Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 12:31
Weetgraagje
Weetgraagje is offline
Hallo,

in het kader van 'internationalisering' moet ik heel snel een keuze maken waar ik dit schooljaar naar toe wil. Ik moet dan een weekje daarnaartoe in een gastgezin, en later komt er een leerling naar hier.
Ik kan kiezen uit Duitsland, Wenen, Polen, Italie. De voertaal is soms Engels (Italie), soms Duits.
Ik moet daarna een verslag schrijven (40 studielasturen).
Verder ben ik exact ingesteld en schrijfdyslectisch (en geholpen bij het tikken van dit bericht).

Wie heeft hier ervaringen mee, want van school krijgen we bijna geen info en ik moet al snel kiezen.

Help help,
Weetgraagje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2003, 12:58
Verwijderd
Ik denk dat als je Exact in gesteld bent je het beste naar duitsland kan gaan.. daar issut nogal technisch!
Als je gewoon naar een mooie stad wil zou ik wenen erg aan raden.. Maar dat is meer als je creatief bent in gesteld..
Ik denk dat het verslag niet zo'n probleem zal worden. Als je meer tijd er voor nodig zou hebben dan heb je daar recht op(natuurlijk niet eeuwig) want je bent dyslectisch..
Maarjah! uitwisseling.. ik vind het leuk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:06
Verwijderd
Ik zou voor iets kiezen waar je wat aan hebt. Als je bv. slecht in Duits bent, dan zou ik voor een Duitstalig gebied kiezen. En dan ook wel echt die taal praten daar enzo, want juist daarvan leer je hebt.

Je kunt op school natuurlijk ook (meer) informatie vragen. Of bij mensen die er al eens naar toe zijn geweest. Of informatie zoeken in de bieb of op internet.

En idd als je meer tijd voor het verslag nodig hebt, dan heb je daar idd recht op (tot op zekere hoogte idd ), ivm dyslexie. Maar goed, als je daar last van hebt, dan zal dit vast niet de eerste keer zijn dat je daar tegen aan loopt.

't lijkt mij ook erg interessant, jammer genoeg had bij ons op school alleen het vwo dat soort dingen. (Voortrekkerij...maar goed.)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:27
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Doe italie, als je engels beter kan dan Duits. Zo i zo als je slecht bent in talen kun je beter 1 taal goed leren en de andere negeren.
Ik zelf was een keer naar osnabruck geweest, maar toen gingen we ook vrolijk engels praten i p v duits.

bye..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:51
marlies
marlies is offline
Zou je wat meer info willen geven?

waar ben je nog nooit geweest? Zou je graag duits willen leren, ben je bang om verweg te gaan. etc.

Ik ben zelf een week naar Zwitserland geweest en een week is zo voorbij.
En over dat verslag, (ik ben zelf niet dyslectisch) maar als je echt graag een uitwisseling wilt doen moet je je niet laten tegenhouden door het verslag. Laat iemand daar dan gewoon mee helpen.
Dat jij dicteert en dat iemand anders het opschrijft, of dat jij schrijft en het dan later laat controleren.
Oud 07-09-2003, 22:03
Thomas
Thomas is offline
Italie lijkt me altijd leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:45
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben twee jaar terug op uitwisseling met Italie geweest en ik zou nooit meer zou nooit meer met Italie willen uitwisselen.. Wij hadden namelijk te maken met een hele groep italianen die nauwelijks engels spraken, je kon dus amper met ze communiceren.. Het kan ook dat het aan de school lag maar over het algemeen is het niveau wat de mensen in italie aan engels hebben laag..

Ik zou als ik jou was voor polen kiezen, ook omdat dat niet een land is waar je zelf snel op vakantie naartoe gaat...

Je zou ook kunnen proberen te regelen op school dat je samen met iemand anders het verslag kan maken, en dan wat uitgebreider dan wanneer je het alleen zou doen..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:11
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben in de derde klas naar Rostock (Duitsland), zo'n twee uur met de trein van Osnabruck, geweest...

voertaal was Engels, zodat hun er ook nog wat aan zouden hebben, maar haar ouders (ja, we waren ook in gastgezinnen) spraken helemaal geen Engels, dus ging ik automatisch op Duits over....

ik zou als ik jou was, gewoon wat meer informatie vragen, naar de omgeving (bijzondere dingen uit de stad bijv.) en het programma voor de tijd dat jullie er zijn. gewoon kiezen wat je leuk lijkt.

liefs, wendy
Oud 08-09-2003, 21:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2003 @ 14:06:
't lijkt mij ook erg interessant, jammer genoeg had bij ons op school alleen het vwo dat soort dingen. (Voortrekkerij...maar goed.)

bij ons ging de MAVO in de 3e naar Rome en 't VWO naar Maastricht.
Voortrekkerij?

Ontopic: ik zou naar Italië gaan. Dat lijkt me ontzettend mooi en uiteraard lekker weer
Voor wat betreft het feit dat je dislectisch bent en exact ingesteld bent, denk ik niet dat het veel uitmaakt. Je weet namelijk niet wat het programma voor jou is daar. In elk land zijn wel aspecten te vinden die met kunst, taal, natuur of techniek te maken hebben. Misschien moet je eens wat meer navraag doen over het programma! En anders zou ik gewoon kiezen voor het land dat jou het mooiste lijkt!
Oud 09-09-2003, 19:24
kweety
kweety is offline
Ik zou er niet te veel problemen van maken dat je dyslectisch bent. Ik heb zelf ook dyslectie, maar heb dit jaar toch gekozen voor een uitwisseling met Italie. (we hadden de keuze tussen weekje Ameland of uitwisseling met Italie). Maar we hebben van te voren wel te horen gekregen dat ze goed Engels spreken, nou ja ik niet maar ja, over twee weken komen ze al hierheen , dus we zien wel wat het gaat worden
Oud 15-09-2003, 19:57
Weetgraagje
Weetgraagje is offline
He hartstikke bedankt voor de adviezen.

Ik heb alles bij elkaar opgeteld en daarbij ook op school om advies gevraagt, en daarmee ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste naar Italie kan gaan I.V.M. mijn vakkenpakket en het programma daar.

nogmaals bedankt
Weetgraagje
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:22
Weetgraagje
Weetgraagje is offline
Hoi!
He, nog even over die internationalisering, weet je wat ze nu weer bij ons op school geflikt hebben? Ze hebben mij nu ergens bij geplaatst, waar je nergens heen gaar, maar wel iemant in huis krijgt. nu kan ik dus nix meer kiezen.

Niet dat iemant me hiermee kan helpen, maar ik moest het gewoon even kwijt.
greetz
weetgraagje
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 06:28
Verwijderd
Waarom hebben ze dat gedaan?

Als je dat niet wilt, zou ik dat gewoon zeggen...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 07:39
Verwijderd
Ik denk dat ze dat hebben gedaan omdat Italie vol was?
Ik vind het wel stom...Maar zit je dan als je gewoon hier bent wel op school of ga je leuke dingen doen?
Of komt er in die week juist iemand naar nederland toe?
In ieder geval met iemand die in huis komt (en dan hoop ik echt voor je dat het geen franse of italiaanse is want die spreken echt bagger engels..) kan je hele leuke dingen gaan doen (als dat nog niet ingeroosterd is)..

en anders kan je altijd nog proberen of je met een andere uitwisseling mee zou kunnen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:07
Weetgraagje
Weetgraagje is offline
Citaat:
en anders kan je altijd nog proberen of je met een andere uitwisseling mee zou kunnen...
Het is heel vervelent, je kunt alleen rechtsstreeks ruilen die ook niet bij zijn of haar uitwisseling wilt zitten, maar er is niemant die met mij wil ruilen.

In de week dat de internationalisering die in nederland blijft plaats vind, komen en duitsers, belgen en engelsen naar nederland, en de italianen van de uitwisseling uit italie komen er ook bij. We kunnen in die week kiezen uit werschillende workschops (maar daar moet je er een uit kiezen en gezien met mijn ervaringen met kiezen moet ik aan een andere workshop meedoen )
Wel hebben we die hele week geen reguliere lessen, maar we moeten wel tot 10 voor 5 op school blijven.
Maar diegenen die meedoen zijn wel oneerlijk gekozen, want leerlingen uit havo 5 en ateneum 6 kunnen ook medoen, aleen omdat ze te weinig mensen hebben om mee te doen, en die al eerder naar italie zijn gegaan met de eerste uitwisseling (die naar italie vind volgende week plaats) doen ook mee aan dit internationaliseringsprojekt.

Trouwens, het is in die week de bedoeling dat die buitenlanders wel redelijk nederlans gaan spreken. dat word wel grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten