Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 19:02
heavinly
heavinly is offline
Voor Engels (maar dat doet er niet toe) moet ik een betoog houden over dit onderwerp.

Wat zouden jullie ervan vinden als er rectorverkiezingen op school gehouden zouden houden en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2003, 19:03
Verwijderd
aan de ene kant leuk...maar aan de andere kant te veel gedoe

alsjeblieft (zo goed?)

kuss kunamosity
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Niet eerlijk.

Dus dat leerlingen hun rector mogen kiezen bedoel je?

De kans dat ze de leukste persoon kiezen ipv de beste is wel erg groot zo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:13
Verwijderd
Heb je niks aan. Een goede rector en een leuke rector komen niet altijd overeen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:48
heavinly
heavinly is offline
Denk je dan niet dat leerlingen zelf kunnen inzien wie een goede rector zou kunnen zijn? Of dat je bijvoorbeeld alleen de bovenbouw laat stemmen (aangezien die de leraren beter kennen).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:58
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
heavinly schreef op 01-10-2003 @ 17:48:
Denk je dan niet dat leerlingen zelf kunnen inzien wie een goede rector zou kunnen zijn? Of dat je bijvoorbeeld alleen de bovenbouw laat stemmen (aangezien die de leraren beter kennen).
Nee, leerlingen kunnen zo'n man toch niet beoordelen op z'n, ehh, rectorkwaliteiten?

Dan krijg je dingen als "Ja, da's wel een aardige gast... daar stem ik op!". Bovendien gaan leraren dan misschien extra hun best doen om aardig gevonden te worden zodat leerlingen hun kiezen als rector en dat kan natuurlijk niet goed zijn
Oud 01-10-2003, 17:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-10-2003 @ 17:58:
Bovendien gaan leraren dan misschien extra hun best doen om aardig gevonden te worden zodat leerlingen hun kiezen als rector en dat kan natuurlijk niet goed zijn
Oh, dat mogen mijn leraren wel eens vaker doen zeg... Stelletje eikels.

Maar ontopic:
Het lijkt me niet zo'n goed idee. Een leraar is iets totaal anders dan een rector, dus dat is als leerling moeilijk te beoordelen.
Plus dat het misschien niet serieus genomen wordt.
Oud 01-10-2003, 18:07
wissie
wissie is offline
Ik vind het overbodig. En wat er al wordt gezegd, leerlingen kiezen waarschijnlijk niet de beste rector, maar de leukste.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 23:57
lucy48
lucy48 is offline
Ik denk niet dat leerlingen er genoeg verstand van hebben om een goede rector uit te kiezen en bovendien hebben leerlingen volgens mij niet echt veel direct contact met de rector, waardoor het eigenlijk niet echt nodig is. Wat dat laatste betreft zouden eerder conrector- of afdelingsleiderverkiezingen nuttig zijn
Oud 02-10-2003, 14:23
heavinly
heavinly is offline
He, da's balen. Ik was voor, maar als ik geen argumenten kan vinden, dan ga ik denk ik maar tegen doen. Nja, ik heb nog wel ff de tijd.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Tjah, leerlingen kiezen misschien niet altijd de beste, maar die stoelendans iedere zo veel jaar, vind ik ook niets. Het likt naar boven en schopt naar onder.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Leerlingen hebben niet de juiste kennis van zaken. En er zullen er ook een hoop zijn die 'zomaar wat invullen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten