Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 14:41
Lady_L
Lady_L is offline
Vanmorgen ontmoette Raoul een oude kennis: Bahija. Zij was net terug van haar huisarts. Afgelopen weekend verstuikte zij haar pols tijdens een volleybalwedstrijd, waardoor ze waarschijnlijk 2 weken niet op kantoor kan werken. Die morgen had ze zich om 8.00 ziek gemeld bij haar baas.

Bahija vertelde dag Frans, haar 21-jarige vriend, al meer dan een jaar ziek was. Ook kan hij geen kantoor werk meer verrichten en hij wordt een dezer dagen wellicht 100% arbeidsongeschikt verklaard.

Ook kreeg hij te horen dat het bij Linda en Karel, 2 vrienden van Raoul, ook niet zo goed gaat op hun werk. Karel houdt het namelijk voor gezien! Karel wil een wereldreis maken, maar hij heeft geen recht op een 'sabbatical year'. Linda, zijn vriendin, wordt ontslagen, omdat ze al 5 keer geweigerd heeft werk te doen dat haar chef haar heeft opgedragen. Het gaat om werk dat haar chef in alle redelijkheid van haar kan verlangen en dat ook in haar functieomschrijving staat.

Nu is de opdracht:

- uit te zoeken wat er volgens de wet precies met hun aan de hand is

- en uit te zoeken wat de gevolgen zijn voor het inkomen, en de rechtspositie van Bahija, Frans, Karel en Linda

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik heb geen idee, waar ik dit op zou moeten zoeken!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 15:34
Verwijderd
Damn, krijg je dat soort vragen tegenwoordig op de middelbare school? Het had ook net zo goed een oefencasus in het bachelorvak sociaal recht kunnen zijn

Overigens is dit allemaal opzoekwerk dat ik best eventjes wil doen, maar niet nu aangezien ik straks college heb. Maar je hoort 't nog

Offtopic: damn, wat een politiek correcte casus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten