Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb dat ook hoor, met mn peperdure (toendertijd) IIyama VMP454. Beeld trilt, verplaatst soms, houdt z'n instellingen niet vast. Heeft last van landing-problemen en nog meer ongein.
TFT is misschien nog niet 100% volwassen, maar CRT is echt oude analoge rommeltechnologie. Mijn bescheiden mening. Neemt niet weg dat er wel goede analoge monitoren zijn, waar je bovengenoemde problemen niet of in mindere mate hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Rommeltechnologie". Ach, ja. |
![]() |
|
Idd toentertijd, met een t, wel logisch opzich. oh well
![]() Met Landing bedoel ik de vier hoeken, dat heet de landing; die kun je per boek instellen. Heeft iets met verbuiging van het licht te maken; blah. fl. 1450 toenTertijd, best een groot bedrag voor een monitor vol gebreken. Wel heeft hij een leuke refreshrate: 1024x768 @ 160Hz en 1280x1024 @ 120Hz, uit m'n hoofd. Maar ik heb 'em dan al 4 jaar ofzo. Maarja, heb er toch een dubbel gevoel bij, beschouw het wel als een 2e rangs monitor met al z'n gebreken.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nouja IIyama heeft wel goede modellen, maar veel minder populaire merken monitoren zijn vaak veel beter. Vooral op TFT gebied is IIyama waardeloos vaak.
Maar mijn eigen IIyama monitor is niet m'n enige ervaring met CRT. Ik zit in een positie waarin ik veel hardware kan testen en ik ben niet erg te spreken over de traditionele technieken die ik veelvuldig tegenkom, analoog heeft zijn nadelen. Net als analoge camera's etc. Sommige mensen zijn echt van een oude generatie die dat heerlijk vinden om mee te werken.. alles nog mechanisch, nog bestuurbaar voor hen. Begrijp ik wel, die mensen vinden het moeilijk om zich in te kunnen leven in de logica van de digitale techniek, want dat verschilt toch behoorlijk en is minder transparant dan mechanische techniek (dan zie je wat er gebeurt, bij digitaal kan dat niet). Maar wat mij betreft kan de ontwikkeling niet snel genoeg gaan en het oude juk zo spoedig mogelijk afgestoten worden, zo ook de legacy I/O op computers, met alle IRQ-rotzooi van dien. Wat betreft landing: http://www.google.nl/search?hl=en&ie...=Google+Search
Laatst gewijzigd op 14-10-2003 om 21:06. |
![]() |
||
Citaat:
Kan ook inteferentie zijn, een pinnetje van een kabel die is afgebroken. Dat is het voordeel van een digitale interface; of het werkt, of het werkt niet.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
In het kader van digitale TFT-schermen kan ik daar -voor mezelf- nog niet veel over zeggen; ik heb daarvoor te weinig TFT-schermen zélf gezien. Sterker nog, een "next-gen"-TFT heb ik nog nooit in levende lijve mogen aanschouwen. Maar wanneer ik zelf overstag ga voor TFT zal ik dat ook beamen, want de vooruitgang biedt ook zeker positieve dingen. In beginsel sta ik er redelijk kritisch tegenover, dat wel. Trouwens, nu we toch zo heerlijk offtopic gaan, zo stond ik een hele poos geleden eens in een bruingoedzaak naar breedbeeld-TV's te koekeloeren. Het verschil tussen 100Hz en 50Hz had ik al lang meerdere malen mogen aanschouwen, maar de ijverige verkoper had daar natuurlijk geen idee van. Deze dialoog speelde zich toen af: - "Goedenmiddag mijnheer, kan ik U helpen?" - "Misschien. Ik zoek een 50Hz breedbeeld, wat heb je daar zoal van staan?" - "50Hz? Waarom zou U dat willen, als ik vragen mag?" - "Omdat 100Hz er niet uitziet." - "Hoe bedoelt U precies?" - "Bijvoorbeeld overvliegende helikopters. Je krijgt dan een mooie 'staart' te zien, en daar houd ik niet van." - "Oh, maar dat is heel erg televisieafhankelijk hoor! Dat kun je ook voorkomen, maar ja, dan kom je wel in een andere prijsklasse!" - "Oh, maar geld speelt niet echt een rol, hoor. Ik heb er een leuk bedrag voor in mijn hoofd (wat niet waar was, maar de manier waarop hij dat bracht krenkte mijn ego). Dat het televisieafhankelijk is lijkt me niet, mijnheer." - "Nee?" - "Nee. Wat is namelijk het aantal Hz voor de Europese PAL-standaard?" - "50Hz." - "Juist. En dàt is het probleem, je krijgt helemaal geen 100Hz, maar 2x50Hz -- sommige TV's interpoleren iets, maar dat is voor mij niet bevredigend." - "... Oh. Ja. Nou." Ben daar maar snel weggegaan. Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Ik bekeek het even heel technisch en economisch: door analoge technieken te vervangen door goede digitale technieken, heb je een minder storingsgevoelig én goedkoper produkt. Citaat:
Wat betreft TFT's: De LCD techniek is nog niet volwassen te noemen, er kleven nogal wat nadelen aan TFT (evenals de opvolger: OLED). Dode pixels en kleurvervorming lijken mij de grootste obstakels, en de hoge(re) prijs niet te vergeten. Maar dit beeld dient ook weer genuanceerd te worden, zo heb ik veel verhalen gehoord dat grafisch webdesign op een TFT amateuristisch is. Hier ben ik het niet mee eens. Het argument dat de kleuren er dan anders uit zien is niet geldig, omdat bijna niemand zijn/haar monitor goed heeft gekalibreerd en dus altijd kleurvervorming plaats vindt. Verder is de kleurvervorming bij goede TFTs minimaal. Citaat:
![]() Citaat:
![]() http://www.google.nl/search?hl=en&ie...=Google+Search
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 |