Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kan best kloppen dat het een rage word ja. Misschien komt het door internet en vooral mobieltjes dat ze beter contact kunnen houden en zo een relatie kunnen opbouwen. Via de huistelefoon bellen ze niet/worden ze niet gebeld met/door die oudere man, mar via hun eigen mobiel kan het zo natuurlijk.
Ik ken ook wat mensen uit mijn omgeving die dat hebben ja. Daar vind ik niet zozeer de leeftijd het grote probleem, maar meer de gelijkheid. Die is niet gelijk in ene hoop situaties. In alle gevallen kijkt het jongere tienere meisje op tegen de oudere man. Eigenlijk maakt die man dus misbruik van zijn machtpositie. Voorb.: leerlinge-gymleraar, leerlinge-autoinstructeur, vakantiewerkster-baas, atlete-trainer enz. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het een goede ontwikkeling (zolang de oudere persoon in de relatie maar geen misbruik maakt van de jongere persoon)! ![]() ![]() ![]() Ripper
||
Citaat:
![]() Maar ik vind dat er leeftijdsgewijs grenzen zijn... (toch kunnen mannen van in de 40 nog bijzonder lekekr zijn ![]()
|
Goh, bij mij in mijn omgeving zie ik dat eigenlijk helemaal niet zo veel.. daar zijn het voornamelijk toch leeftijdsgenoten.. of in ieder geval een klein leeftijdsverschil..
Maar wel strange dat er bij jou ineens zoveel bekenden met een stuk oudere mannen gaan..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
naar mijn idee zijn deze leeftijdsverschillen veel te groot bij deze leeftijd. 14 en 31? damn ik ben net 20 en vind een meisje van 16 al veel te jong voor mij. Als ik 30 ben wil ik getrouwd zijn en maybe some kids maar toch niet mijn vriendin ophalen van haar schooldag? dat meisje is ook wel naief als ze denkt dat het liefde is.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ik werd ook verrast, een meisje uit mn klas heeft nu ook iets met een man van 30...
Is er niet een soort patroon te ontdekken? Dit meisje heeft weinig zelfvertrouwen en heeft nog nooit echt iemand gehad...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien zijn de wat oudere mannen wat... mja.. serieuzer? Dat ze daardoor helpen? Ik weet 't niet hoor... maar in dat 'vader-figuur'-gedoe geloof ik niet, dat is achterhaald. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben heel snel geneigd om dit te veroordelen, maar laatst heb ik er met een vriendin van me over gepraat en dat heeft mijn blik toch iets veranderd, mits het maar gewoon om het lichamelijke gaat. Als het echt geestelijk en serieus wordt blijven mijn bezwaren overeind. Dan vraag ik me altijd af of die mannen van dertig misschien bang zijn voor vrouwen van hun eigen leeftijd. |
![]() |
||
Citaat:
Van mijn andere 2 vriendinnen kan ik wel met zekerheid zeggen dat ze zeker niet onder het gemiddelde zitten als het gaat om zelfvertrouwen zeg maar ![]()
||
Citaat:
Wel wil ik zeggen dat hoe ver iemand ook voor ligt het voor mijn idee gewoon een te groot verschil is. Doordat je je bind aan iemand die een stuk ouder is en in een andere wereld leeft trek je het "levenservaring" alleen maar omhoog. Volgens mij is het veel moeilijker normaal in de "jongerenleven" te staan terwijl er een gast van 30 je in de "grote mensen, baan, huis, kind wereld" trekt. Begrijp me goed, ik geloof dat er best een uitzondering bestaat waarin het leeftijdsverschil misschien niet zo'n groot probleem is, maar dertig en tiener (nog niet eens adolecent (of jong volwassene) want dat ligt al weer anders) vind ik een veel te groot verschil. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb in een ander topic al uiteengezet dat het hele idee van 'volwassen voor je leeftijd' of 'op je leeftijdgenoten voor zijn' berust op een grove misvatting.
Die opvatting gaat namelijk uit van het feit dat mensen die veel hebben meegemaakt (want daar gaat het altijd om) verder zouden zijn dan hun leeftijdgenoten ómdat ze veel hebben meegemaakt, maar dat is dus complete kul. Ze hebben meer negatieve ervaringen, maar dat wil niet zeggen dat ze volwassener zijn. Sterker nog, ze moeten juist de mogelijkheid geboden krijgen om hun jeugd echt te beleven, en niet geforceerd worden zich als kind in de grote-mensenwereld aan te passsen. Verder kun je biologische volwassenheid en rijpheid niet versnellen. Dus hoe je het ook wendt of keert, mij krijg je niet overtuigd van het feit dat aan meisjes van 16 die iets met een kerel van 30 hebben, érgens een steekje los zit...om van de enorme steek die los zit aan die kerel nog maar niet te spreken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ontop : Ik vind het ook ieww, een tiener met iemand van 30/40 ,als zij er zich prettig bij voelen, prima , maar ik zou het nooit doen. Denk ik.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik denk ook altijd dat het meer om de seks draait, dan om het hebben van een serieuze relatie. En er zijn verschillen. Iemand van 18 die gaat met iemand van 28 kan ik begrijpen, maar niet iemand van 15 die gaat met iemand van 37 ofzo....
|
Het is de laatste tijd zeker een rage......ik ken 3 mensen die ook een relatie hebben met een ouder persoon. En ik denk dat het serieuse is dat zo leuk is er aan (ik spreek uit eigen ervaring). Een vriendin van mij zei ook een keer: met iemand van mijn eigen leeftijd kan ik echt geen normale relatie hebben, die zijn nog veel te kinderachtig. En als het leeftijdsverschil niet al te groot is (zodat jullie niet in 2 totaal verschillende werelden leven) dan denk ik dat het best kan.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik krijg altijd zo'n idee als ik bv hoor van mijn vriendin met die van 30, dat het zo'n vies oud mannetje is die eigenlijk heel zielig is en daarom eigenlijk alleen maar iets kan vinden met een meisje dat zwak en onzeker is... Vooroordeel, ik weet het, ik zal snel eens naar een foto vragen. Maar op een of andere manier kan ik niet bevatten dat een normale man van 30, met een baan of net klaar met studeren serieuze interesse kan hebben in een meisje dat nog op school zit of nog gewoon thuis woont... ![]()
||
Citaat:
Of uitzondering! Want dan kan ik voorlopig nog een beetje achter de jonge, strakke mokkeltjes aan! ![]() ![]()
|
![]() |
Nee, niet doen. Oud bij oud en jong bij jong. Meer dan tien jaar verschil als je nog niet allebei minstens dertig bent is teveel. Het verschil in levenservaring, in levensfase is te groot, zelfs al pas je als mens goed bij elkaar.
Maar het is natuurlijk voor tijdelijk erg leuk en spannend, dus mijn zegen heb je hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wel typisch ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ripper