Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 18:22
Fjall
Fjall is offline
ff korte overview

Revolution Smile was op 2 nummers na vrij kut. De enige twee nummers die leuk waren klonken niet numetal en meer in de richting van Quicksand. Verder vrij boring optreden.

APC was heel erg goed!!! speelden alle goede nummers, van 3 Libras tot Outsider tot Judith etc. Op het eind deden ze nog ff wat speciaals: een white stripes cover (met Billy op de drums) en als laatste een volledige versie van Master Of Puppets als afsluiter van de tour erg goed. Alles bij elkaar hebben ze zo'n 45 min gespeeld.

Deftones begonnen wederom met een kut geluid. Chino heeft de microfoon maar aan gort geslagen en de nieuwe (hij heeft er 3 of 4 misbruikt tijdens de show) klonk al veel beter. Ook was het basgeluid van Chi en de samples van Frank te ver naar voren gemixt waardoor het geheel nogal log en ruisig over kwam. Die geluidsman moeten ze toch echt eens ontslaan, want zulke fouten keer op keer is toch niet normaal als je geluidstechnicus bent?
Qua nummers deden ze nix speciaals. Iedereen riep om Passenger, zelfs de band, maar Maynard wilde niet eikel!!!!
Qua nummers begonnen ze met Minerva, Moana etc. Headup werd ergens tussendoor gespeeld (gelukkig niet zoals altijd de afsluiter)... heel even kwam er een break en dacht ik dat ze Maynard gingen halen, maar helaas. Verder allemaal de standaard nummers als Bored, Around the Fur, Be Quiet And Drive, Change, Digital Bath, Root, Mascara etc... met als afsluiter 7 Words... 1/3 van de show was ronduit KUT. Het andere gedeelte was daarentegen erg goed te pruimen. Nadert niet echt hun clubshows, maar het was zeker goed te noemen. Alles bij elkaar hebben ze zo'n anderhalf uur gespeeld. Niet hun beste optreden (bij lange na niet), maar ook niet echt hun slechtste. Enige minpunt blijft Chino's manier van zingen... bij nieuwere nummers waar er veel van zijn zangkwaliteiten geeist wordt gaat hij te dicht in de microfoon zingen en wordt alles wat minder. De oudere nummers knalden echter als vanouds. Dus dat was dan ook wel een fijne opsteker.

Jammer dat er geen verassingen (ik hoopte op Crenshaw, To Have And To Hold, Lotion, MX, Passenger, Ordinary Love ofzo...)kwamen zoals beloofd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 19:02
Verwijderd
Misschien ziet die vent van Tool ook wel in dat ze superslecht zijn en wil d'rom niet Passenger met ze doen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:53
kandyrat
kandyrat is offline
i k heb ze gezien in ahoy, en ja APC WAS ECHT COOOL
Deftones had idd kutgeluid vind ik...
en tja, revolution smile... ik was blij dat ze plaats maakten voor apc (h) hehe
Oud 01-10-2003, 20:30
FaZ
FaZ is offline
deftones heeft altijd kutgeluid, net zoals sinterklaas 5 december komt!
Oud 01-10-2003, 20:32
Verwijderd
Alles bij elkaar hebben ze zo'n 45 min gespeeld.

Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:40
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
FaZ schreef op 01-10-2003 @ 21:30:
deftones heeft altijd kutgeluid, net zoals sinterklaas 5 december komt!
sinterklaas komt altijd een week of 3 eerder met de boot ja
maar goed, heb jij Deftones ooit live gezien?
Dynamo 1998 was anders best vet, alleen wist jij denk ik toen nog niet eens wat metal was.
Oud 01-10-2003, 20:42
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 01-10-2003 @ 21:40:
sinterklaas komt altijd een week of 3 eerder met de boot ja
maar goed, heb jij Deftones ooit live gezien?
Dynamo 1998 was anders best vet, alleen wist jij denk ik toen nog niet eens wat metal was.

1. Ja ik was toen ook al op de hoogte van het phenomène metal

2. Nee nooit, en ik wil het nog wel zien want leuke muziek is het wel. Maar ze verneuken praktisch alles, daar kan je niet onderuit.
Oud 01-10-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 01-10-2003 @ 20:02:
Misschien ziet die vent van Tool ook wel in dat ze superslecht zijn en wil d'rom niet Passenger met ze doen.
Ja, dat kan haast niet anders. Ik kan me niet voorstellen dat hij overtuigd is van Chino's live kwaliteiten, los van het feit dat ze min of meer bevriend zijn...

Ook wel mooi, in Rotterdam zei Maynard nog iets in de trant van: "..thank you for listening to us...we realise you are here to see the Deftones.."
..En het kan aan mij liggen, maar volgens mij wist hij dondersgoed dat een gigantisch deel van de aanwezigen speciaal voor APC kwam, de sarcast
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:32
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
FaZ schreef op 01-10-2003 @ 21:42:
1. Ja ik was toen ook al op de hoogte van het phenomène metal

2. Nee nooit, en ik wil het nog wel zien want leuke muziek is het wel. Maar ze verneuken praktisch alles, daar kan je niet onderuit.
en of ik daar onderuit kan. Ik heb behoorlijk wat retestrakke Deftones bootlegs gehoord.
Oud 01-10-2003, 21:48
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 01-10-2003 @ 22:32:
en of ik daar onderuit kan. Ik heb behoorlijk wat retestrakke Deftones bootlegs gehoord.

en ik behoorlijk wat poepige!
Oud 02-10-2003, 06:55
Verwijderd
Vechten!!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:23
86dagreed
86dagreed is offline
ik eb ze in belgie en Ahoy gezien en deftones is gewoon een middelmatige liveband geworden met bandleden die te ver heen zijn, dusdanig onder de invloed zijn dat het een direct gevolg heeft voor hun prestaties.

APC was wel goed ja, maar te kort.

Maar goed:
sidenote:

ordinary love wordt voor 80 procent gezongen door Jonah.
Oud 02-10-2003, 13:35
Verwijderd
In Ahoy was APC ook onwijs goed. Jammer dat ik die extras nou gemist heb, maarja. Vind je het gek dat Maynard geen Passenger wil doen...Chino verneukt het toch wel
Deftones vond ik in Ahoy wel okee, alleen jammer van de slechte zang en het kutgeluid.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:13
ems
ems is offline
*huilt omdat ze er niet bij was*

deftones wel op pinkpop gezien
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:38
Carn
Carn is offline
Citaat:
ems schreef op 02-10-2003 @ 18:13:
deftones wel op pinkpop gezien
da's kut voor je
Oud 02-10-2003, 20:02
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 02-10-2003 @ 14:23:
ordinary love wordt voor 80 procent gezongen door Jonah.
boeien... Maynard of Billy kan dat ook wel
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 08:40
Verwijderd
het geluid van de deftones in dusseldorf was bij de eerste paar nummers echt kut.
toen chino een nieuwe microfoon kreeg werd het ook een stuk beter. ze hebben bijna anderhalf uur gespeeld, vooral de laatste paar nummers waren erg goed, de 1e helft zaten ze er merkbaar nog niet echt in, het 2e deel was veel energiek.
jammer dat het weer van die standaart nummers waren.

apc: goed geluid, vooral het eind was geweldig, billy, james en twiggy (of wat z'n echte naam ook is), speelde master of puppets, en gingen zo lang door dat op een gegeven moment de lichten maar aan werden gedaan.

rev. smile: wat saaaai.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten