Advertentie | |
|
![]() |
|
ligt eraan tegen wie en wat...
eerlijk zijn tegen je naasten?!, ok daar kan ik enigzins begrip voor opbrengen, daar ben ik liever ook eerlijk tegen, behalve als het echt niet kan... eerlijkheid tegen bepaalde instanties ed, mneej loont bepaald niet...dat heb ik wel gemerkt, het kost je alleen maar... |
![]() |
|
ik sluit me ook aan bij dusjcrib, maar wil toch enigzins een nuancering aanbrengen....
Een opmerking over bezitterigheid o.i.d. is HEEL anders dan een opmerking over uiterlijk. Laatstegenoemde kan vaak niks aan gedaan worden (binnen het redelijke, dus geen plastische chirurgie etc) en wel aan bezitterigheid. Vandaar dat men de afweging tussen socialiteit en eerlijkheid beter moet overwegen (anders moet wegen) bij bepaalde onderwerpen. |
![]() |
|
Ben er zelf ook nog niet helemaal uit, ik kies er zelf voor om altijd (of iig zo veel mogelijk) eerlijk te zijn tegen mijn omgeving, ik denk dat je dat in je latere leven zeker ten goede zal komen, of je merkt er niks van, maar dan knaagt je geweten niet zo aan je, ik weet niet of jullie een geweten hebben, maar mijn geweten tikt me nogal eens aan. Ik denk ook wel dat mensen het waarderen als je eerlijk bent, en ze nemen je dan ook eerder in goed vertrouwen.
|
Waarom moet eigenlijk alles "iets" opleveren?
Eerlijkheid is een andere waarheid dan oneerlijkheid. Het is slechts de waarde die men eraan geeft. Een leugen is lastig omdat je die moet onhouden om het in stand te houden daarom is de "waarheid" (als die al bestaat) makkelijker. Als je in leugens leeft dan maakt je brein allemaal kronkels en gekke draden naar dingen die niet kloppen en het kan zelfs zijn dat je hele geest er door in de war raakt. Ik denk dat je ook gewoon eens "niets" kunt zeggen als iemand je mening vraagt. Je kunt ook zeggen: daar wil ik nu geen antwoord op geven. Als je leugens verteld over jezelf om jezelf beter voor te doen dan dat je bent dan houdt je uiteidelijk alleen jezelf voor de gek. Zeker als anderen je ook nog geloven. Het lijkt een weg van de minste weerstand maar het is in feite tegen de stroom in zwemmen.
||
Citaat:
toevoegen ed, vind ik niet echt oneerlijk ed... Eerlijkheid loont misschien niet altijd, maar voelt (bij mij) wel veel prettiger aan. Plus dat het fijn is als andere mensen op je vertrouwen, (en als dat andersom kan).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De mensheid is als een grote machine. wanneer 1 chip of mens een leugen spreekt is het alsof hij een verkeerd signaal zend naar de andere. het spoort gewoon niet.
Als je tegen jezelf liegt krijg je multiple personality disorder. Zorg dat in jouw de hele wereld gereflecteerd zit en zie in alle slechte en goede mensen jezelf. Ik vind ook dat 'een leugentje om bestwil' niet kan.hoewel ik mezelf daar inzake medicatie ook aan heb bezondigd. als ieder mens nou een net zoveel houd van alle anderen als van zichzelf zou de wereld een stuk beter zijn. lieg toch alsjeblieft nooit mensen, wees zo eerlijk dat je erom beroemd staat... i.t.t. wat reverend zegt is darkside niet verleidelijker omdat het je sneller bij je doel brengt dat is slechts schijn, leef zo goed mogelijk ook als het niet lijkt te lonen. alleen zo krijg je een betere wereld. ![]() Greetz Isa |
![]() |
||
Citaat:
Er zullen altijd mensen zijn die liegen, of je nou eerlijk tegen ze bent of niet.
|
Tot nu toe ben ik heel vaak door mijn eerlijkheid niet beloond inderdaad, maar er zijn ook wel situaties geweest dat het direct of achteraf WEL loonde. Het is dus een somswelsomsniet-geval. En aangezien het eerlijke voor mijn gevoel het beste voelt (ja dat is eigenlijk ook een beloning
![]() |
![]() |
|
Nee, ik heb er altijd problemen mee. Ik floep er namelijk vaak nogal iets uit. Aan de ene kant heel fijn, want ik zal niet snel iets achter je rug om zeggen, maar omdat ik zo direct ben, komt het op andere mensen kwetsend over.
Zo had ik dit jaar een voorstelling in de schouwburg met school. We hadden het over soepjurken. Het zusje van een vriendin van mij deed ook mee met die voorstelling. Ze zong een nummer en had een ongelooflijk lelijke paarse soepjurk aan! Dus ik floep er met mijn stomme kop weer eens uit: "Nou, jouw zusje heeft ook een echte soepjurk aan zeg!" Mijn vriendin werd ontzettend kwaad! Ik heb mijn excuses aangeboden, maar ze accepteerde die niet. Ze vond het belachelijk dat ik niet nadacht over de dingen die ik zei en ze was erg kwaad. Inmiddels praat ik wel weer met haar, maar dat incidentje is nooit uitgepraat en soms lig ik er nog wakker van. Ik bedoelde het niet kwetsend, we waren in een melige bui.... Ik vind het zo erg dat ik dan verkeerd overkom en mensen kwets....
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het heel fijn als mensen eerlijk tegen me zijn, dan weet ik waar ik aan toe ben.. Zelf ben ik eigenlijk altijd degene die liegt.
Ik denk dat als ik lieg en dus niet eerlijk ben ik of bang ben voor de waarheid... of dat ik gewoon niet eerlijk dingne durf te zeggen omdat ik bang ben voor de reactie en daardoor mensen kwijt raak. In de meeste gevallen ben ik wel eerlijk..meestal als ik iets wil zeggen waar ik heel eerlijk over ben zeg ik :'laat maar' of 'neej lama zitten' en veel mensen weten dan dat ik eigenlijk heel graag iets wil zeggen maar het niet durf... (dus die vragen altijd door ![]() Achteraf blijkt dan altijd dat het goed is geweest dat ik eerlijk was! Dus ik heb altijd het voornemen om eerlijk te zijn... als het niet lukt zeg ik het achteraf altijd.."sorry, ik heb gelogen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben een liegbeest
Ik lieg eigenlijk tegne iedereen: Op werk, vrienden, familie ![]() Maar echt erg vind niemand het meer... Ik ben al stukken minder aan het liegen En veel mesen weten nu ook al wanneer ze me moeten geloven of niet MAar als je eerlijk bent duurt het het altijd inderdaad het langst Laatst was ik 1 keer eerlijk tegen iemand, en dat heb ik geweten Dat doe ik dus nooit meer... Ik heb 3/4 van mijn mooie vrije zaterdag moeten missen om diegene af teschudden.. uiteindlijk heb ik weer een leugen vertelt en was het gesprek eindelijk over Ik ben iemand waar alles snel snel snel moet gaan, en dan moet ik dus niet eerlijk zijn heb ik gemerkt In mijn geval loont eerlijkheid dus niet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ontwikkelingshulp. Verwijderd | 167 | 20-01-2010 12:57 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63 Verwijderd | 500 | 19-10-2009 17:40 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 Allure | 500 | 28-06-2009 22:16 | |
Lifestyle |