Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 15:53
zenuwpees
zenuwpees is offline
Is het mogelijk om een proxi server zo aan te passen dat je op een willekeurige chatbox kan chatten? tot nu toe heb ik alleen ilse chat gevonden.
Oud 28-09-2003, 16:07
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 16:53:
Is het mogelijk om een proxi server zo aan te passen dat je op een willekeurige chatbox kan chatten? tot nu toe heb ik alleen ilse chat gevonden.
Leg je probleem eens duidelijker uit, een proxyserver heeft niets te maken met chatboxen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:23
zenuwpees
zenuwpees is offline
ik heb t probleem dat als ik wil chatten en de chatbox laad dat komt er (bijna) altijd te staan kan niet inloggen omdat u gebruik maakt van een proxi sever
Oud 28-09-2003, 16:24
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 17:23:
ik heb t probleem dat als ik wil chatten en de chatbox laad dat komt er (bijna) altijd te staan kan niet inloggen omdat u gebruik maakt van een proxi sever
Nee, een proxY-server.

Extra -> internetopties -> Verbinding -> Proxyserver uitschakelen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:28
zenuwpees
zenuwpees is offline
en dan? heb ik geen internet IK maak GEBRUIK van de proxY server zonder dat heb ik geen internet
Oud 28-09-2003, 16:30
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 17:28:
en dan? heb ik geen internet IK maak GEBRUIK van de proxY server zonder dat heb ik geen internet
Wat is dat dan voor raar gedoe? Wie is jouw provider? Proxyservers zijn ooit in het leven geroepen om paginas sneller te kunnen "aanbieden" als een gebruiker er om vroeg, met de huidige breedbandverbindingen is dit echter onnodig geworden.

Het spijt me, maar dan is er niets aan te doen. Bepaalde websites en chatboxen accepteren geen proxyservers omdat er veel puin vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:35
zenuwpees
zenuwpees is offline
ik gebruik de proxyserver om met 2 comps 1 internetverbinding te delen. als comp1 (de sever) de proxy aanzet kan comp2 met behulp van netwerkverbinding internetten
Oud 28-09-2003, 16:36
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 17:35:
ik gebruik de proxyserver om met 2 comps 1 internetverbinding te delen. als comp1 (de sever) de proxy aanzet kan comp2 met behulp van netwerkverbinding internetten
Het kan aan mij liggen, maar ik heb daar dus GEEN proxyserver voor nodig. Wat is jouw ICS-software?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:41
LB06
LB06 is offline
NAT is een veel elegantere oplossing van een proxy.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:41
zenuwpees
zenuwpees is offline
Kijk: 1 modem, 2 computers. de modem staat aangesloten op computer 1 die netwerkverbinding heeft met computer 2. als computer 1 internet en de proxyserver aan zet dan kan computer 2 via de netwerkverbinding en de proxyserver internetten
Oud 28-09-2003, 16:42
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-09-2003 @ 17:36:
Het kan aan mij liggen, maar ik heb daar dus GEEN proxyserver voor nodig. Wat is jouw ICS-software?
Ik dacht dat ICS ook een soort proxy was

Anders kan je andere proxys proberen, ik gebruik jana server 2 (freeware)
Oud 28-09-2003, 16:42
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 17:41:
Kijk: 1 modem, 2 computers. de modem staat aangesloten op computer 1 die netwerkverbinding heeft met computer 2. als computer 1 internet en de proxyserver aan zet dan kan computer 2 via de netwerkverbinding en de proxyserver internetten
Je hoeft mij niet te vertellen hoe je een netwerk aanlegt hoor...
(Heb er inmiddels meer dan 6 aangelegd, waaronder 2 draadloos)

Maar om te internetten heb je toch zeker geen proxyserver nodig? (Tenminste, met fatsoenlijke software).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:43
Martin
Martin is offline
Citaat:
Droyd schreef op 28-09-2003 @ 17:42:
Ik dacht dat ICS ook een soort proxy was
Mja een soort, ik dacht dat het NAT was, maar ik kan het verkeerd hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:45
zenuwpees
zenuwpees is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-09-2003 @ 17:42:
Je hoeft mij niet te vertellen hoe je een netwerk aanlegt hoor...
(Heb er inmiddels meer dan 6 aangelegd, waaronder 2 draadloos)

Maar om te internetten heb je toch zeker geen proxyserver nodig? (Tenminste, met fatsoenlijke software).
OK wat voor software?
Oud 28-09-2003, 16:47
Martin
Martin is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 28-09-2003 @ 17:45:
OK wat voor software?
Probeer Sygate eens (is volgens mij niet freeware).

Of zoek eens hier...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:50
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-09-2003 @ 17:43:
Mja een soort, ik dacht dat het NAT was, maar ik kan het verkeerd hebben.
Nee, ben je niet

Ik had tot nu toe steeds een proxy gebruikt ipv NAT...maar wat zijn de verschillen feitelijk(voordelen tov proxy als je internet wil delen)
Oud 28-09-2003, 16:53
zenuwpees
zenuwpees is offline
Ik zie wel.
moet nu eten
Oud 28-09-2003, 17:32
Verwijderd
neem winrouter lite ofzow. of een ander stukkie software wat PAT aankan(tis namelijk PAT, geen NAT, vraag maar bij cisco)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:30
LB06
LB06 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 18:32:
neem winrouter lite ofzow. of een ander stukkie software wat PAT aankan(tis namelijk PAT, geen NAT, vraag maar bij cisco)
WinRoute is inderdaad een erg goed programma. PAT/NAT? Boeiend...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:17
Verwijderd
nou best wel boeiend. Het lijkt in eerste instantie alleen maar terminologie. Maar feit is dat volgens de standaarden NAT eigenlijk maar voor één MAC/IP bedoeld is, en PAT is multi.
Als je trouwens ADSL hebt over een oudere kpn centrale en je wilt een router kopen, houd er dan rekening mee dat je router PPPoA(Point to Point Protocol over ATM) aan moet kunnen in plaats van alleen PPPoE.
Er zijn veel routers die dat namelijk gewoonweg niet kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten