Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
toevallig zag ik net een profieltest aangeprezen worden in de banners hier op de site
![]() (zie: http://www.denkverder.nl/flash/index.html) Daar komt alleen geen profiel uit zoals jij het bedoelt, maar of je een denker,doener, verbinder of leider bent. Maar altijd leuk om te maken ![]() ![]() Overigens is het als je een profiel kiest natuurlijk ook belangrijk te kijken wat je ermee kunt... (kijk dus of de studierichting(en) waar je nu tussen twijfelt nog verplichte vakken eisen op je vwo-diploma) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar as ik jou was zou ik gewoon gaan schrappen. Verdeel het in technische studies, biologie+gezondheidszorg, economie of aardrijkskunde + bijbehorende studies, of talen. Dit is een grove schets, maar als je in grote lijnen beroepen wilt open houden (zo kom je nooit met c&m of e&m op geneeskunde), moet je gaan schrappen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Economie 1,2 is economie op landelijk niveau, je leert dus vooral over de economie van een land en alles wat daar bij komt kijken. Ik vond het op zowel de Havo als op het VWO goed te doen. Wiskunde A1,2 - dat is vooral kansberekenen, hier en daar sluit het aan op economie. Aardrijkskunde en geschiedenis verschillen niet zoveel van de derde, volgens mij. Dan heb je nog een verplicht deel, daarin zitten bijvoorbeeld Nederlands, Engels, CKV (culturele en kunstzinnige vorming), gym en ANW (algemene natuurwetenschappen), verder nog wat vakken, maar dat kan per school verschillen, moet je even bij jou op school nagaan. En dan heb je nog een vrijdeel, daarin kies je 1, 2 of meer vakken, veel E&M'ers kiezen bijvoorbeeld voor M&O (management & organisatie --> economie op bedrijfsniveau, je leert dus hoe bedrijven in elkaar zitten en alles wat daar mee te maken heeft, sluit vaak goed aan op economie1,2). Per school verschilt vervolgens weer wat voor een keuze vakken er aangeboden worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoger niveau aan hand van IQ test xhavefunx | 14 | 09-02-2013 14:17 | |
Psychologie |
[Test] Visueel persoonlijkheidprofiel trophus | 34 | 19-06-2007 16:37 | |