Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 16:27
MUTS123
MUTS123 is offline
jonge katjes te verkopen in dierenwinkels???? Vandaag zag ik in een dierenwinkel een hele kennel vol jonge katjes....was echt verbijsterd...
Oud 10-10-2003, 17:00
duifeltje
duifeltje is offline
volgensmij is dat verboden.
Ik heb het ook een keer gezien, gewoon een stuk of tien mini-katjes zonder moeder in een grote glazen bak.
Het raarste was dat ze in die winkel op dezelfde manier ook puppies verkochten.
Zo komen er mensen die zonder na te denken een hondje kopen alsof het een product is.
Oud 10-10-2003, 17:08
morango
morango is offline
Volgens mij verboden ja,

heb ook een keer puppy's gezien, dat was in Parijs, dat was zooo zielig, heel klein waren ze, ook katjes inderdaad...

misschien niet verboden voor de wet, maar dat iemand die een dierenwinkel runt, die katjes achter een glazen wand laat leven zonder moeder, wat is dat dan voor een belachelijke dierenwinkel...?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Hmmmm... volgens mij zijn er wel gezinnen die jonge katjes fokken om ze als ze 8 weken oud zijn aan de dieren winkel verkopen..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Apezzz schreef op 10-10-2003 @ 18:08:
misschien niet verboden voor de wet, maar dat iemand die een dierenwinkel runt, die katjes achter een glazen wand laat leven zonder moeder, wat is dat dan voor een belachelijke dierenwinkel...?
Op die manier zitten ze ook in een asiel...

En d'r zitten op die manier ook konijnen, hamsters, ratjes, cavia's, fretten, vogels, enz in dierenwinkels, is dat dat minder zielig?

Volgens mij zijn die katjes meestal niet echt gezond ed...dat heb ik iig ooit een keer gehoord. 'k weet niet of het wettelijk verboden is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:18
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik denk dat ik het eens navraag bij de dierenbescherming.

Echt verschrikkelijk, zó jong waren ze. Lagen op een hoop te slapen, hadden niet eens een warm kleedje o.i.d., gewoon een harde kale ondergrond.

De mensen die daar kopen zijn echt dom gewoon, van die mensen die heel impulsief beslissen dat-ze-even-een-lief-klein-katje-kopen, of er een kopen als verjaardagscadeau aan iemand [zal ik hem even inpakken mevrouw? met of zonder strik?]
Oud 10-10-2003, 17:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 10-10-2003 @ 17:27:
jonge katjes te verkopen in dierenwinkels???? Vandaag zag ik in een dierenwinkel een hele kennel vol jonge katjes....was echt verbijsterd...
Ik zal even info opvragen, als ik wat over wetten enzo erover weet zet ik het hier neer.
Oud 10-10-2003, 17:22
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 18:17:
Op die manier zitten ze ook in een asiel...

En d'r zitten op die manier ook konijnen, hamsters, ratjes, cavia's, fretten, vogels, enz in dierenwinkels, is dat dat minder zielig?

Volgens mij zijn die katjes meestal niet echt gezond ed...dat heb ik iig ooit een keer gehoord. 'k weet niet of het wettelijk verboden is.
Nee, absoluut niet minder zielig. Konijnen worden bv ook al verkocht met 4 weken [waardoor dus echt de helft sterft] terwijl ze pas met 8 weken het nest uit mogen! En als ze met ong. 10 weken [groter dus minder verkoopbaar ] niet verkocht zijn gaan ze terug naar de handelaar, = enkeltje konijnenhemel en naar de dierentuin als roofdierenvoer.
Echt hard.
Die katten zullen ook wel van een handelaar oid komen of een broodfokker ofzo.

Maar van knaagdieren en konijnen en vogels is het bekend dat ze worden verkocht, van katten wist ik het dus niet.
Ben er inmiddels ook achter gekomen dat er puppies worden verkocht in dierenwinkels
Oud 10-10-2003, 19:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Wettelijk mag je katten verkopen in een dierenwinkel.
Alleen moeten zij wel aan een aantal voorwaarden voldoen.
De kittens moeten minstens 8 weken oud zijn, gezond zijn, ingeent zijn, gechipt zijn en in dit geval warm gehouden worden.
Er moet eten en drinken aanwezig zijn.
Katten en honden mogen niet in de het raam geplaatst worden.
Dat kreeg ik als reactie van iemand die bekend is met dit soort dingen.
Oud 10-10-2003, 20:46
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-10-2003 @ 20:28:
Dat kreeg ik als reactie van iemand die bekend is met dit soort dingen.
Jammer dat ik niet 1 2 3 terug kan om dat allemaal te checken
Oud 11-10-2003, 12:27
kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 10-10-2003 @ 18:18:

Echt verschrikkelijk, zó jong waren ze. Lagen op een hoop te slapen, hadden niet eens een warm kleedje o.i.d., gewoon een harde kale ondergrond.
Tuurlijk starks moeten die beesten zeker ook op een waterbed slapen.
Oud 11-10-2003, 14:54
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 11-10-2003 @ 13:27:
Tuurlijk starks moeten die beesten zeker ook op een waterbed slapen.
Jij moet echt eens een dikke klap voor je bek krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 08:26
kees17
kees17 is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 11-10-2003 @ 15:54:
Jij moet echt eens een dikke klap voor je bek krijgen
, Wat ik zeggen wil die dieren hoeven niet beslist op een kussen te slapen.(zeg nou zelf de wereld wordt steeds gekker met dat soort dingen, kwam laatst zelfs iemand tegen met een hond die een bodywarmer aan had.)

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 08:34.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 08:55
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-10-2003 @ 09:26:
, Wat ik zeggen wil die dieren hoeven niet beslist op een kussen te slapen.(zeg nou zelf de wereld wordt steeds gekker met dat soort dingen, kwam laatst zelfs iemand tegen met een hond die een bodywarmer aan had.)
Waarom niet? Een kussen of een waterbed is ietwat overdreven maar hoeveel moeite is het nou om een dekentje o.i.d. neer te leggen? Die kleine beestjes zijn al zo vatbaar voor kou enzo.

Maar goed, dit soort dingen zal jij wel nooit gaan begrijpen.
Oud 12-10-2003, 08:57
kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 12-10-2003 @ 09:55:
Waarom niet? Een kussen of een waterbed is ietwat overdreven maar hoeveel moeite is het nou om een dekentje o.i.d. neer te leggen? Die kleine beestjes zijn al zo vatbaar voor kou enzo.

Maar goed, dit soort dingen zal jij wel nooit gaan begrijpen.
Die bak daar ze in lagen stond toch binnen?
Oud 12-10-2003, 09:03
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-10-2003 @ 09:57:
Gast jij bent relaxt .. heb je je jachtakte?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 09:11
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-10-2003 @ 09:57:
Ja so?
Jij slaapt toch denk ik ook liever op een matras met een dekbed en een kussen BINNEN?
Oud 12-10-2003, 09:23
kees17
kees17 is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 12-10-2003 @ 10:03:
Gast jij bent relaxt .. heb je je jachtakte?
Nog niet in januari ga ik er voor.
Oud 12-10-2003, 09:26
kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 12-10-2003 @ 10:11:
Ja so?
Jij slaapt toch denk ik ook liever op een matras met een dekbed en een kussen BINNEN?
Dat is ook zo ja, maar we hebben het hier wel over katten en die mogen van mij zeker wel op een deken of een kussen slapen. maar zoals ik al eerder schreef over die figuur die zijn hond een bodywarmer aan doet, dan denk ik man waar zitten jou hersens.
Oud 12-10-2003, 09:30
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-10-2003 @ 10:26:
Dat is ook zo ja, maar we hebben het hier wel over katten en die mogen van mij zeker wel op een deken of een kussen slapen. maar zoals ik al eerder schreef over die figuur die zijn hond een bodywarmer aan doet, dan denk ik man waar zitten jou hersens.
Ja maar dat is weer iets heel anders....vind ik idd ook onzin en zielig.
Oud 13-10-2003, 18:05
sexylexy
sexylexy is offline
ik vind dat ze wel wat stro of een dekentje nodig hebben maar ik vind eigenlijk dat die beesten helemaal niet mogen worden verocht in een dierenwinkel.
Oud 13-10-2003, 19:55
Go
Go is offline
Ik heb het in ieder geval nog niet vaak gezien, behalve een keer allemaal jonge puppies in Parijs (zoals ook al eerder gezegd). Maar hoezo zou het voor dierenwinkels verboden moeten zijn om jonge katjes te verkopen, net zoals cavia's en konijnen? Ik begrijp natuurlijk wel dat ze boven een bepaalde leeftijd moeten zijn voordat ze bij de moeder weg kunnen, maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:50
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-10-2003 @ 10:26:
Dat is idd iets heel anders. Mensen die hun honden of katten opdoffen als barbiepoppen moet ik ook van kotsen

@ zlatani9: Niet jij ook al he?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 10-10-2003 @ 18:18:
Ik denk dat ik het eens navraag bij de dierenbescherming.

De mensen die daar kopen zijn echt dom gewoon, van die mensen die heel impulsief beslissen dat-ze-even-een-lief-klein-katje-kopen, of er een kopen als verjaardagscadeau aan iemand [zal ik hem even inpakken mevrouw? met of zonder strik?]
"twee halen, één betalen! nu tijdelijk met extra bonuszegels"

Maar serieus. Als ik jou was, zou ik actie ondernemen. Zoals die katjes behandeld worden... Er kan niet eens een dekentje af! ga naar instanties, naar de dierenwinkel zelf ("vind u dat normaal ofzo?!?") en vertel aan iedereen die het maar wil horen hoe dieren daar behandeld worden.
Oud 17-10-2003, 18:43
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-10-2003 @ 19:59:
"twee halen, één betalen! nu tijdelijk met extra bonuszegels"

Maar serieus. Als ik jou was, zou ik actie ondernemen. Zoals die katjes behandeld worden... Er kan niet eens een dekentje af! ga naar instanties, naar de dierenwinkel zelf ("vind u dat normaal ofzo?!?") en vertel aan iedereen die het maar wil horen hoe dieren daar behandeld worden.
Nou is er een nieuwe wet die dierenterrorisen hard aanpakt dus niet gelijk de hele winkel in de fik steken of de winkelbediende halfdood slaan
Oud 17-10-2003, 18:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 17-10-2003 @ 19:43:
Nou is er een nieuwe wet die dierenterrorisen hard aanpakt dus niet gelijk de hele winkel in de fik steken of de winkelbediende halfdood slaan
Nieuwe wet? Is dat er al door dan?
Oud 17-10-2003, 19:09
kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-10-2003 @ 19:58:
Nieuwe wet? Is dat er al door dan?
Zulke mensen zoals jij , Niet gelezen in de krant of op internet. Ze gaan dierenactivisten die nersten loslaten, pluimveehouderijen/slachterijen in de fik stekken harder aan pakken. Onder paars werdt er niks aangedaan, zodat zulke figuren oplaast dachten dat ze alles kunnen en mogen. Maar daar komt nu verandering in.
Oud 26-10-2003, 14:22
LuthienCalaelen
LuthienCalaelen is offline
Helaas is het niet verboden om katten en hondjes te verkopen in de dierenwinkel. Echter heb je wel toestemming nodig van de gemeente. Je mag dan de hokken voor de katten en honden gaan bouwen, als deze af zijn komt de gemeente even langs om te controleren of alles in orde is. Er zijn verschillende eisen waar zo'n hok aan moet voldoen, het moet bijvoorbeeld volledig waterdicht zijn en er moet genoeg zuurstoftoevoer zijn. Zijn je hokken in orde dan krijg je toestemming. Dat betekend dus dat je honden en katten in je winkel mag gaan verkopen.

Ik moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, dat het mag dan he. Maar of het dierenmishandeling is weet ik niet, ik denk dat het heel erg sterk aan de dierenwinkel zelf ligt. Er zijn wel strengere controles op de hokken van dierenwinkels dan op die van fokkers, vaak wil je niet zien in wat voor soort hok jouw hondje of katje heeft gezeten.

Dikke knuffel, Luthien.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:17
strafcorner
strafcorner is offline
Offtopic @ kees en die andere nerd:

Ooit ga ik nog eens jagen op jagers .
Reageren

Regels voor berichten