Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 20:17
Anijs
Anijs is offline
Kopen jullie dit jaar een nieuwe jas, of gebruiken jullie die van vorig jaar nog een jaartje? Zoja, wat voor een koop je er dan? Of hoe ziet ie eruit..?

Ikzelf heb net een nieuwe jas, een hele lange donkergroeneleger jas... echt tot bijna op de grond.. en ik ben er zelf echt heel blij mee Van binnen is hij appelgroen.. en hijs heerlijk warm

Maar de rest van de winterjassen dit jaar vind ik echt nix.. ze zijn allemaal lang... rib.. en korte modellen.. mwha.. niet echt leuk.

Maar: Kopen jullie dit jaar een nieuwe jas, of gebruiken jullie die van vorig jaar nog een jaartje? Zoja, wat voor een koop je er dan? Of hoe ziet ie eruit..?

En jullie mening graag over de mode van de winterjassen dit jaar ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 20:31
Paris
Paris is offline
Ik gebruik gewoon mijn winterjas van vorig jaar. Het is een spijkerjas met teddy (soort bont, maar niet van dat langharige.) Hij past bij veel dingen en is lekker warm. Misschien dat ik 'm nog op ga fleuren met patches of buttons...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:35
Verwijderd
Ik had vorig jaar een dure trendy winterjas gekocht voor 175 euro, ik dacht.. laat ik ook maar eens met de mode meelopen. Toen ik thuis kwam vond ik em al helemaal niet meer mooi. Heb em maar 1 keer aangehad ofzo.

Ik ga dit jaar geen geld uitgeven voor een jas. 3 jaar terug had ik zo`n zwarte jas gekocht.. zo`n soort van usa navy model. je weet wel.. met zo`n rij knopen, 2 naast elkaar en zo`n grote kraag. Hij is nog steeds in goede staat. Zit nog steeds heerlijk en draag em dus nog steeds elke winter. En je ziet um ook elke winter terug komen in de winkels, ze worden zelfs steeds duurder

en als ik toch een jas ga kopen dan hou ik het lekker simpel. Uit ervaring ben ik erachter gekomen dat ik meer plezier beleef aan een gewone normale 'basic' jas (qua model)
heb zelfs nog een witte rib jas dat ik regelmatig aantrek. Heeft me 4 jaar geleden 100 gulden gekost. En nog steeds krijg ik te horen dat ze denken dat ik em pas heb gekocht

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:43
Quiana
Quiana is offline
Heb een ontzettend leuke jas gezien bij Esprit,
simpel halflang model, bruin, en met een leuke kraag.

Die wil ik iig, en dan heb ik nog een jas van vorig jaar,
vrij kort, (boven m'n kont), groen/bruinachtig en
een klein kraagje.

Heb verder niet echt naar jassen gekeken,
wel veel bruin ed, dus dat is sowieso wel .
Oud 29-08-2003, 20:44
Alexanchez
Alexanchez is offline
Heb op dit moment echt een vreselijke jas... Wil dus een nieuwe gaan kopen. Moet nog ff bedenken wat voor model, iemand die denkt de ideale jas te hebben gevonden ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:55
Faery
Faery is offline
Ik heb een lange zwarte jas uit 't Sovjet leger, schijnt. Überschnüber en 'tigstehands.
Oud 29-08-2003, 20:59
Nuck
Nuck is offline
Ik wil een donkerbruine ribjas, maar weet nog niet wat voor model. Ik heb ook nog wel een zeiljack van Gaastra en een donkergrijs wollen jasje van H&M, maar die is stuk en het zeiljack is meer voor regenbuien e.d.
Oud 29-08-2003, 21:07
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik wil die jas die Minoes draagt

lekker ouwe meetjes-achtig
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:07
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een kort (tot heup ongeveer) getailleerd ribjasje. Wel een die ook vrij hoog sluit, dus niet een colbert-achtig modelletje (die bij de H&M ga ik nog kopen, maar dat is meer wat voor de herfst)

Ik moet nog op zoek gaan hoor
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:10
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik ga ook op zoek, als ik mn ov binnen heb
Oud 29-08-2003, 21:14
Mysterons
Mysterons is offline
ik had vorig jaar een knielange zwarte jas met hoge kraag en rits van de h&m die ik dit jaar ook nog wel zal dragen, maar ik wil ook graag een kort jasje met kraag en band aan de onderkant, zon hip model (misschien wel van een jaar geleden maargoed )
Oud 29-08-2003, 21:17
Dark-Witch
Dark-Witch is offline
Ik gebruik gewoon weer mijn winterjas van vorig jaar.. een lange zwarte (stoffen) jas met slanke taille.. Hij is nog steeds errug mooi en heerlijk warm!!
Oud 29-08-2003, 21:21
Ragnar
Ragnar is offline
Ik draag de jas die ik vorig jaar gekocht heb en nog jaren meekan, mijn leren mantel. M'n oude leren jas (heb k al n jaar of 5) zal ik ook wel blijven dragen, hoe gaarder dat ding wordt hoe beter
Oud 29-08-2003, 21:21
Hagel
Hagel is offline
ik heb er nog 1 van vorig jaar, een knielange stoffen felrode jas en eentje van al een aantal jaar geleden, een lange zwarte stoffen opa-jas (wel getailleerd). Misschien als ik iets leuks tegenkom dat ik het koop, maar ik ben niet echt op zoek.
Oud 29-08-2003, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een zwarte jas van Nike, die ik al twee jaar heb maar hij is nog goed, ongeveer tot net over mn kont. Ik wil wel graag een nieuwe want ik ben deze een beetje beu dus dan koop ik wel een nieuwe in de uitverkoop ofzo.
Oud 29-08-2003, 22:04
Roos
Roos is offline
Ik heb voor deze herfst een rode trenchcoat gekocht.
Verder heb ik nog een paar jassen van vorig jaar, dus ik kijk wel ff wat ik koop
Oh ik heb al lang niet gewinkeld..
Oud 29-08-2003, 22:14
Miracle
Miracle is offline
Ik gebruik gewoon die van vorig jaar nog een keer. Omdat ik hem nog steeds erg leuk vind

Hij is lichtblauw met grijse vlakken (bij de mouwen)... gewoon een sportief model (soort ski-jas achtig)

tenzij ik een nog leukere tegenkom natuurlijk
Oud 29-08-2003, 23:39
Vice
Vice is offline
Ik heb ook nog een winterjas nodig. Vorig jaar liep ik in de winter met een CoolCat jasje die niet echt voor de winter was. Ik heb nog 2 andere jassen, maar bij 1 jas blijft het water een paar uur op de jas als het bijvoorbeeld heeft regent. En alles wat ik dan aanraak wordt dus ook nat. Erg irritant.
Oud 30-08-2003, 07:25
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 29-08-2003 @ 22:07:
Ik ben op zoek naar een kort (tot heup ongeveer) getailleerd ribjasje. Wel een die ook vrij hoog sluit, dus niet een colbert-achtig modelletje (die bij de H&M ga ik nog kopen, maar dat is meer wat voor de herfst)

Ik moet nog op zoek gaan hoor
Kijk eens bij de Esprit, hebben ze wel leuke rib-jasjes.
Ik houd denk ik gewoon m'n oude jas, zo'n lange jas (tot op m'n enkels), mantel idee. Ben er nog steeds blij mee.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 08:26
Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 29-08-2003 @ 22:07:
Ik wil die jas die Minoes draagt
-plaatje-
lekker ouwe meetjes-achtig
Ik héb zo'n jas, maar dan in het oud-roze. Van de oude-dametjes-afdeling van de Bijenkorf. Ik vind 'm geweldig.

Hij is van afgelopen winter maar wat mij betreft kan -ie nog wel een jaartje mee.
Oud 30-08-2003, 09:01
Taeke
Taeke is offline
Ik gebruik die van vorig jaar nog, een blauwe Helly Hansen jas.
Oud 30-08-2003, 09:17
thunder110
thunder110 is offline
Nee, mijn winterjas van vorig jaar is echt bagger. Ik heb nog wel een jas thuis liggen die tijdloos is, maar die is te koud voor de winter. Ik heb ook zo'n corduroy-jasje, colbert-model, maar die is ook iets te koud in de winter.
Oud 30-08-2003, 09:34
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-08-2003 @ 21:43:
Heb een ontzettend leuke jas gezien bij Esprit,
simpel halflang model, bruin, en met een leuke kraag.
Die heb ik ook.
En van vorig jaar nog een donkergroene rib-jas. Die doe ik dit jaar ook nog aan!
Oud 30-08-2003, 09:38
Qamra
Qamra is offline
Ik heb vorig jaar een lange wollen jas/mantel gekocht, zwart.. Leek heel leuk, maar tis meer een hobbezak

Denk niet dat ik iets nieuws ga kopen, deze is warm zat, staat alleen een beetje raar..
Oud 30-08-2003, 09:57
€v€li€n
€v€li€n is offline
Heb vorig jaar een bruin leren jasje gekocht (met een band van stof aan de onderkant en aan de onderkant van de mouwen) .. was dure aankoop dus die ga ik zeker nog dragen dit jaar.

Heb ook nog een zwart ribjasje van de h&m die ik als een die-hard blijf dragen (desnoods met spijkerjasje eronder )

en heb ook nog een zwarte 'donsjas' (niet hele dikke, gewoon leuk) en die trek ik aan als t heel koud is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 11:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 30-08-2003 @ 09:26:
Ik héb zo'n jas, maar dan in het oud-roze. Van de oude-dametjes-afdeling van de Bijenkorf. Ik vind 'm geweldig.

[afbeelding]

Hij is van afgelopen winter maar wat mij betreft kan -ie nog wel een jaartje mee.
fiewiet
mooi meisje btw
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
€v€li€n schreef op 30-08-2003 @ 10:57:
Heb vorig jaar een bruin leren jasje gekocht (met een band van stof aan de onderkant en aan de onderkant van de mouwen) .. was dure aankoop dus die ga ik zeker nog dragen dit jaar.
Ja die vind ik leuk, beetje bomberjack model
Oud 30-08-2003, 12:35
Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 30-08-2003 @ 12:03:
fiewiet
mooi meisje btw
Naaaah, helemaal niet! Hihi.
Maar niettemin ben ik wel blij met mijn jas.
Oud 30-08-2003, 13:02
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hmm.....ik blijf die van vorig jaar nog wel dragen, als ik een nieuwe mooie zie voor een goede prijs dan koop ik em wel......
Oud 30-08-2003, 13:03
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 30-08-2003 @ 14:02:
Hmm.....ik blijf die van vorig jaar nog wel dragen, als ik een nieuwe mooie zie voor een goede prijs dan koop ik em wel......
Edit:
M'n bontmuts(een echte.....uit rusland als souvenir gekregen) is te klein...kwil een nieuwe.......dus als ik zo'n ding voor een mooie prijs zie koop ik em....
Oud 30-08-2003, 13:09
DutchTerror
DutchTerror is offline
Kheb soort winterjas met bontkraag

Soort luchtmacht uitvoering als je weet wat ik bedoel
Oud 30-08-2003, 13:17
the tourist
the tourist is offline
Ik heb vorig jaar een knielange grijs/bruinachtige ribjas gekocht en die kan nog wel een jaar mee.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:20
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb nu alleen nog een zeiljack van gaastra (ja Nuck ), wel lekker water dicht enzo, maar niet echt warm..
..dus ik moet ook even op zoek naar een nieuwe jas.
Oud 30-08-2003, 13:44
Verwijderd
Ik heb vorig jaar nog een nieuwe gekocht, dus ik ga dit jaar echt niet weer een kopen. Het is een driekwart (parka) model van Tenson, beige/donkerbruin.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:31
Orion16
Orion16 is offline
Ik moet echt n nieuwe hebben, rits van die jas (3 jaar oud ofzo) is echt naar de mallemoer..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:41
Verwijderd
Ik zal mijn leger jas die ik vorig jaar bj de dump heb gekocht voor 40 euro voor het 2e jaar dragen.
De dump is al jaren mijn favoriete plaats om jassen te kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:46
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ben ook op zoek naar een Sergeant Pepper's vestje:

Maar dan iets draagbaarder.
Als iemand weet waar ze dat hebben...

Of zo'n Franse Revolutie-vestjes.

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:18
dark_poetry
dark_poetry is offline
Die van 2jaar trug ofzo.
dikke jas waaar je heel veel dingen in kwijt kunt.
touwtjes aantrekken en hoppa je heb zo 10 "halfliters" in je jas ofzo en t valt geeneens op ofzo
Oud 30-08-2003, 18:25
coffee_mug
coffee_mug is offline
Nee ik koop niet ieder jaar een nieuwe jas.
Dit jaar wil ik wel een nieuwe, een lange ribjas.
Oud 30-08-2003, 19:33
zita swoon
zita swoon is offline
ik moet er ook nog een alleen weet ik niet wat voor: ik heb nu een donkergroene ribjas, een bruin/beige ribjas, een roze, wit met paars geruite jas, een rood "sportief" jasje en een grijze jas met een capuchon...ik ben hard aan het bedenken wat voor ik er dit jaar wil... :confused:
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:12
runningwild
runningwild is offline

ik ben opzoek naar zo'n halflange/lange jas met een grote bontkraag en het liefst nog een cintuur?centuur? om de middel.
zwart.
IK KAN HEM ALLEEN NIET VINDEN. dubbel.
dus als ik niet heel gauw een mooie jas vind zal het dezelfde worden als vorig jaar. stom h&m ding. grr
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:45
feline
feline is offline
Ik heb nog een jas van paar jaar geleden:
Zwarte knielange jas met bordeauxrode binnenkant van g-sus.

Jas van vorig jaar:
Korte bruine, beetje bolle, jas met een grote wollen kraag die je open kan laten hangen of vastknopen en omklappen van kookai.

Jasje van deze zomer:
Zwart kort, simpel jasje.

Dit jaar heb ik weer een jas gekocht van g-sus (heb er verder alleen nog een broek van, maar vind de jassen erg mooi). Knielang weer, donkergroen wol met een aquablauwe fleece-achtige binnenkant. Heel mooi, maar het aantal breidt zich op mijn school exponentieel uit. Mijn vrienden hebben een nieuwe hobby gevonden door iedere dag te tellen hoeveel mensen hem hebben. Als het straks echt niet meer leuk is, draag ik gewoon mijn oude jassen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 00:11
Fog
Fog is offline
ik heb nog een carhartt jas....die is wel fijn...

ga nog wel een nieuwe kopen ergens 2e hands ofzo...
Oud 31-08-2003, 03:16
Pla
Pla is offline
Ik wil nog een nieuwe.. nog niet hevig opzoek, maar dat komt nog
Oud 31-08-2003, 05:59
Aafster
Aafster is offline
Mm. zeker weten nieuw omdat bij mij (hoe raar ook ) niets is overgeblven van mijn vorige winterjas.. Ik Heb zelf bij de bijenkorf (chill out) een hele leuke korte rode gezien ( niet rib.. hoe origineel (A) ) Met een paar plaatjes er op.. Maar ik weet niet of die egt warm is en aangezien ik 12 km moet fietsen ofzo elke ochtend..
Oud 31-08-2003, 06:46
doggie
doggie is offline
kep een hele degelijke Gaastra jas.{ donker blauwe}vet lekker warm en water en wind dicht......en duur duz k koop dit jaar geen nieuwe!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:27
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Kaya schreef op 30-08-2003 @ 23:12:

ik ben opzoek naar zo'n halflange/lange jas met een grote bontkraag en het liefst nog een cintuur?centuur? om de middel.
zwart.
ceintuur

Ken je de Leads? Volgensmij hadden ze daar half-lange jassen met bontkraag. Maar ik heb er niet echt goed naar gekeken, dus weet het niet zeker..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:10
runningwild
runningwild is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 31-08-2003 @ 12:27:
ceintuur

Ken je de Leads? Volgensmij hadden ze daar half-lange jassen met bontkraag. Maar ik heb er niet echt goed naar gekeken, dus weet het niet zeker..
Nee ken ik niet... waar zit hij?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:53
Verwijderd
mnjuh heb net nieuwe winterjas gekocht, beetje beige achtig, kort, en met zo'n brede kraag, vond ik wel leuk opzich vind ik de winterjassen-mode wel leuk, niet zo heel bijzonder. jas van vorig jaar was al jas van 2 jaar geleden, dus was wel weer aan een nieuwe toe
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:20
Verwijderd
ik ben nog opzoek,
bij de chillout in de bijenkorf hadden ze wel n leuke jas.
ik zoek er eigenlijk een met een sluiting die niet in het midden zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten