Advertentie | |
|
![]() |
|
hm ik denk dat je gewoon moet kijken wat je voor de stoel hebt betaald, kijken hoeveel werk je eraan hebt gehad en wat eventuele materialen kosten. Hier kun je natuurlijk altijd nog wat van de prijs afdoen. Verder zou ik gewoon eens aan mensen in de buurt vragen wat zij zouden betalen ervoor (ook gezien de tijd en spullen)...veel succes en ik hoop snel nog wat van je spullen te zien (ik vind dit soort opknapspulletjes helemaal geweldig!!!
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
oke, zeer diepgaande posts...
ik heb zelf mn kastje opgekanpt, heb dit ook vast gelegd, wat wel een leuk proces, maar ook een heel mooi kastje! ik scan later wel eens een paar foto's in. Hoe??? Verf afkrabben, schuren, verven, op de deurtjes cadeaupapier plakken (rozen van de hema) en klaar is kees.... maar je kan bij zoveeel winkeltjes dingen vinden, kijk eens in een stof winkel, op de markt, beady store
|
![]() |
Uhhh. Dit is ongeveer hetzelfde als met elk creatief werk: doe je het om het geld of doe je het zodat je je creativiteit kwijt kunt?
Doe je het voor het geld: pas je dan vooral aan aan de laatste toffe trends, loop lekker mee, en onderzoek wat populair is. Doe je het voor je eigen creativiteit, maak het dan zoals jij het mooi vindt, waar jij je goed bij voelt, en deins niet terug voor experimenten. Tussen deze 2 keuzes is logischerwijs het een en ander mogelijk. Bovendien komen er nog een aantal andere factoren bij kijken die het overwegen waard zijn: vloekt het niet, is het origineel, is het goed afgewerkt, is het nog stevig en van kwaliteit voor gebruik, onder welke omstandigheden gaat het stuk (denk aan verkeerd tillen, buiten zetten + regen, spelende/rennende kinderen in huiskamer), materiele kosten gemaakt voor het opknappen, ga je de reclame/marketing doen en zo ja: hoe, wie is je doelgroep. Wat je ervoor kunt of wilt vragen hangt imo van bovenstaande af. Ik vind het trouwens een erg leuk idee. Lijkt me ook wel wat. Ik zou een aantal dingen opkopen, daar mee experimenteren, en de eindproducten die ik het mooist vind voor mezelf houden mits deze passen in het interieur. Dat houdt niet in dat de anderen niet mooi zijn; mooi is immers subjectief. De anderen die gelukt (zie hierboven) zijn zou ik voor ongeveer de totale kostprijs + materiele kosten + evt. een paar euro meer verkopen, of gewoon weggeven aan iemand die ik mag of die het kan gebruiken maar geen geld heeft. Hmm maar hoe leuk het me ook lijkt, ik denk dat ik het een en ander zou laten mislukken. Dat is bij art op de computer (bijv ansi art; rechter plaatje) niet het geval, daar kun je een fout terugdraaien, plus het kost geen donder, plus anderen kunnen het in bepaalde gevallen kopieren en aanpassen. Wat dat betreft heb ik meer respect voor kunst op basis van een materiele vorm ipv een technologische vorm.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaivornin Lohman #1792 Verwijderd | 500 | 07-03-2013 22:58 | |
De Kantine |
Mini Saai Attack #1686 Verwijderd | 500 | 09-08-2012 09:09 | |
De Kantine |
Para moet nog ontbijten (of eigenlijk saaien) #1393 fizzle-fluffy | 500 | 28-05-2011 22:24 | |
De Kantine |
Valt er hier nog wat te saaien?! #1371 Verwijderd | 500 | 06-05-2011 11:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Kunst aan de muur/Inrichten van je kamer/appartement/huis Methuselah | 29 | 04-03-2009 12:03 | |
Lifestyle |
opgeknapte meubels duifeltje | 10 | 18-11-2003 17:39 |