daar is idd niet tegenaan te werken. daar is vakantiewerk voor heb ik het idee .
Oud 23-07-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-07-2003 @ 16:27:
huur is bij mij iig heel laag (175 euro per maand voor een heel huis , gewoon een benedenverdieping, hoor, maar wel alles van mezelf) exclusief, komt dus nog 119 euro bij voor gwe. maar er zijn inderdaad mensen die 300 euro voor een kamer betalen (of nog meer). daar is idd niet tegenaan te werken. daar is vakantiewerk voor heb ik het idee .
Het ligt er idd erg aan waar je woont ed... (Wij betalen btw maar 109 euro gwe en dan krijgen we waarschijnlijk nog wat geld terug aan het eind van het jaar. Minder douchen, jij. )

@MissBi@tch: Ik ben 21 (38 - 17).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 00:13
Denise84
Denise84 is offline
IB-groep, af en toe werken en heel af en toe sponsoring van mijn ouders.
Oud 27-07-2003, 09:45
Verwijderd
zakgeld en in de schoolperiode ook een bijbaantje.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 10:59
@Moon
@Moon is offline
Heb nu een vakantiebaantje, k blijf daar denk ik wel verder werken. Vanaf september Stufi en mn ouders geven zo af en toe wat kleinigheid.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 23:27
strawberry
strawberry is offline
baantje, ouders, fotoboeken plakken wat ik voor iemand doe (thuis), (heel soms) oppassen, (heel soms) proefpersoon zijn, en verder nog via internet, maar dat gaat nogal langzaam.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:50
Thomas
Thomas is offline
Stufi.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:42
BBEM
BBEM is offline
-studiefinanciering
-salaris
-geld van beunklusjes
Oud 28-07-2003, 17:13
Somebody Special
Somebody Special is offline
Baantje als oppas, 2 dagen in de week a €.5,= per uur x 10 uur per dag en af en toe eens op een andere dag.

Verder niets eigenlijk, mijn vriend heeft een eigen bedrijf waar eigenlijk al het geld vandaan komt.
Oud 02-08-2003, 17:00
MaRiEkJuH
MaRiEkJuH is offline
Ik pas af en toe op. Ik krijg zakgeld van m'n ouders. En ik werk in een restaurant.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 17:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Baantje, zak en kleedgeld ouders, op school soms bijles geven en mn opa en oma's zijn heel vaak gul.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:57
Ketjing
Ketjing is offline
Zakgeld
Loon uit me 2 bijbaantjes
Rente over gewone rekening
Rente over spaarrekening
Oud 02-08-2003, 20:12
Eva*
Eva* is offline
- Baantje in de thuiszorg.
- Baantje in restaurant.
- Kleedgeld.
- Zakgeld.
- Vrijwillige bijdrage van voornamelijk vader, moeder of opa en oma.
- Oppassen op kinderen.
- Dieren verzorgen.
- Internetspaarprogramma's.
- Vragenlijsten invullen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:20
the tourist
the tourist is offline
Kleedgeld, zakgeld en werk (alleen nu even niet).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 19:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
alleen mijn vakantiebaantjes
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 09:52
one-monkee
one-monkee is offline
-studiefinanciering (+-50 p.m.)
-stagevergoeding (250 p.m.)
-gratis studiebeurs (270 p.m.).... gaat via mijn moeders werk, ik krijg maandelijks 270 en mijn ouders krijgen mijn studie terug betaald. Wel een riante regeling..
Oud 13-08-2003, 09:59
thunder110
thunder110 is offline
- studiefinanciering (binnenkort)
- twee bijbaantjes
- ouderbijdrage.
Oud 13-08-2003, 11:09
skyscraper
skyscraper is offline
studiefincarieng binnekort

nu: tentenbouw
Oud 13-08-2003, 11:26