Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 17:34
matrix21
matrix21 is offline
Wie van jullie heeft er als bijbaan debiteurenadministratie bijgehouden?
Beviel dit? Hoeveel kreeg je betaald?
Was het makkelijk vrij te krijgen als je een keer weg wilde?

Sorry voor de vele vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 17:39
Thomas
Thomas is offline
Het bijhouden van de debiteurenadministratie? Zijn er bedrijven die dit overlaten aan ongekwalificeerde mensen? Lijkt me een beetje vreemd. Leg eens wat meer uit wat je werkzaamheden zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:14
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Wawl schreef op 10-10-2003 @ 18:39:
Het bijhouden van de debiteurenadministratie? Zijn er bedrijven die dit overlaten aan ongekwalificeerde mensen? Lijkt me een beetje vreemd. Leg eens wat meer uit wat je werkzaamheden zouden zijn.
Het contact houden met de debiteuren tot het moment dat het eventueel word uitbesteed aan het incassobureau.
Dus bellen, aanmanen en in de administratie bijhouden welke debiteuren er nog moeten betalen/hebben betaald.

Ik studeer zelf heao accountancy dus heb wel enige affiniteit met boekhouding. Het is ook niet bepaald moeilijk werk en je kan makkelijk worden ingewerkt.
Vaak vragen bedrijven hbo denk en werk niveau.
Dit soort baantjes worden vaak aangeboden als 20 urige parttime banen dus zou perfect voor mij zijn aangezien ik maar 2 halve dagen per week colleges moet lopen op school.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:45
iamcj
iamcj is offline
Ik denk dat je je vergist. Die bedrijven zoeken mensen met een HBO opleiding om daar in vaste dienst te komen. Het werk wat jij bedoeld word bij middelgrootte bedrijven gedaan op MBO niveau en geleidt door iemand met een hbo of hoger niveau.

Maar ja, je kan het natuurlijk altijd proberen. Leuk om zo een bedrijf in te rollen. Tis wel saai, het enige wat je doet is getallen inrammen en controleren. Misschien kan je bij een bedrijf dat belastingformulieren invult een leuk baantje krijgen. Steek je nog wat van op.
Oud 10-10-2003, 18:59
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 10-10-2003 @ 19:45:
Ik denk dat je je vergist. Die bedrijven zoeken mensen met een HBO opleiding om daar in vaste dienst te komen. Het werk wat jij bedoeld word bij middelgrootte bedrijven gedaan op MBO niveau en geleidt door iemand met een hbo of hoger niveau.

Maar ja, je kan het natuurlijk altijd proberen. Leuk om zo een bedrijf in te rollen. Tis wel saai, het enige wat je doet is getallen inrammen en controleren. Misschien kan je bij een bedrijf dat belastingformulieren invult een leuk baantje krijgen. Steek je nog wat van op.
Ik denk niet dat ik me vergis. Ik heb het gehoord van een klasgenoot die dat nu doet. Via randstad heb ik het opgezocht en wel een aantal van die baantjes gevonden. Bij sommige vroegen ze om een afgeronde meao opleiding (boekhoudkundig)m bij andere vroegen ze om mbo denk en werk niveau en weer anderen hbo.
Ik ga het in elk geval proberen.
En met vaste dienst bedoel jij 40 uur per week?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:27
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 10-10-2003 @ 19:59:
Ik denk niet dat ik me vergis. Ik heb het gehoord van een klasgenoot die dat nu doet. Via randstad heb ik het opgezocht en wel een aantal van die baantjes gevonden. Bij sommige vroegen ze om een afgeronde meao opleiding (boekhoudkundig)m bij andere vroegen ze om mbo denk en werk niveau en weer anderen hbo.
Ik ga het in elk geval proberen.
En met vaste dienst bedoel jij 40 uur per week?
Soms heeft een bedrijf nog 20 uur liggen, kan ook een vast dienst verband zijn. Ik doelde er meer op dat je nog geen HBO denkniveau bezit
Oud 10-10-2003, 21:31
Verwijderd
Ach kom op zeg. Een simpele debiteurenadministratie kan iedereen met MBO-niveau bijhouden, daar heb je ook geen specifieke kennis voor nodig...hoewel een beetje boekhouden wel handig is. In ieder geval is het meer een kwestie van logisch denken en secuur werken dan dat je echt 'gekwalificeerd' moet zijn.

Overigens roeleert debiteuren/crediteuren wel.

Kijk eens Edgar...ghe ghe! Nieuwe haakjes!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:46
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 22:31:
Ach kom op zeg. Een simpele debiteurenadministratie kan iedereen met MBO-niveau bijhouden, daar heb je ook geen specifieke kennis voor nodig...hoewel een beetje boekhouden wel handig is. In ieder geval is het meer een kwestie van logisch denken en secuur werken dan dat je echt 'gekwalificeerd' moet zijn.

Overigens roeleert debiteuren/crediteuren wel.

Kijk eens Edgar...ghe ghe! Nieuwe haakjes!
En bedankt eindelijk iemand die het begrijpt.

Maar uit die laatste zin kan ik opmaken dat jij zo'n baantje hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 23:59
Candystriped
Candystriped is offline
Ik heb zes jaar lang diverse boekhoudkundige baantjes gehad, met onder andere personeels- en debiteurenadministratie en dat terwijl ik alleen maar MAVO heb. Het is echt doodsimpel werk als je er een beetje gevoel voor hebt en ik heb nooit problemen gehad met mijn gebrek aan opleiding.
Oud 11-10-2003, 00:19
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 11-10-2003 @ 00:59:
Ik heb zes jaar lang diverse boekhoudkundige baantjes gehad, met onder andere personeels- en debiteurenadministratie en dat terwijl ik alleen maar MAVO heb. Het is echt doodsimpel werk als je er een beetje gevoel voor hebt en ik heb nooit problemen gehad met mijn gebrek aan opleiding.
En was dit werk echt zo saai? Lijkt mij in elk geval al beter dan supermarkt vullen wat ik nu doe.

Bij wat voor bedrijven deed je dit? En hoe kwam je aan deze baantjes? Via een uitzendbureau of gewoon een open sollicitatie gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:04
Francesco
Francesco is offline
Ook wel gedaan... Af en toe nog steeds, ik werk veel op projectbasis en moet achter de betaling van mijn eigen projecten aan.

Duidelijke afspraken maken en je daar aan houden is het belangrijkste. Vriendelijk en tegelijkertijd vasthoudend blijven leidt vaak tot het meeste succes.

Het betaalt vrij redelijk, maar hoeveel exact weet ik niet.
Oud 16-10-2003, 11:45
iamcj
iamcj is offline
Het is bonnetje/factuur pakken, bonnetje controleren, totaal invoeren, bonnetje stempelen, nieuw bonnetje pakken. Af en toe een nieuwe map pakken en af en toe is bellen. Soms wat afcoderen en bonnen/facturen op alfabet leggen.

Ik denk persoonlijk dat vakken vullen leuker is, of je moet een leuke collega hebben.
Oud 16-10-2003, 16:40
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 10-10-2003 @ 22:46:
En bedankt eindelijk iemand die het begrijpt.

Maar uit die laatste zin kan ik opmaken dat jij zo'n baantje hebt gehad?
ik denk dat je er meer uit kan opmaken dat hij weleens naar Jiskefet heeft gekeken, die laatste twee zinnen
Oud 17-10-2003, 00:17
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 16-10-2003 @ 17:40:
ik denk dat je er meer uit kan opmaken dat hij weleens naar Jiskefet heeft gekeken, die laatste twee zinnen

Uuuh ja, tuurlijk meid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten