Advertentie | |
|
![]() |
|
nou, ik heb mij laten vertellen dat iedereen ( ja, echt waar! iedereen! ook jij!) paranormale gaven heeft, maar dat sommige mensen er meer voor open staan om ze te ontwikkelen. wat veel schijnt te helpen is veel mediteren, al is het maar om dat gelkukzalige gevoel van innerlijke vrede te bereiken, wat ik zelf altijd als zeer aangenaam beschouw. maar, zoals ik al zei, veel meditatie en openstelling voor het onbekende schijnen wonderen te doen.veel suukzes man!
||
Verwijderd
|
OPenstaan, trainen, oefenen, paranormale begaafdheid is een verlengde van je normale begaafdheid. Sommige mensen hebben aanleg, maar je kunt je ook in heel veel oefenen.
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geloof dat iedereen paranormaal begaafd is en wat al eerder is gezegd dat anderen er meer voor openstaan. Maar je moet een ander doel hebben want als je het wilt kunnen om interessant te zijn dan zal het nooit lukken..
Als je het toch wilt leren zou ik zeggen veel oefenen en niet opgeven. En gaves als helderziend zijn kan je ongelooflijk erg mee zitten en daar wordt je niet gelukkiger van
|
Ik had is na zitten denken hierover..
Maar als het nou echt waar is dat wij maar 3% van onze hersenen gebruiken, zou het dan niet zo zijn dat paranormale mensen of mensen met een extra gaven 10% ervan gebruiken ofzo. Ik bedoel maar, volgens mij zijn er nog zoveel dingen over onszelf die we nog moeten ontdekken.. Misschien als we 50% van onze hersenen gebruiken kunnen we bedenken hoe we moeten tijdreizen of toekomst kijken.
||
Citaat:
hmm ik zou er nog maar een keer over na denken. |
![]() |
|
Volgens mij is iedereen in principe paranormaal begaafd... Maar het ligt eraan of jij er geestelijk aan toe bent of je deze gave ontdekt.
Sommigen ontdekken em nooit en krijgen em in 1 van hun volgende levens pas. Anderen nu al...
Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk namelijk dat iedereen net zo paranormaal begaafd is. Alleen de gaves verschillen. Wat alleen een probleem is is dat sommige mensen een gave niet aankunnen En die mensen merken er dan ook niets van. Je kunt er wel in geinteresseerd zijn, maar als jij een gave niet aankan zul je hem ook niet krijgen. Tsja. Dus... Hoe je een gave kunt ontwikkelen? Door hem te trainen. Om er verdere dingen mee te leren doen. Net als hoe je leert fietsen of computeren, je kunt steeds meer.
|
Sorry maar dit vind ik nogal triest...
Zo'n gave maak je of bedenk je niet ff zelf... Die ontwikkel je in je leven... Die komt vanzelf boven.... maar niet door op een forum te posten "ik wil ook een paranormale gave, ik wil ook interessant zijn"
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Btw. om uitspraken te gaan doen zonder dat je er verstand van hebt is een beetje dom imho. (als in, je gebruikt maar 3% en als je 10% gebruikt dan ben je paranormaal: leg dan meteen ook even uit hoe je denkt dat je hersenen dat doen?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en wat bedoel jij met uitspraken doen zonder dat je er verstand van hebt...? op wat doel je precies, want je noemt een voorbeeld maar daar schieten wij weinig mee op....
|
Dat laatste ging eigenlijk niet over jou, maar over SynoP, maar was niet echt duidelijk, sorry
![]() En tja, als je een gave hebt, maar je kan hem niet gebruiken. Heb je dan de gave wel? En eigenlijk snap ik ook niet hoe je dat kan weten, dat iedereen het heeft. Als je een onderbouwing hebt voor je theorie, graag ![]()
|
ik denk dat iedereen wel een of andere gave bezit, al dan niet onderbewust. je moet zelf maar es nadenken waar jij heel erg goed in bent en anderen niet.
ik bv. 'voel' soms dat er iets gaat gebeuren. als ik soms op een bepaalde plek kom, voel ik me ongemakkelijk en krijg ik kippenvel zonder enige reden. ik weet niet hoe het komt of wat het betekent, het enige wat ik dan doe is zo vlug mogelijk weg gaan van die plek (soms kan het zelfs een doodnormale stoel zijn). niet echt paranormaal maar toch wel benoemenswaardig denk ik.
||
Citaat:
Ander voorbeeldje: als je bv de psycho-analyse neemt van Freud. Ik weet niet in hoeverre wij hier gek zijn van Freud en hem geloven etc (ik niet helemaal, maar gedeeltelijk vind ik zijn theorie erg aannemelijk), maar ik zal proberen het duidelijk uit te leggen. De mens heeft 2 aangeboren driften. Sex en agressie. Die 2 zitten constant te drammen om naar boven te komen alleen het lukt ze niet omdat wij 2 persoonlijkheidsvormende onderdelen hebben die het tegenhouden: het ego en het super-ego. Het ego is zeg maar een soort van medium tussen je driften, je super-ego en de buitenwereld. Je super-ego is je geweten en je ego-ideaal (verlangen om braaf te zijn) en de buitenwereld lijkt me bekend. Als jou driften weer eens iets willen, en dat willen ze altijd, gaat het ego in overleg met het super-ego en kijkt daarbij ook naar de buitenwereld. Wordt daarin de conclusie getrokken dat het om wat voor reden dan ook niet kan, dan gebeurt het ook niet. Is maar goed ook, anders zouden we in deze wereld alleen maar verkrachters en seriemoordenaars hebben. Kan het wel, dan gebeurt het ook. Bij sommige mensen gaat er in deze ontwikkeling iets fout (het ego en super-ego worden tussen je 1e en 7e jaar gevormd), dan krijg je idd het verschijnsel: verkrachter, moordenaar, mishandelaar etc. Dan functioneert of het ego of het super-ego niet goed. Zo werkt het volgens mij met paranormale gaven ook een beetje. Ze zijn er wel, alleen ze worden onderdrukt door iets binnen je hersenen en je psyche totdat je hersenen, je psyche en de buitenwereld tot de conclusie komen dat jij het psychisch aankan, de buitenwereld er geen problemen mee heeft en jij voldoende ontwikkeld bent voor het gebruik. Gaat er binnen deze ontwikkeling iets fout, dan krijg je mensen die te vroeg/snel te maken krijgen met hun onderbewuste en die raken daar uiteindelijk psychisch gestoord van omdat ze het geen plek weten te geven, niet weten wat ze er mee aanmoeten en soms zelfs het verkeerd gaan gebruiken. Beetje hetzelfde als de psycho-analyse dus, alleen dan met andere factoren... Gillen als het niet duidelijk is, dan probeer ik het beter uit te leggen... Op dit moment is dit het beste wat ik ervan kan maken.
Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 20:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als hier iemand iemand kan laten oprotten, zijn dat de fbs. |
![]() |
||
Citaat:
|
Voor een deel is het denk ik ook wel lot, ik denk dat het niet iedereen gegund is om bijv. een medium te zijn in dit leven. Daar moet je toch sterk voor in je schoenen staan, en goede hulp van boven bij krijgen denk ik,..maar er zal vast wel een keer een leven voorbij komen in je levenscyclus dat je paranormaal begaafd bent denk ik zo.
en kleinere dingen kun je denk ik wel oefenen, zoals dingen goed voorspellen, dingen beter leren aanvoelen enzo. Want in principe zijn we allemaal geestelijke wezens, maar het ligt er aan wat je in dit leven kan dragen aan verantwoordelijkheid enzo denk ik dan. ??? Maar misschien heb ik t mis, tis maar mijn theorie. |
Advertentie |
|
![]() |
|
'Paranormale gaves' bestaan niet. Sterker nog, het paranormale zelf bestaat niet! We noemen het 'paranormaal' omdat het wetenschappelijk niet bewezen kan worden, of verklaard, en daarom dus niet 'normaal' is, terwijl iedereen deze 'paranormale gaves' gebruikt! Neem es een kijkje op www.psipog.net voor meer info over het hoe en wat en over hoe je die 'gaves' beter kan ontwikkelen en onder controle kan krijgen.
![]()
||
Citaat:
Ik denk dat iedereen gewoon precies dezelfde gaves heeft maar dat iedereen ze anders gebruikt, door karaktereigenschappen. Zeg maar... als een soort van kassala, iedereen begint met evenveel muntstukken enbriefjes, en overal worden dezelfe bedragen betaalt, en uiteindelijk zit niet overal meer gelijke aantallen in.. Iedereen leeft op z'n eigen manier en iedereen gebruikt dus ook zijn eigen gaves op zijn eigen manier. waarom ik denk dat iedereen dezelfde gaves heeft weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat ik mezelf zie ontwikkelen, en ook bij andere. Ik leer dingen bij, ik leer dingen af. Ik leer anderen dingen bij. Ik bedoel, tegenwoordig kan ik energie heel duidelijk voelen, vroeger niet, ik ehb het geleerd van iemand. ik kan nu veel meer dan vroeger! En dat zie ik bij heel veel mensen. ik hoop dat het nu duidelijker is?
|
Verwijderd
|
Laten we eerst even duidelijkheid scheppen over het percentage hersenen dat we gebruiken. Het is namelijk niet 3%, 10% of 20%, het is 100%. Voordat je iets zegt, lees je alsjeblieft even al deze artikelen door.
http://www.infoplease.com/askeds/4-20-01askeds.html http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html Je kunt ook gewoon logisch nadenken. Als daadwerkelijk 97% nutteloos is, wat maakt het uit als ik een beroerte krijg? Of wanneer ik door mijn hoofd word geschoten? Met een beetje geluk toch niets, want je gebruikt toch maar 3%. Lees die artikelen maar gewoon even. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Ik geloof niet in paranormale gaven. Er zijn mensen die de toekomst kunnen voorspellen? Natuurlijk, ik kan dat ook redelijk. Dat doe ik door het patroon van het verleden te anlyseren en dat toe te passen op de toekomst. De geschiedenis zit namelijk vol herhalingen van dezelfde gebeurtenissen in verschillende context.
Ik functioneer door te beredeneren. Ik heb maar één "gave", en dat is om alles, maar dan ook echt alles, rationeel te benaderen, alsof ik het van buiten bekijk zeg maar, zelfs als ik er middenin zit. Het enige wat ik wel soms doe is mediteren, dat is namelijk nuttig om je gedachten op een rij te krijgen. En dat is voor mij ZEER belangrijk.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien Mien filmtopic Rooster | 498 | 11-01-2008 11:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Intelligentie van de mens tot stilstand gekomen? prodent | 55 | 02-11-2006 20:16 | |
Films, TV & Radio |
Medium AlopiA | 85 | 05-03-2006 18:33 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Ronnie het medium Verwijderd | 10 | 27-04-2005 22:10 | |
Psychologie |
Weird.. Snakeboy | 4 | 27-11-2003 19:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mogelijkheden van de mens Mask | 13 | 16-09-2003 07:06 |