Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik wil zelf ook al een poosje in Belgie gaan studeren (biomedische wetenschappen in Leuven) maar ik twijfel ook nog of het nou wel echt goed aansluit vanuit Nederland. Ik wil heel graag naar Belgie maar binnenkort krijg ik toch een gesprek met mn decaan zodat hij me kan overtuigen om naar Belgie te gaan of toch maar in Nederland te gaan studeren.
|
Ik vind het in elk geval wel 'n aanrader
![]() En met de eenmaking van het systeem BaMa (Bachelor-Master) is het geen probleem om met 'n Belgisch diploma in de rest van Europa werk te vinden...
||
Citaat:
|
het ligt aan de opleiding... een vriend van mij gaat fysiotherapie doen in Gent, en daar moest ie vwo voor hebben, of zijn Propedeuse..
maar voor een andere 'HBO' opleiding hoef je maar HAVO te hebben, die Belgen zijn een beetje wispelturig... en ik wil ook wel studeren in Belgie... zo gaaf Vlaams accent kweken.... mag een Nederlandse leraar trouwens ook op een Belgische school lesgeven?? lijkt me wel een cool idee voor mijn stage... allez mannekes, vandaag gaan wij het ebben over d'n Spaanse Furie nin d'n Antwerp he...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vanaf volgend jaar begint het bachelor/master systeem in belgië en dan heb je een diploma dat over de hele wereld aanvaard is en met de goede reputatie van het belgische onderwijs zal het zeker hoog aangeschreven staan.
|
![]() |
Mijn ervaring is dat Hollanders vaak een beetje met de nek worden aangekeken in steden als Antwerpen (als ik even over 1 kam scheer
![]() ![]() Is er iemand die uitsluitsel kan geven voor welke HBO's je Atheneum en voor welke je Havo nodig hebt? (kzal natuurlijk ook even informeren bij de betreffende Hogeschool, maar ik ben nu al nieuwsgierig) |
![]() |
||
Citaat:
in mechelen bijvoorbeeld doen ze daar helemaal ni zo moeilijk over ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het is namelijk zo dat je niet meteen jullie onderwijstypes kunt gelijkstellen met de onze en als je dan gewoon een type noemt, ben ik er niet veel mee. Aan welke studie had je gedacht?? |
![]() |
|
![]() |
Kun je me nog eens zeggen op welke niveau je die vakken gevolgd hebt? Ik heb bvb. ook wiskunde gehad, maar ik had maar 3 uur wiskunde per week, wat te weinig is voor een wetenschappelijke/wiskundige richting aan unief/hogeschool (al koester ik daar ook geen ambities voor).
Dus laat gewoon eens weten waar het zwaartepunt van je richting ligt, dan ga je het best in die richting verder. En dan best nog eens informeren of je voorkennis overeenstemt met de gemiddelde Belgische leerling(e) die aan die opleiding begint. Oh dan heb ik nog een site gevonden waar misschien wat meer informatie staat over de toelatingseisen en het studiepakket; http://www.ontwerpwetenschappen.be/ia/index.cfm Veel succes ermee en als je nog vragen hebt, vuur je ze maar af! |
![]() |
||
Citaat:
dus alle obstakels zijn te overwinnen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
WO Natuurkunde FREAKY_7 | 12 | 14-02-2012 21:33 | |
De Kantine |
Grabbelen in het saaitopic op de saaimarkt #193 Verwijderd | 501 | 02-05-2008 09:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Asatru EvilConduct | 50 | 11-03-2007 00:55 | |
Algemene schoolzaken |
studeren in het buitenland d0pe | 27 | 13-07-2004 15:57 |