Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 15:00
Verwijderd
Ik zelf sta wel open in het geloof van bovennatuurlijke gaves. Maar ik heb er zelf bij mij nooit eentje ontdekt. Maar hoe zit dat nou, heeft iedereen paranormale gaves? Of zijn het maar een paar bepaalde mensen? En hoe heb je die ontdekt? Bij toeval? Of heb jij je verdiept in bepaalde literatuur? Moet je er een talent voor zijn? En kun je ze ontwikkelingen of moet je er echt aanleg voor hebben? Let me know. Want ik wil ook interessant zijn
Advertentie
Oud 27-09-2003, 21:55
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
bertbart schreef op 27-09-2003 @ 16:00:
Ik zelf sta wel open in het geloof van bovennatuurlijke gaves. Maar ik heb er zelf bij mij nooit eentje ontdekt. Maar hoe zit dat nou, heeft iedereen paranormale gaves? Of zijn het maar een paar bepaalde mensen? En hoe heb je die ontdekt? Bij toeval? Of heb jij je verdiept in bepaalde literatuur? Moet je er een talent voor zijn? En kun je ze ontwikkelingen of moet je er echt aanleg voor hebben? Let me know. Want ik wil ook interessant zijn
Als je het alleen voor het interessant zijn doet, mag je blij zijn dat je geen paranormale gave hebt!! Heb je er wel eens bij nagedacht hoe vervelend het kan zijn, als je bijvoorbeeld geesten kan zien, of de toekomst kan voorspellen?!!
Oud 27-09-2003, 21:59
grandmommy
grandmommy is offline
nou, ik heb mij laten vertellen dat iedereen ( ja, echt waar! iedereen! ook jij!) paranormale gaven heeft, maar dat sommige mensen er meer voor open staan om ze te ontwikkelen. wat veel schijnt te helpen is veel mediteren, al is het maar om dat gelkukzalige gevoel van innerlijke vrede te bereiken, wat ik zelf altijd als zeer aangenaam beschouw. maar, zoals ik al zei, veel meditatie en openstelling voor het onbekende schijnen wonderen te doen.veel suukzes man!
Oud 28-09-2003, 00:19
Verwijderd
OPenstaan, trainen, oefenen, paranormale begaafdheid is een verlengde van je normale begaafdheid. Sommige mensen hebben aanleg, maar je kunt je ook in heel veel oefenen.

Citaat:
Want ik wil ook interessant zijn
Deze regel irriteert me... het gaat hier om serieuze dingen en dat anderen daar sceptisch tegenover staan of denken dat men interessant wil doen, is te wijten aan hun eigen kortzichtigheid.
Oud 28-09-2003, 09:39
Silver rain
Silver rain is offline
Ik geloof dat iedereen paranormaal begaafd is en wat al eerder is gezegd dat anderen er meer voor openstaan. Maar je moet een ander doel hebben want als je het wilt kunnen om interessant te zijn dan zal het nooit lukken..
Als je het toch wilt leren zou ik zeggen veel oefenen en niet opgeven.
En gaves als helderziend zijn kan je ongelooflijk erg mee zitten en daar wordt je niet gelukkiger van
Oud 28-09-2003, 14:03
Frondish
Frondish is offline
Ik had is na zitten denken hierover..

Maar als het nou echt waar is dat wij maar 3% van onze hersenen gebruiken, zou het dan niet zo zijn dat paranormale mensen of mensen met een extra gaven 10% ervan gebruiken ofzo.
Ik bedoel maar, volgens mij zijn er nog zoveel dingen over onszelf die we nog moeten ontdekken..

Misschien als we 50% van onze hersenen gebruiken kunnen we bedenken hoe we moeten tijdreizen of toekomst kijken.
Oud 28-09-2003, 14:42
grandmommy
grandmommy is offline
moet je je voorstellen wat we allemaal wel niet zouden kunnen als we 100 % zouden gebruiken, dan zouden we waarschijnlijk echt zoiets als een matrix hebben denk ik
Oud 28-09-2003, 15:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SynoP schreef op 28-09-2003 @ 15:03:

Maar als het nou echt waar is dat wij maar 3% van onze hersenen gebruiken, zou het dan niet zo zijn dat paranormale mensen of mensen met een extra gaven 10% ervan gebruiken ofzo.
Ik bedoel maar, volgens mij zijn er nog zoveel dingen over onszelf die we nog moeten ontdekken..

Misschien als we 50% van onze hersenen gebruiken kunnen we bedenken hoe we moeten tijdreizen of toekomst kijken.
jij denkt dat paranormale activiteiten meer dan 3 keer zoveel (+2x) hersencapaciteit gebruiken voor paranormale activieiten dan gewone activieiten...

hmm ik zou er nog maar een keer over na denken.
Oud 28-09-2003, 18:39
AngelLena
AngelLena is offline
Volgens mij is iedereen in principe paranormaal begaafd... Maar het ligt eraan of jij er geestelijk aan toe bent of je deze gave ontdekt.
Sommigen ontdekken em nooit en krijgen em in 1 van hun volgende levens pas. Anderen nu al...

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:37.
Oud 28-09-2003, 19:21
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-09-2003 @ 19:39:
Volgens mij is iedereen in principe paranormaal begaafd... Maar het ligt eraan of jij er geestelijk aan toe bent of je deze gave ontdekt.
Sommigen ontdekken em nooit en krijgen em in 1 van hun volgende levens pas. Anderen nu al...
Ow en heb jij daar bewijs voor dat iedereen paranormaal begaafd is? Hoe weet jij dat nou weer?

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:36.
Oud 28-09-2003, 19:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 28-09-2003 @ 20:21:
Ow en heb jij daar bewijs voor dat iedereen paranormaal begaafd is? Hoe weet jij dat nou weer?
correctie
Oud 28-09-2003, 19:41
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
SynoP schreef op 28-09-2003 @ 15:03:

Wij gebruiken veel meer, alleen niet tegelijk. Daar komt ook die mythe vandaan dat we maar een paar procent van onze hersencapaciteit zouden gebruiken. In totaal komen we veel verder dan 3%
Oud 29-09-2003, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 28-09-2003 @ 01:19:
Deze regel irriteert me... het gaat hier om serieuze dingen en dat anderen daar sceptisch tegenover staan of denken dat men interessant wil doen, is te wijten aan hun eigen kortzichtigheid.
niet zo zere neus dit is gewoon een luchtig topic voor leken
Oud 29-09-2003, 15:21
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
bertbart schreef op 27-09-2003 @ 16:00:
Tsja, ik denk dat niemand hier echt een antwoord op weet eigenlijk. Ik kan wel even zeggen wat mijn theorie is over paranormale gaves.
Ik denk namelijk dat iedereen net zo paranormaal begaafd is. Alleen de gaves verschillen. Wat alleen een probleem is is dat sommige mensen een gave niet aankunnen En die mensen merken er dan ook niets van. Je kunt er wel in geinteresseerd zijn, maar als jij een gave niet aankan zul je hem ook niet krijgen. Tsja. Dus... Hoe je een gave kunt ontwikkelen? Door hem te trainen. Om er verdere dingen mee te leren doen. Net als hoe je leert fietsen of computeren, je kunt steeds meer.
Oud 29-09-2003, 16:19
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Sorry maar dit vind ik nogal triest...

Zo'n gave maak je of bedenk je niet ff zelf...

Die ontwikkel je in je leven...

Die komt vanzelf boven....

maar niet door op een forum te posten
"ik wil ook een paranormale gave, ik wil ook interessant zijn"
Oud 29-09-2003, 16:58
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 29-09-2003 @ 17:19:
Sorry maar dit vind ik nogal triest...

Zo'n gave maak je of bedenk je niet ff zelf...

Die ontwikkel je in je leven...

Die komt vanzelf boven....

maar niet door op een forum te posten
"ik wil ook een paranormale gave, ik wil ook interessant zijn"
Oud 30-09-2003, 16:03
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 29-09-2003 @ 16:21:
Wat alleen een probleem is is dat sommige mensen een gave niet aankunnen En die mensen merken er dan ook niets van. Je kunt er wel in geinteresseerd zijn, maar als jij een gave niet aankan zul je hem ook niet krijgen.
Die logica volg ik even niet Wat bedoel je met aankunnen? En waarom zou je het dan niet merken.

Btw. om uitspraken te gaan doen zonder dat je er verstand van hebt is een beetje dom imho. (als in, je gebruikt maar 3% en als je 10% gebruikt dan ben je paranormaal: leg dan meteen ook even uit hoe je denkt dat je hersenen dat doen?)
Oud 01-10-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 28-09-2003 @ 20:41:
Wij gebruiken veel meer, alleen niet tegelijk. Daar komt ook die mythe vandaan dat we maar een paar procent van onze hersencapaciteit zouden gebruiken. In totaal komen we veel verder dan 3%
inderdaad, zo'n 97 procent verder. maar je kan je capaciteit opvoeren door meer zenuwverbindingen aan te maken tussen de afzonderlijke cellen. en die mogelijkheid wordt door niemand optimaal benut.
Oud 01-10-2003, 19:08
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 30-09-2003 @ 17:03:
Die logica volg ik even niet Wat bedoel je met aankunnen? En waarom zou je het dan niet merken.

Btw. om uitspraken te gaan doen zonder dat je er verstand van hebt is een beetje dom imho. (als in, je gebruikt maar 3% en als je 10% gebruikt dan ben je paranormaal: leg dan meteen ook even uit hoe je denkt dat je hersenen dat doen?)
als je het psychisch niet aankunt zul je zo'n gave ook niet verder ontwikkelen. Als je helemaal geen gave onder controle kan houden, dan zal je hem echt niet krijgen zo'n gave. Ieder mens ondervind niets meer dan ie aankan... Ja ik kan het niet uitleggen, maar ik dacht dat het redelijk duidelijk was eigenlijk...

en wat bedoel jij met uitspraken doen zonder dat je er verstand van hebt...? op wat doel je precies, want je noemt een voorbeeld maar daar schieten wij weinig mee op....
Oud 02-10-2003, 19:16
Nanaki
Nanaki is offline
Dat laatste ging eigenlijk niet over jou, maar over SynoP, maar was niet echt duidelijk, sorry

En tja, als je een gave hebt, maar je kan hem niet gebruiken. Heb je dan de gave wel? En eigenlijk snap ik ook niet hoe je dat kan weten, dat iedereen het heeft. Als je een onderbouwing hebt voor je theorie, graag (bijv. heb jij iemand die niks kon iets aangeleerd?)
Oud 03-10-2003, 17:35
sterre
sterre is offline
ik denk dat iedereen wel een of andere gave bezit, al dan niet onderbewust. je moet zelf maar es nadenken waar jij heel erg goed in bent en anderen niet.
ik bv. 'voel' soms dat er iets gaat gebeuren. als ik soms op een bepaalde plek kom, voel ik me ongemakkelijk en krijg ik kippenvel zonder enige reden. ik weet niet hoe het komt of wat het betekent, het enige wat ik dan doe is zo vlug mogelijk weg gaan van die plek (soms kan het zelfs een doodnormale stoel zijn). niet echt paranormaal maar toch wel benoemenswaardig denk ik.
Oud 03-10-2003, 20:51
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 02-10-2003 @ 20:16:
Dat laatste ging eigenlijk niet over jou, maar over SynoP, maar was niet echt duidelijk, sorry

En tja, als je een gave hebt, maar je kan hem niet gebruiken. Heb je dan de gave wel? En eigenlijk snap ik ook niet hoe je dat kan weten, dat iedereen het heeft. Als je een onderbouwing hebt voor je theorie, graag (bijv. heb jij iemand die niks kon iets aangeleerd?)
Dan heb je em zeer zeker wel ja. Alleen erg onderbewust. Dus je kunt er niet bijkomen of hij wordt tegengehouden door je eigen psyche.

Ander voorbeeldje: als je bv de psycho-analyse neemt van Freud. Ik weet niet in hoeverre wij hier gek zijn van Freud en hem geloven etc (ik niet helemaal, maar gedeeltelijk vind ik zijn theorie erg aannemelijk), maar ik zal proberen het duidelijk uit te leggen.

De mens heeft 2 aangeboren driften. Sex en agressie. Die 2 zitten constant te drammen om naar boven te komen alleen het lukt ze niet omdat wij 2 persoonlijkheidsvormende onderdelen hebben die het tegenhouden: het ego en het super-ego. Het ego is zeg maar een soort van medium tussen je driften, je super-ego en de buitenwereld. Je super-ego is je geweten en je ego-ideaal (verlangen om braaf te zijn) en de buitenwereld lijkt me bekend.

Als jou driften weer eens iets willen, en dat willen ze altijd, gaat het ego in overleg met het super-ego en kijkt daarbij ook naar de buitenwereld. Wordt daarin de conclusie getrokken dat het om wat voor reden dan ook niet kan, dan gebeurt het ook niet.
Is maar goed ook, anders zouden we in deze wereld alleen maar verkrachters en seriemoordenaars hebben. Kan het wel, dan gebeurt het ook. Bij sommige mensen gaat er in deze ontwikkeling iets fout (het ego en super-ego worden tussen je 1e en 7e jaar gevormd), dan krijg je idd het verschijnsel: verkrachter, moordenaar, mishandelaar etc. Dan functioneert of het ego of het super-ego niet goed.

Zo werkt het volgens mij met paranormale gaven ook een beetje. Ze zijn er wel, alleen ze worden onderdrukt door iets binnen je hersenen en je psyche totdat je hersenen, je psyche en de buitenwereld tot de conclusie komen dat jij het psychisch aankan, de buitenwereld er geen problemen mee heeft en jij voldoende ontwikkeld bent voor het gebruik. Gaat er binnen deze ontwikkeling iets fout, dan krijg je mensen die te vroeg/snel te maken krijgen met hun onderbewuste en die raken daar uiteindelijk psychisch gestoord van omdat ze het geen plek weten te geven, niet weten wat ze er mee aanmoeten en soms zelfs het verkeerd gaan gebruiken. Beetje hetzelfde als de psycho-analyse dus, alleen dan met andere factoren...

Gillen als het niet duidelijk is, dan probeer ik het beter uit te leggen... Op dit moment is dit het beste wat ik ervan kan maken.

Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 20:56.
Oud 03-10-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
sas0105 schreef op 03-10-2003 @ 22:09:
Dat slaat nergens op!!! Ik laat jou eruit gooien, als je zoo gaat praten kan je hier oprotten. Dit is niet echt slim he dat je dit zegt, want wie zegt dat gehandicapten niet slim zijn???? Haha, zij zijn in ieder geval slimmer dan jij. En weet je waarom??? Omdat zij veel meer meemaken dan jij!
Volgens mij was dat sarcasme.............

En als hier iemand iemand kan laten oprotten, zijn dat de fbs.
Oud 03-10-2003, 22:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 03-10-2003 @ 22:56:
euh, sorry mutant, maar wie zijn de fbs?

en ik vind het een beetje stom om zo moeilijk te doen over: je mag geen gehandicapten pesten blabla. maar hij heeft ook iets tegen domme mensen. daar kun je toch ook niet veel aan doen, lijkt me?
Dat zijn mutant en ik. En jij hebt daarin geen enkel recht van spreken over wie wat zou moeten doen als jij je zo raar gedraagt tegenover leden die zich misschien zelf ook iets minder gedragen. Als iemand daar conclusies over trekt, dan zijn mutant en ik dat en niet mevrouw oma. En wat mij betreft is deze discussie nu gesloten, gaan we terug naar het onderwerp, en alles wat daar niet bij hoort wordt nu verwijderd.
Oud 14-10-2003, 20:33
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Voor een deel is het denk ik ook wel lot, ik denk dat het niet iedereen gegund is om bijv. een medium te zijn in dit leven. Daar moet je toch sterk voor in je schoenen staan, en goede hulp van boven bij krijgen denk ik,..maar er zal vast wel een keer een leven voorbij komen in je levenscyclus dat je paranormaal begaafd bent denk ik zo.

en kleinere dingen kun je denk ik wel oefenen, zoals dingen goed voorspellen, dingen beter leren aanvoelen enzo. Want in principe zijn we allemaal geestelijke wezens, maar het ligt er aan wat je in dit leven kan dragen aan verantwoordelijkheid enzo denk ik dan. ??? Maar misschien heb ik t mis, tis maar mijn theorie.
Advertentie
Oud 14-10-2003, 22:16
Bludjinni
Bludjinni is offline
'Paranormale gaves' bestaan niet. Sterker nog, het paranormale zelf bestaat niet! We noemen het 'paranormaal' omdat het wetenschappelijk niet bewezen kan worden, of verklaard, en daarom dus niet 'normaal' is, terwijl iedereen deze 'paranormale gaves' gebruikt! Neem es een kijkje op www.psipog.net voor meer info over het hoe en wat en over hoe je die 'gaves' beter kan ontwikkelen en onder controle kan krijgen.
Oud 16-10-2003, 22:51
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 02-10-2003 @ 20:16:

ja he nanaki, je moet wel alles lezen he... ik WEET het niet, dat is volgens mijn theorie.... en die theorie heb ik nog niet bewezen en dus weet ik het niet. Maar goed.

Ik denk dat iedereen gewoon precies dezelfde gaves heeft maar dat iedereen ze anders gebruikt, door karaktereigenschappen. Zeg maar... als een soort van kassala, iedereen begint met evenveel muntstukken enbriefjes, en overal worden dezelfe bedragen betaalt, en uiteindelijk zit niet overal meer gelijke aantallen in.. Iedereen leeft op z'n eigen manier en iedereen gebruikt dus ook zijn eigen gaves op zijn eigen manier. waarom ik denk dat iedereen dezelfde gaves heeft weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat ik mezelf zie ontwikkelen, en ook bij andere. Ik leer dingen bij, ik leer dingen af. Ik leer anderen dingen bij. Ik bedoel, tegenwoordig kan ik energie heel duidelijk voelen, vroeger niet, ik ehb het geleerd van iemand.
ik kan nu veel meer dan vroeger! En dat zie ik bij heel veel mensen. ik hoop dat het nu duidelijker is?
Oud 21-10-2003, 22:43
grandmommy
grandmommy is offline
iedereen typt altijd van die lange verhalen... ben ik toch veel te lui voor?
Oud 22-10-2003, 00:33
Verwijderd
Laten we eerst even duidelijkheid scheppen over het percentage hersenen dat we gebruiken. Het is namelijk niet 3%, 10% of 20%, het is 100%. Voordat je iets zegt, lees je alsjeblieft even al deze artikelen door.

http://www.infoplease.com/askeds/4-20-01askeds.html
http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html

Je kunt ook gewoon logisch nadenken. Als daadwerkelijk 97% nutteloos is, wat maakt het uit als ik een beroerte krijg? Of wanneer ik door mijn hoofd word geschoten? Met een beetje geluk toch niets, want je gebruikt toch maar 3%.

Lees die artikelen maar gewoon even.
Oud 22-10-2003, 11:55
Bludjinni
Bludjinni is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon logisch nadenken. Als daadwerkelijk 97% nutteloos is, wat maakt het uit als ik een beroerte krijg? Of wanneer ik door mijn hoofd word geschoten? Met een beetje geluk toch niets, want je gebruikt toch maar 3%.
Lmao.
Oud 22-10-2003, 16:04
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 27-09-2003 @ 22:55:
Als je het alleen voor het interessant zijn doet, mag je blij zijn dat je geen paranormale gave hebt!! Heb je er wel eens bij nagedacht hoe vervelend het kan zijn, als je bijvoorbeeld geesten kan zien, of de toekomst kan voorspellen?!!
helemaal mee eens!
Oud 23-10-2003, 19:21
c4c054
c4c054 is offline
nou ik denk niet dat iedereen over deze gave beschikt!?
hoe graag je het ook zou willem
Oud 27-10-2003, 21:02
Weylyn
Weylyn is offline
Ik geloof niet in paranormale gaven. Er zijn mensen die de toekomst kunnen voorspellen? Natuurlijk, ik kan dat ook redelijk. Dat doe ik door het patroon van het verleden te anlyseren en dat toe te passen op de toekomst. De geschiedenis zit namelijk vol herhalingen van dezelfde gebeurtenissen in verschillende context.

Ik functioneer door te beredeneren. Ik heb maar één "gave", en dat is om alles, maar dan ook echt alles, rationeel te benaderen, alsof ik het van buiten bekijk zeg maar, zelfs als ik er middenin zit.

Het enige wat ik wel soms doe is mediteren, dat is namelijk nuttig om je gedachten op een rij te krijgen. En dat is voor mij ZEER belangrijk.
Oud 27-10-2003, 21:07
AngelLena
AngelLena is offline
Het spijt me maar ik zie dit topic echt nergens meer naar toe gaan. Voor de paar mensen die er wel serieus over zijn: sorry, jullie mogen een nieuw topic aanmaken over paranormaliteit.

Regels voor berichten