Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat ik het eens navraag bij de dierenbescherming.
Echt verschrikkelijk, zó jong waren ze. Lagen op een hoop te slapen, hadden niet eens een warm kleedje o.i.d., gewoon een harde kale ondergrond. De mensen die daar kopen zijn echt dom gewoon, van die mensen die heel impulsief beslissen dat-ze-even-een-lief-klein-katje-kopen, of er een kopen als verjaardagscadeau aan iemand [zal ik hem even inpakken mevrouw? met of zonder strik?] ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Echt hard. Die katten zullen ook wel van een handelaar oid komen of een broodfokker ofzo. Maar van knaagdieren en konijnen en vogels is het bekend dat ze worden verkocht, van katten wist ik het dus niet. Ben er inmiddels ook achter gekomen dat er puppies worden verkocht in dierenwinkels ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 08:34. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, dit soort dingen zal jij wel nooit gaan begrijpen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik heb het in ieder geval nog niet vaak gezien, behalve een keer allemaal jonge puppies in Parijs (zoals ook al eerder gezegd). Maar hoezo zou het voor dierenwinkels verboden moeten zijn om jonge katjes te verkopen, net zoals cavia's en konijnen? Ik begrijp natuurlijk wel dat ze boven een bepaalde leeftijd moeten zijn voordat ze bij de moeder weg kunnen, maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ zlatani9: Niet jij ook al he? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar serieus. Als ik jou was, zou ik actie ondernemen. Zoals die katjes behandeld worden... Er kan niet eens een dekentje af! ga naar instanties, naar de dierenwinkel zelf ("vind u dat normaal ofzo?!?") en vertel aan iedereen die het maar wil horen hoe dieren daar behandeld worden. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Helaas is het niet verboden om katten en hondjes te verkopen in de dierenwinkel. Echter heb je wel toestemming nodig van de gemeente. Je mag dan de hokken voor de katten en honden gaan bouwen, als deze af zijn komt de gemeente even langs om te controleren of alles in orde is. Er zijn verschillende eisen waar zo'n hok aan moet voldoen, het moet bijvoorbeeld volledig waterdicht zijn en er moet genoeg zuurstoftoevoer zijn. Zijn je hokken in orde dan krijg je toestemming. Dat betekend dus dat je honden en katten in je winkel mag gaan verkopen.
Ik moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, dat het mag dan he. Maar of het dierenmishandeling is weet ik niet, ik denk dat het heel erg sterk aan de dierenwinkel zelf ligt. Er zijn wel strengere controles op de hokken van dierenwinkels dan op die van fokkers, vaak wil je niet zien in wat voor soort hok jouw hondje of katje heeft gezeten. Dikke knuffel, Luthien. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat vinden jullie ervan? LauraJansen | 13 | 22-01-2011 09:44 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe gaan banken met jouw geld om? ikbenben | 26 | 12-06-2009 19:57 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Software & Hardware |
Is het illegaal om.. Verwijderd | 10 | 14-05-2001 19:52 |