Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 21:17
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik heb een heel goede vriendin. Ik ken dr pas een paar maanden maar we zijn nu al heel erg close. Het is gewone vriendschap, verder niets, af en toe een beetje knuffelen en we gaan samen naar lowlands. Ik begin zo langzamerhand verliefd op dr te worden en ik heb het idee dat ze mij ook steeds leuker gaat vinden. Mijn vraag aan jullie is nu: is het jullie vaak gebeurd dat er een relatie uit een goede vriendschap ontstond? Wie heeft hier ervaringen mee?
Plz vertel ze, ik kan wel wat advies gebruiken
Oud 27-08-2003, 21:19
friesin
friesin is offline
neej sorrry kan je niet helpen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:21
Verwijderd
Kan prima. Je weet zelfs vantevoren vaak beter wat je aan elkaar hebt. Je moet er echter wel van overtuigd zijn dat je de verliefdheid niet zult missen. Voor sommigen is de heftige passie van de spontane verliefdheid onmisbaar voor het beginnen voor een relatie, anderen doen op emotioneel vlak wat rustiger aan. Aan jou de keuze te beslissen wat je het liefste hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:22
Lijnie
Lijnie is offline
ik heb nu bijna 2 maanden relatie met mn beste vriend en theeft nog noojt zo goed gevoeld! tis juist fijn, nu kank ergens op bouwen! en als de verliefdheid oojt minder wordt weet ik psies wat ik aan m heb!

suc6!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:23
WB_Oud
WB_Oud is offline
Het kan hartstikke goed, ik denk zelfs dat daar de beste relaties uit ontstaan (hoewel er meer dan genoeg uitzonderingen zijn natuurlijk). Leg alleen je verwachtingen niet te hoog over de periode na de verliefdheid (het houden van), anders wil dit nog wel eens tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:24
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
duyvel schreef op 27-08-2003 @ 22:17:
Ik heb een heel goede vriendin. Ik ken dr pas een paar maanden maar we zijn nu al heel erg close. Het is gewone vriendschap, verder niets, af en toe een beetje knuffelen en we gaan samen naar lowlands. Ik begin zo langzamerhand verliefd op dr te worden en ik heb het idee dat ze mij ook steeds leuker gaat vinden. Mijn vraag aan jullie is nu: is het jullie vaak gebeurd dat er een relatie uit een goede vriendschap ontstond? Wie heeft hier ervaringen mee?
i
k heb dat ook (kort geleden) meegemaakt ik kon haar 4 maanden en het zelfde verhaal heel close en begonnen elkaar ook steeds leuker te vinden hebben 3 maanden iets gehad ging uit.en we hadden afgesproken van te voren dat we vrienden zouden blijfen.maar zij doet nu heel onaardig en arrogant.maar ik denk dat het van de persoon afhangt.je kan de gok wagen maar als het uit gaat heb je kans dat ze ook geen vrienden meer wil blijven en dat zo klote zijn toch maar wat ik al zeg dat verschilt per persoon.als je het waagt veel succes en hopen als het niks word jullie even goede vrienden kunnen blijven
Oud 27-08-2003, 21:34
Verwijderd
Zoiets blijft toch een gok... Als je dat doet en het gaat ooit uit heb je de kans ook je vriendschap te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:37
hellion
hellion is offline
Citaat:
perseus schreef op 27-08-2003 @ 22:34:
Zoiets blijft toch een gok... Als je dat doet en het gaat ooit uit heb je de kans ook je vriendschap te verliezen.
denk dat als je daarvoor goede vrienden was het juist makkelijker is al ga je uit elkaar, waarschijnlijk is het na een tijdje gewoon weer net als voor de relatie, althans, is mijn ervaring.
Oud 28-08-2003, 00:26
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2003 @ 22:21:
Kan prima. Je weet zelfs vantevoren vaak beter wat je aan elkaar hebt. Je moet er echter wel van overtuigd zijn dat je de verliefdheid niet zult missen. Voor sommigen is de heftige passie van de spontane verliefdheid onmisbaar voor het beginnen voor een relatie, anderen doen op emotioneel vlak wat rustiger aan. Aan jou de keuze te beslissen wat je het liefste hebt.
Die keuze is ook aan haar natuurlijk
Oud 28-08-2003, 07:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik heb wel is wat met men beste vriend gehad. We hadden wel van te voren afgesproken als de vriendschap eronder gaat leiden dan maken we het uit vriendschap voor alles. Het is na een tijdje ook uitgegaan en nu zijn we nog steeds beste vrienden....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:19
snoopy
snoopy is offline
nou... echt alleen vriendschap?
met m'n huidige vriend heb ik eerst wel heel veel gebeld enz. voor we een relatie kregen, maar er was altijd al wel spanning enzo, dus...
Oud 28-08-2003, 09:28
Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-08-2003 @ 10:19:
nou... echt alleen vriendschap?
met m'n huidige vriend heb ik eerst wel heel veel gebeld enz. voor we een relatie kregen, maar er was altijd al wel spanning enzo, dus...
Je foon glee zeker uit je hand toen je aan het bellen was

maar ik zelf vind liefde uit vriendschap veel fijner,dan weet je meer over die persoon en een advies is.

Respecteer haar beter dan welke vriendin je ooit gehad hebt en ik bedoel echt GOED behandelen als of ze je leven is
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:30
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Farin schreef op 28-08-2003 @ 10:28:
Je foon glee zeker uit je hand toen je aan het bellen was

ik snap dat t een grapje was, maar ik wil toch even reageren. Het bellen was dus echt vriendschappelijk. Ik heb m heel goed leren kennen voor we een relatie kregen, en daar ben ik heel blij mee.
Oud 28-08-2003, 09:34
Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-08-2003 @ 10:30:
ik snap dat t een grapje was, maar ik wil toch even reageren. Het bellen was dus echt vriendschappelijk. Ik heb m heel goed leren kennen voor we een relatie kregen, en daar ben ik heel blij mee.
een Realatie krijgen is erg fijn en zeer fijjn als het uit vriendschap komt,je voelt je dan ook wat meer op je gemakt dan bij een vreemde.
enminste,dat neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:35
steentje
steentje is offline
il zal je mijn verhaal eens vertellen. Ik heb 4 jaar een beste vriend gehad en terwijl hij al die tijd al verliefd op mij was, had ik verschillende relaties. Toen ik uiteindelijk ook verliefd op hem werd,kregen we iets. Nu 5,5 maand later, maakt hij het uit omdat hij geen vatse relatie wil en weer wil flikflooien met andere meiden. Ondertussen ben ik wel als de dood dat onze vriendschap over is....

dus mijn advies...denk heeeeel erg goed na!
Oud 28-08-2003, 10:48
eye adore fotoz
eye adore fotoz is offline
heb ik ook gehad:
een goeie vriendin van mij kwam met haar vriendje dat ik niet kende en ik was meteen verkocht dat was wel een pijnlijke situatie maar alles is nu op z'n pootjes en we verkeren nu al een 6 tal maanden. en ja, hij was ook mijn beste vriend voor we verkeerden! zolang jullie gelukkig zijn kan het toch geen kwaad lijkt me!!
Oud 28-08-2003, 10:50
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
steentje schreef op 28-08-2003 @ 10:35:
il zal je mijn verhaal eens vertellen. Ik heb 4 jaar een beste vriend gehad en terwijl hij al die tijd al verliefd op mij was, had ik verschillende relaties. Toen ik uiteindelijk ook verliefd op hem werd,kregen we iets. Nu 5,5 maand later, maakt hij het uit omdat hij geen vatse relatie wil en weer wil flikflooien met andere meiden. Ondertussen ben ik wel als de dood dat onze vriendschap over is....

zie http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=582548

Het kan raar lopen dus.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:06
ziggy
ziggy is offline
Nou ik had ook verkering met mn beste vriend. Het was eerst geweldig....Maar toen ging het uit. Ik weet niet eens meer waarom. Die klap die blijft eerst, want je denkt dat de vriendschap dan weg is... En dat was dus niet zo. We namen ons voor gewoon rustig aan te doen. 1 week hebben we elkaar nauwlijks gesproken,gezien en sindsdien zijn we weer beste vrienden.en eigenlijk ook intiemer dan eerst, maar hij heeft nu een nieuwe vriendin, dus hij wil me niet terug. maar hij blijft toch intiem...
Oud 28-08-2003, 19:12
Loezzel
Loezzel is offline
Uit eigen ervaring werkt het voor mij niet om een relatie aan te gaan met een jongen die je niet kent.
Mijn huidige vriend (waar ik in december alweer 3 jaar verkering mee heb) heb ik eerst heel goed leren kennen, voordat ik een relatie met hem aan durfde te gaan. Je kunt dus zeggen dat we eerst vrienden waren voordat we wat kregen...
Voor mij werkt dat dus het beste
Oud 29-08-2003, 09:10
steentje
steentje is offline
Citaat:
ziggy schreef op 28-08-2003 @ 20:06:
Nou ik had ook verkering met mn beste vriend. Het was eerst geweldig....Maar toen ging het uit. Ik weet niet eens meer waarom. Die klap die blijft eerst, want je denkt dat de vriendschap dan weg is... En dat was dus niet zo. We namen ons voor gewoon rustig aan te doen. 1 week hebben we elkaar nauwlijks gesproken,gezien en sindsdien zijn we weer beste vrienden.en eigenlijk ook intiemer dan eerst, maar hij heeft nu een nieuwe vriendin, dus hij wil me niet terug. maar hij blijft toch intiem...
ik hoop dat ik dit over een week ook heb dan! Want die vriendschap kwijtraken is wel het ergste wat er nu ff kan gebeuren voor mij...
Oud 29-08-2003, 11:27
framboosje
framboosje is offline
wel, ik heb nu 6 maanden verkering met mijn beste vriend, dus kan best...

het is wel al de derde keer (ik bedoel daarmee niet dat het daarom de eerste keer al niet kan lukken é). wat ik wel bedoel? wel, toen het de eerste twee keer niets werd, was het in het begin wel beetje moeilijk met onze vriendschap, maar als je echt om elkaar geeft, komt het wel terug in orde!

dus, hier één gouden regel: praat over jullie gevoelens met elkaar!!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:52
nobody_knows_me
nobody_knows_me is offline
Denken jullie niet dat als je bijvoorbeeld al 2-3 jaar beste vrienden met iemand bent, dat er dan geen relatie uit ontstaat, omdat het anders wel eerder gebeurd was?? (ben ik duidelijk? ik hoop het ). Ik weet zelf niet of dit waar is of niet, maar ik heb vrienden van me het wel eens horen zeggen....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
nobody_knows_me schreef op 29-08-2003 @ 17:52:
Denken jullie niet dat als je bijvoorbeeld al 2-3 jaar beste vrienden met iemand bent, dat er dan geen relatie uit ontstaat, omdat het anders wel eerder gebeurd was?? (ben ik duidelijk? ik hoop het ). Ik weet zelf niet of dit waar is of niet, maar ik heb vrienden van me het wel eens horen zeggen....
Daar geloof ik niets van, het kan namelijk best zo zijn dat wanneer je iemand langere tijd kent er in de loop der maanden/jaren iets groeit wat er in het begin nog niet was. Ik geloof ook niet in die strikte scheiding tussen vriendschap en (seksuele) liefde. Ik vind het onzin om te zeggen dat je verliefd zou moeten zijn op iemand om er een relatie mee te beginnen. Vriendschap kan naadloos overvloeien in een liefdesrelatie en die is dan ook vaak dieper en puurder dan een relatie die begon terwijl je die persoon nog niet kende en alleen maar verliefd was.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:44
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
Citaat:
Dank zij een vriendin heb ik een jaar geleden een jongen leren kennen... En we werden gewoon vrienden .. konden erg goed met elkaar op schieten en konden ook goed met elkaar praten alle twee in die tussen tijd vriendjes en vriendinnetjes gehad( hij dus dinnetjes en ik dus vriendjes) maar bij men laatste vriendje dacht ik wel erg veel aan hem.. En we waren steeds closer geworden
en toen kwamd ie op een dag met zen zatte hasses na me toe bekennen dat die me leuk vond en ja toen was het dus hellemaal gedaan met me.. vond hem al leuk maar wou het geen kans geven omdat we vrienden waren maarja als hij dan zegr mij leuk te vinden is het voor mij wel duidelijk..

en nu zijn we super gelukkig met zijn 2..
Tip: als het echt goed voeld moet je gewoon een relatie aan gaan als je zo iets hebt van zonder van onze vriendschap doe het dan niet echt dat kan ik je dan afrade want dan gaat die relatie vaak na de klote omdat je je te druk maakt om de vriednschap
Oud 29-08-2003, 21:34
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik heb bovenstaande eventjes niet gelezen, maar naar mijn mening heeft een relatie gebaseerd op een vroegere vriendschap een hele grote kans van slagen.
Mits voor jullie allebei het vriendschap gedeelte voorbij is en allebei in de verliefdheids fase zitten.

ALs er maar 1 van jullie verliefd is gaan jullie gevoelens alleen maar botsen en had je later gewild dat je niks had gezegd en dat het gewoon bij die vriendschap was gebleven.
Oud 29-08-2003, 22:36
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
relatie uit vriendschap
accident waiting to happen
Oud 30-08-2003, 02:40
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
steentje schreef op 28-08-2003 @ 10:35:

Oud 30-08-2003, 08:41
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb nu verkering met een jongen die ik vordat we wat kregen al heel lang kon...We gingen vaak s'avonds elkaar ff opzoeken en soms zwemmen...Je leert elkaar zo veel beter kennen, vind ik...
We zijn nu 3 maanden samen en 't gaat echt heel goed!
De 2 relaties die ik daarvoor had waren toch anders...Dat was, als ik er nu aan terug denk, meer relaties om elkaar beter te leren kennen en nee, dat nooit weer!
Oud 30-08-2003, 18:02
starshine
starshine is offline
keb sins kort ook iets met een jongen die echt een van mijn beste vrienden was gworden... en tot nu toe voelt t ech goed, veel vertrouwdheid, en da vind ik fijn... dus ik denk dat een relatie uit vriendschap grote kans heeft van slagen... wel idd goed nadenken, want de kans bestaat dat as t uit gaat, de vriendschap ook (voor een deel) weg is... da hebk ook gehad, hele leuke jonge, waark hele goeje vrienden mee was, maar ik vond m al heel lang leuk... toen we uiteindelijk toch een relatie kregen bleek t niet te werken, en t heeft heel lang geduurd voor onze vriendschap weer was zoals eerst....

succes dr mee.. kusj Sanne
Oud 27-09-2003, 15:10
sweetymy;)
sweetymy;) is offline
ik had al eerder gereageerd ma relaties die ontstonden zonder vriendschap gingen altijd kapot omdat je dan op dingen kwam die je toch niet bevielen maar ja dat wist je niet omdat je hem niet kende,
nu gaat me relatie prima en ik kende hem al een jaar
Oud 27-09-2003, 17:38
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Ik ben mijn vriendschap verloren toen het uitging Heel jammer vind ik dat...
Reageren

Regels voor berichten