Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 10:09
Vandal
Vandal is offline
Hij rijdt niet in Japan. Is hij n gemis als hij geen plaats meer kan vinden?

Ik hoop oprecht dat hij nog n plaatsje kan vinden; maar k vrees het ergste; hij was met Fisico mijn favoriet.
Oud 09-10-2003, 10:24
Mitros
Mitros is offline
Over de GP Japan kun je in dit topic alles vinden

Maken we hier een discussie over Villeneuve de Coureur die niet meer aan de bak komt
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:56
Mitros
Mitros is offline
Wat weetjes over Jacques Villeneuve:

Land van herkomst: Canada
Geboorte Datum: 9 april 1971
Aantal GP Starts: 135
Winst: 11
Poles: 13
Punten: 222.0
Debuut: Australië 1996

Seizoen Team
2003 BAR, 6.0 punten, (nog niet bekend)
2002 BAR, 4.0 punten, 12e
2001 BAR, 12.0 punten, 9e
2000 BAR, 17.0 punten, 7e
1999 BAR, 0.0 punten, geen klassering
1998 Williams, 21.0 punten, 5e
1997 Williams, 81.0 punten, WereldKampioen
1996 Williams, 78.0 punten, Vice-wereldkampioen

Ik kan me nog nog goed herrineren dat Villeneuve debuteerde in 1996, iedereen had het over hem, de zoon van de legendarische Gilles Villeneuve ook in de F1
Al in de zijn debuutrace pakte hij pole, en hij moest in de race in de laatste ronden plaats maken voor Damon Hill.
Maar in de 4rde race pakte hij al zijn 1ste overwinning, en hij bleef het Hill moeilijk maken tot de laatste race waarin hij in de banden vloog nadat zijn wiel eraf ging
Maar hij had in mijn ogen wel laten zien dat hij niet "de zoon van" was

In 1997 reed Villeneuve het hele seizoen goed, en moest het in de laatste race het wereldkampioenschap beslist worden, Schumi I tegen Villeneuve II
De Uitkomst kennen we, de rampoging van Schumi mislukte en Villeneuve ging er met de titel vandoor.

1998 was rampzalig voor Villeneuve, die niet meer in een wagen met een fabrieksmotor zat, van Wereldkampioen, tot iemand die moest hopen op een podiumplaats, hij had ook nog een zware crash in Eau Rouge waarbij hij opmerkte dat dit de mooiste crash uit zijn leven was

1999 was helemaal vreselijk voor Villeneuve,Hij had samen met investeerders een eigen team opgericht, B.A.R, dat met Supertec motoren reed, hij wist pas in de 15e race te finishen en hij had wederom een zware crash in Eau Rouge
Hij haalde helemaal geen punten

2000, toen mocht B.A.R het met Hondamotoren proberen, het ging beter, hij haalde 17 punten, maar daar was hij niet tevreden mee( naar later bleek zou dit het beste seizoen ooit van B.A.R zijn)

2001, dan zou alles beter gaan zei Villeneuve, dus niet, met 12 punten was hij niet meer dan een middenmoter, en zijn motivatie was ver te zoeken, bovendien had hij in de 1ste race in Australie een megacrash met Ralf Schumacher, waarbij Villeneuve over het achterwiel van Schumi II gelanceerd werd , een van de afgebroken wielen van Villeneuve raakte een baancommisaris, die ter plekke overleed
Schumi II en Villeneuve discussieerde maandenlang wie er schuldig was aan de dood van de man.

2002, was een rampzalig seizoen voor Villeneuve, Hij was nog wel evensnel als Panis, maar meer dan 4 punten zater er niet voor hem in, hij was altijd chagerijnig

2003, Villeneuve heeft meer 6 punten, zijn teamgenoot Jenson Button heeft er veel meer, en is in de kwalificatie vrijwel altijd sneller, het einde van Villeneuve ziet iedereen dan wel aankomen, de kans op een stoeltje voor 2004 is klein, en het gerucht dat Villeneuve er totaal mee stopt wakkert aan.

Donderdag 9 oktober 2003, 2 dagen nadat Villeneuve heeft gehoord dat hij niet zal rijden in 2004 bedankt hij voor de laatste race, en waarschijnlijk is dit het einde van de F1 carriere van Jacques Villeneuve.

Waar Villeneuve was, daar was nieuws, ik zal hem missen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:30
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hij heeft dus niet eens zo'n hele lange carriere gehad.
Ik dacht dat hij al langer mee ging dan dat eigenlijk..
Oud 09-10-2003, 12:02
Verwijderd
Ik vind het niet erg dat hij eruit is gegooid, stiekem vind ik het nog steeds zuur dat hij in Jerez wereldkampioen is geworden
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:21
mrhanky
mrhanky is offline
Wat een slappe hap die gozer.
Meneer is niet gemotiveerd. Degene met de grootste bek blablabla. En dan om zo'n reden niet meer willen. Ik zou juist die laatste race gebruiken om reclame voor mezelf te maken of om juist BAR negatief te maken
Oud 09-10-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 09-10-2003 @ 11:56:

*knip*
Villeneuve is idd nogal eens in het nieuws geweest. Ik vond hem altijd wel een goede rijder, vooral in zijn beginjaren. Jammer dat hij nu weggaat bij BAR, maar ik denk dat hij daar tegoed voor is.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:20
Ketjing
Ketjing is offline
Villeneuve heeft de grootste fout gemaakt door naar BAR te gaan,. eerste jaar was meteen slecht en daar is BAR, en Villeneuve niet meer uit gekomen, het team bleef sukkelen. Ik hoop dat ie nog een plaatsje krijgt in de F1
Oud 09-10-2003, 14:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind het jammer dat-ie de Formule 1 verlaat, maar tis misschien deels zijn eigen schulld. Als-ie gewoon akkoord was gegaan met een lager salaris bij BAR had-ie nog gereden. Die coureurs verdienen toch al te veel en als ze dan een minder salaris krijgen aangeboden hebben ze iets te zeuren. Je kunt het vergelijken met voetballers, ook van die verwende gasten...
Oud 09-10-2003, 16:05
Verwijderd
Hij was wel een 'grappig mannetje' buiten de baan (hoewel, ook wel op de baan )... tis jammer dat ie stopt, maar om nou te zeggen dat ie moeiteloos met het niveau mee kon... nee
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:37
Tofke_H
Tofke_H is offline
Zeer jammer als hij zou stoppen! Ook al vielen de resultaten de laatste jaren tegen, hij is Wereldkampioen geweest, en rijdt met de eerste mee. Tot dat ie naar BAR ( ofzo) ging.
Oud 11-10-2003, 19:41
Ketjing
Ketjing is offline
Hij was in mijn ogen ook een echte coureur, hij wilde altijd racen en hield niet zo van vriendjespolitiek. Ook is hij een van de weinige die kritisch op Schumacher te zijn
Oud 12-10-2003, 13:56
Boontjuh
Boontjuh is offline
Villeneuve moet niet zeure over de "slechte" auto van BAR want Sato haalt er gwoon punten mee vandaag dus wie was het probleem daar nou??de auto of Villeneuve.
Oud 12-10-2003, 14:43
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Boontjuh schreef op 12-10-2003 @ 14:56:
Villeneuve moet niet zeure over de "slechte" auto van BAR want Sato haalt er gwoon punten mee vandaag dus wie was het probleem daar nou??de auto of Villeneuve.
onthoud wel dat Sato die baan op zn duimpje kent. En volgens mij wilde BAR gewoon van Villeneuve af en hebben ze hem een mindere auto gegeven
Oud 12-10-2003, 14:55
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 12-10-2003 @ 15:43:
onthoud wel dat Sato die baan op zn duimpje kent. En volgens mij wilde BAR gewoon van Villeneuve af en hebben ze hem een mindere auto gegeven
Dat lijkt mij heel erg sterk...

Ik vind het toch wel een slappe actie van Villeneuve dat ie niet meer wilde rijden na het bericht dat ie voor 2004 niet meer bij t team zou zitten... Ik denk dat deze actie hem ook niet zal helpen bij het eventueel vinden van een nieuw team.

Al las ik HIER dat Flavio hem graag zou willen hebben voor het seizoen 2005... Maar of dit een betrouwbare bron is waag ik te betwijfelen.
Oud 12-10-2003, 15:04
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-10-2003 @ 15:55:
Dat lijkt mij heel erg sterk...

Ik vind het toch wel een slappe actie van Villeneuve dat ie niet meer wilde rijden na het bericht dat ie voor 2004 niet meer bij t team zou zitten... Ik denk dat deze actie hem ook niet zal helpen bij het eventueel vinden van een nieuw team.

Al las ik HIER dat Flavio hem graag zou willen hebben voor het seizoen 2005... Maar of dit een betrouwbare bron is waag ik te betwijfelen.
natuurlijk heel makkelijk oordelen aangezien wij niet weten hoe hij aan de kant is gezet, miss. vind ik het wel niet meer dan een menselijk reactie...

Verder vind ik het zeer spijtig dat hij niet meer rijdt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 15:18
Ketjing
Ketjing is offline
Button kan ook in de punten rijden, Villeneuve niet, terwijl Jaques geen mindere coureur is. Denk toch dat het aan de auto lag, klinkt ongeloofwaardig, maar de hele F1 is raar.
ik hoop toch dat jouw bron klopt
Reageren

Regels voor berichten