Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 19:14
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Weet er iemand een goede litteken creme die ook echt werk? Dus heb je er zelf ervaringen mee? Ik heb een litteken van ongeveer 8 bij 2 cm die nog erg rood ziet en wil graag een creme gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 19:19
femkeb
femkeb is offline
je zou calendula zalf kunnen gebruiken.Ik gebruik het zelf altijd voor wondjes (werkt erg goed), maar er staat ook op dat je het voor littekens kan gebruiken (daar weet ik de werking dus niet van omdat ik het daar nooit voor gebruik)
Oud 02-10-2003, 19:37
xenocleia
xenocleia is offline
voor een wond van 8 bij 2cm moet je in eerste instantie naar de dokter, maar ik neem dat je de wond express hebt gemaakt? (zo niet spijt het me dat ik het aannam) en wanneer je hier overheen bent naar een plastisch chirurg te gaan.. of 2á3 jaar te wachten totdat hij vanzelf slinkt en wit wordt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 08:35
Verwijderd
Ik denk idd dat dat bij zo'n groot litteken niet echt zin heeft... Ik weet niet hoe lang je hem al hebt ed, Calendula helpt vaak wel iets, zeker als het litteken nog 'vers' is....maar *weg* gaat het er niet van (ook logisch, denk ik). Ik denk dat je voor zo'n groot litteken eerder aan plastische chirurgie ofzo moet denken...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 10:43
Cameo
Cameo is offline
Ik heb een litteken op mijn kin die is maar 3 cm ofzo maar wel nog erg rood. Er schijnt een soort pleister te zijn die je ongeveer 2 maanden moet dragen en dat het dan vermindert.
Mja, jij hebt daar geloof ik niet zoveel aan gezien de grootte van jou litteken. (waaraan ik ook meer denk aan plastich chirurgie)
En ik heb niet zo veel zin om 2 maanden met een pleister op mijn hoofd rond te lopen. Hoewel ik dan wel echt een Nelly-wannabee ben
Oud 03-10-2003, 11:08
Ieke
Ieke is offline
Bij mij heeft het allemaal niets gehopen en ben toen maar gestopt. Gelukkig is het met de tijd vervaagt. Het kan heel lang duren voor hij vervaagt, maar het gebeurt meestal wel.
Oud 03-10-2003, 15:33
Quiana
Quiana is offline
Ambi crème helpt wel bij kleine littekens, krappa-olie ook.
Maar ik denk idd dat het litteken te groot is voor crèmes ed...
Oud 03-10-2003, 17:40
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
xenocleia schreef op 02-10-2003 @ 20:37:
voor een wond van 8 bij 2cm moet je in eerste instantie naar de dokter, maar ik neem dat je de wond express hebt gemaakt? (zo niet spijt het me dat ik het aannam) en wanneer je hier overheen bent naar een plastisch chirurg te gaan.. of 2á3 jaar te wachten totdat hij vanzelf slinkt en wit wordt
hoezo neem je dat aan dat ze de wond expres heeft gemaakt?? sorry maar kan effe nergens uit opmaken dat ze een wond heeft gemaakt, ze zegt alleen: ik heb een lidteken van 8x2 cm...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:39
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik vind het inderdaad ook erg raar dat je aanneemt dat ik de wond zelf gemaakt hebt. Ik had een grote moedervlek op m'n rug en heb die bij de plastisch chirurg laten verwijderen, maar door een allergische reactie op de hechtlijm is de wond gaan wijken. Ik kan kiezen voor een littekencorrectie, maar dan heb ik waarschijnlijk veel pijn en veel beter zal het er niet uit gaan zien. Ik heb van de plastisch chirurg vitamine E creme gehad, maar ook daar kreeg ik een allergische reactie op, omdat de huis van m'n litteken heel dun is.

Vraag voortaan eerst hoe iemand aan een litteken komt als je het niet weet aub.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 08:41
Binatone
Binatone is offline
Ik zou ook niet weten wat je erop zou kunnen smeren...ik zit ook onder de littekens(niet zelf gedaan) waaronder voornamelijk brandwondjes en sjah...het wordt vanzelf wel wat minder maar het gaat toch nooit meer weg...ook niet als je er allemaal cremes op smeert. Wat misschien wel een beetje helpt is als het litteken niet meer zo vers is om er dan mee in de zon te gaan..dan trekt het misschien een beetje weg
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:02
Pekay
Pekay is offline
Hoi hoi

Litteken creme van biodermal helpt echt heel goed.
Ik heb zelf ook wat grote littekens, en die waren roze enzo, toen het genezen was, en nu zijn we wit, scheelt echt

succes
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:40
Nieni
Nieni is offline
Inderdaad, biodermal littekencreme. Het is best wel duur, maar het helpt wel en dat is het belangrijkste!
Oud 07-10-2003, 17:37
prulleke
prulleke is offline
Biodermal is inderdaad goed, zoals hiervoor gezegd, maar het hele punt is eigenlijk dat je de huid goed blijft masseren. Doo rde bewegingen gaat de huid sneller uit zichzelf genezen.

succes ermee
Oud 08-10-2003, 12:24
Anijs
Anijs is offline
[QUOTE]Drazic schreef op 03-10-2003 @ 11:43:
[B]{
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:26
Anijs
Anijs is offline
Hoow sorry vorige ging een beetje fout...
Maar wat ik wou zeggen
Je hebt idd van die pleisters, mijn broertje gebruikt ze. Ze werken best wel goed, het litteken word minder opgezet en rood. Maar hij verwisselt ze om de paar dagen geloof ik, en hij heeft ze uit het ziekenhuis meegekregen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:10
lalaa
lalaa is offline
zeraderm
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten