Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 22:05
Preaper
Preaper is offline
Hoi,

Hoe kun je een 80x80mm Casefans (Coolermaster SAF-B82 in dit geval) laten zuigen i.p.v. blazen, zonder hem omgedraait te hoeven monteren? Ik wil namelijk dat de 'voorkant'(zijde met CoolerMaster logo, en zonder draden) aan de zichtbare kant hebben.

Ik heb geprobeerd dit te bereiken, door de plus en min (Geel en zwarte) draad om te daaien. Dit had echter alleen tot gevolg dat de fan niet draaide.

B.v.d.
Oud 01-10-2003, 22:08
Verwijderd
Stel, je zou de fan andersom laten draaien, dan is de luchtverplaatsing wel minder aangezien de fanbladen ervoor gemaakt zijn de andere kant op te draaien.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:18
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Wes schreef op 01-10-2003 @ 23:08:
Stel, je zou de fan andersom laten draaien, dan is de luchtverplaatsing wel minder aangezien de fanbladen ervoor gemaakt zijn de andere kant op te draaien.
Dat is niet waar. De lucht die uitgeblazen wordt is net zoveel als de lucht die in de kast zou worden geblazen bij 'normale' montage.
Ik heb normale tussen haakjes gezet, aangezien de zuigfunctie ook een normale montage is. Er zijn op de fan niet voor niets op beide zijdes gaten voor schroeven aangebracht.

Laat maar, ik had je het bericht goed gelezen. Maar je hebt inderdaad gelijk.
Toch ben ik benieuwd naar een eventueel antwoord.

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 23:01
Verwijderd
Om heel kort te zijn: dat kan niet. Een ventilator heeft maar één draairichting: dat heeft te maken met de polariteit van de (elektro- en permanente) magneten in de draaikern. Omwisselen van de draden heeft dus geen zin.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:00
Preaper
Preaper is offline
Ah, dat vreesde ik al .
Reageren

Regels voor berichten