Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 19:39
duifeltje
duifeltje is offline
Binnenort ga ik met een vriendin allemaal oude meubeltjes kopen en opkappen (verven, leuke steentjes erop plakken, sjabloontjes erop, mozaiekjes enz...) we hebben alleen geen idee wat je nou kan vragen voor zulk sorrt opgeknapte dingen.
Het gaat dus om een beetj kitschy tierelantijn-dingen (je moet er wel van houden ).
Als we bijv een etkamerstoel mooi opknappen, nieuwe bekleding en leuk verven enzo.
Wat zou je er dan voor geven (als het er erg leuk uitziet).
Beetje dubiele vraag maar ik heb geeeeen idee
'k zet binnenkort wel even wat foto's neer als we iets gemaakt hebben.
(oja, leuke ideetjes zijn natuurlijk altijd welkom )

(weet ook niet of dit hier wel hoort)

----

Ik laat deze hier staan, mits er serieus antwoord op gegeven wordt. Op Artistiek past ie ook niet echt, tenzij Lieke vindt van wel

Hierbij nog wat toevoegingen aan de topic:

Verander jij weleens meubelen? Doe je dit voor anderen of voor je eigen huis? Wat voor middelen gebruik je ervoor? Stofjes, verf of andere creatieve dingen?

Eventueel met foto's etc.

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 21:32.
Advertentie
Oud 10-11-2003, 20:34
rodina
rodina is offline
tja tis net wat de gek er voor geeft
Oud 10-11-2003, 21:34
Dree
Dree is offline
Kan jij stoelen bekleden dan?
Oud 10-11-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 10-11-2003 @ 21:34:
tja tis net wat de gek er voor geeft
Precies. Wel denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de meeste mensen dat soort dingen liever zelf doen om het geld uit te sparen (en zodat het helemaal naar eigen smaak is)

Vergeet je ook niet dingen als aanschafprijs, materiaal, arbeidsloon en hoe je van die meubels afkomt? Als je er ten minste geld mee wil verdienen.

Lifestyle-achtig:
Ik zou er weinig geld voor hebben, omdat ik sommige dingen beter zelf kan of gratis kan laten doen
Oud 10-11-2003, 22:15
pillbox tales
pillbox tales is offline
Begin in ieder geval nog maar niet met het maken van reclamefolders. Als je deze spelling en schrijfstijl erop nahoudt vraag ik me af of iemand uberhaubt de moeite op zich wilt nemen om ook maar even te doen of hij/zij geinteresseerd is.

(Al is het maar uit sociale overwegingen)
Oud 11-11-2003, 10:15
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
hm ik denk dat je gewoon moet kijken wat je voor de stoel hebt betaald, kijken hoeveel werk je eraan hebt gehad en wat eventuele materialen kosten. Hier kun je natuurlijk altijd nog wat van de prijs afdoen. Verder zou ik gewoon eens aan mensen in de buurt vragen wat zij zouden betalen ervoor (ook gezien de tijd en spullen)...veel succes en ik hoop snel nog wat van je spullen te zien (ik vind dit soort opknapspulletjes helemaal geweldig!!! )
Oud 11-11-2003, 10:21
Verwijderd
ik wil eerst zien wat je er van maakt voor ik bepaal hoeveel ik er voor over heb...
Oud 11-11-2003, 10:43
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
maria schreef op 11-11-2003 @ 11:21:
ik wil eerst zien wat je er van maakt voor ik bepaal hoeveel ik er voor over heb...
Idd. Als jij een leuk houten bankje met een semi-antiek aangezicht netjes hebt bekleed met een mooie stof dan zou ik daar best wat voor over hebben. Is het niet netjes gedaan dan doe ik het liever zelf, of zoek iemand die het beter kan.
Oud 11-11-2003, 14:13
duifeltje
duifeltje is offline
jah, ik heb een tijdje geleden zelf een tafeltje gemaakt en die is wel goed gelukt, maar ik kan er geen foto van neerzetten omdat de scanner en digi-cam het niet doen
Oud 11-11-2003, 16:48
Overjoyed
Overjoyed is offline
Als ik je avatar mag geloven...
Oud 11-11-2003, 17:10
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 11-11-2003 @ 17:48:
Als ik je avatar mag geloven...
????, uitleg?
Oud 11-11-2003, 17:35
Otis
Otis is offline
ik ga nog liever naar de Ikea.
Oud 11-11-2003, 18:38
annetjuh
annetjuh is offline
pcies this wat een gek d'r voor geeft
en volgens mij ben je meer geld kwijt aan het opknappen dan wat je terug verdient
Oud 11-11-2003, 22:08
funkypunk
funkypunk is offline
oke, zeer diepgaande posts...
ik heb zelf mn kastje opgekanpt, heb dit ook vast gelegd, wat wel een leuk proces, maar ook een heel mooi kastje! ik scan later wel eens een paar foto's in.
Hoe??? Verf afkrabben, schuren, verven, op de deurtjes cadeaupapier plakken (rozen van de hema) en klaar is kees....
maar je kan bij zoveeel winkeltjes dingen vinden, kijk eens in een stof winkel, op de markt, beady store
Oud 12-11-2003, 09:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vind het een leuk idee . Zelf zou ik er niet echt wat voor over hebben omdat ik het liever zelf zou maken, maar als je iets origineels weet te maken van een saai tafeltje of een oude stoel EN het ziet er netjes uit, dan kunnen mensen er nog best wel wat voor willen geven.
Oud 13-11-2003, 01:09
dystopia
dystopia is offline
Uhhh. Dit is ongeveer hetzelfde als met elk creatief werk: doe je het om het geld of doe je het zodat je je creativiteit kwijt kunt?

Doe je het voor het geld: pas je dan vooral aan aan de laatste toffe trends, loop lekker mee, en onderzoek wat populair is.

Doe je het voor je eigen creativiteit, maak het dan zoals jij het mooi vindt, waar jij je goed bij voelt, en deins niet terug voor experimenten.

Tussen deze 2 keuzes is logischerwijs het een en ander mogelijk.

Bovendien komen er nog een aantal andere factoren bij kijken die het overwegen waard zijn: vloekt het niet, is het origineel, is het goed afgewerkt, is het nog stevig en van kwaliteit voor gebruik, onder welke omstandigheden gaat het stuk (denk aan verkeerd tillen, buiten zetten + regen, spelende/rennende kinderen in huiskamer), materiele kosten gemaakt voor het opknappen, ga je de reclame/marketing doen en zo ja: hoe, wie is je doelgroep.

Wat je ervoor kunt of wilt vragen hangt imo van bovenstaande af.

Ik vind het trouwens een erg leuk idee. Lijkt me ook wel wat. Ik zou een aantal dingen opkopen, daar mee experimenteren, en de eindproducten die ik het mooist vind voor mezelf houden mits deze passen in het interieur. Dat houdt niet in dat de anderen niet mooi zijn; mooi is immers subjectief. De anderen die gelukt (zie hierboven) zijn zou ik voor ongeveer de totale kostprijs + materiele kosten + evt. een paar euro meer verkopen, of gewoon weggeven aan iemand die ik mag of die het kan gebruiken maar geen geld heeft.

Hmm maar hoe leuk het me ook lijkt, ik denk dat ik het een en ander zou laten mislukken. Dat is bij art op de computer (bijv ansi art; rechter plaatje) niet het geval, daar kun je een fout terugdraaien, plus het kost geen donder, plus anderen kunnen het in bepaalde gevallen kopieren en aanpassen. Wat dat betreft heb ik meer respect voor kunst op basis van een materiele vorm ipv een technologische vorm.
Oud 13-11-2003, 19:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
dicht omdat ze het zelf wou, ze heeft een nieuw topic gemaakt
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten