Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 13:03
Gatara
Gatara is offline
Student vervolgd voor omzeilen beveiliging

NEW JERSEY - Een student van de Amerikaanse universiteit Princeton wordt vervolgd omdat hij op internet uit de doeken doet hoe je de kopieerbeveiliging van een cd kunt omzeilen. Dat meldden verschillende Amerikaanse media vrijdag.

John Halderman publiceerde zijn bevindingen op de site van de universiteit. Uit de publicatie blijkt dat de MediaMax CD-3 software van SunnComm omzeild kan worden door de shifttoets ingedrukt te houden wanneer een cd in het laatje van de pc wordt gedaan. Hierdoor kan de software die op het schijfje staat, zich niet op de computer installeren.

SunnComm Technologies gaat de student nu vervolgen. Volgens het bedrijf heeft Halderman de regels van de Digital Millennium Copyright Act gebroken. De marktwaarde van SunnComm zou door de openbaring met 10 miljoen dollar zijn gedaald. Halderman maakt zich nog geen zorgen. Volgens hem is het indrukken van de shifttoest geen overtreding.

De platenindustrie wijt de dalende cd-verkoop aan het illegaal kopiëren van muziek en de verspreiding daarvan via internet. Om de daling te stoppen, zijn veel nieuwe cd's op verschillende manieren beveiligd tegen kopiëren. Kenners weten de beveiliging echter in de meeste gevallen te omzeilen.
nu.nl
--------

Erg vreemde redenatie om hem hiervoor te vervolgen. Als ik een lek weet in het beveiligingssysteem van een bank en ik zet dat op het Internet, ben ik dan strafbaar? Of is diegene die met die informatie ervan doorgaat en misbruikt juist strafbaar? Ik denk eerder dat laatste.
Oud 11-10-2003, 13:18
Verwijderd
Voor uitleg over het Amerikaanse strafrecht zul je ongetwijfeld meer aan McCaine hebben. Maar het lijkt mij nogal flauw, dit. De kern van de zaak is dus dat iemand die de SHIFT-toets inhoudt, de autorun van de CD omzeilt en zo de software niet installeert. Dat noem ik niet hacken, dat noem ik niet omzeilen, dat noem ik gewoon algemene kennis van Windows. Als ik een CD heb die ik niet meteen mijn PC wil laten volplempen met onzin, dan hou ik ook SHIFT ingedrukt. Wat is daar nu crimineel aan? Stelletje mafkezen.
Oud 11-10-2003, 13:25
Machiavelli
Machiavelli is offline
http://www.p2pnet.net/article/8380

Dat gaat dus niet door.
Oud 11-10-2003, 13:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-10-2003 @ 14:25:
http://www.p2pnet.net/article/8380

Dat gaat dus niet door.
Oh, thanks

Sunncomm won't sue Halderman after all
Sunncomm has apparently had second thoughts about suing Princeton's John Halderman for revealing, among other things, that BMG's uncopy-able Anthony Hamilton CD - which relies on Sunncomm technology to make it copy-proof - can be easily copied.

All you have to do is press the shift key when you're inserting it, as Halderman's research paper states.

"If SunnComm or BMG really believed this disc was difficult to copy, then its actual weakness should be as embarrassing as the discovery in 2002 that Sony's key2audio scheme can be defeated using only a felt-tipped pen," said Halderman when his paper became public.

Sunncomm responded with angry threats of legal action and lawsuits under the DMCA. But last night Sunncomm ceo Peter Jacobs said a successful lawsuit would do little to reverse the damage done by Halderman's disclosure and would probably hurt Sunncomm by making computer scientists think twice about researching copy-protection technology.

"I don't want to be the guy that creates any kind of chilling effect on research," Jacobs is quoted as saying in the The Daily Princetonian here.

"The harm's been done ... if I can't accomplish anything [with a lawsuit] I don't want to leave a wake," he told Josh Brodie.

"I think it's a sensible decision given the situation, given that what [Halderman] was doing was perfectly legitimate," Brodie quotes computer science professor Edward Felten as saying. "[Jacobs is] to be commended for not wanting to interfere with research."

A couple of years ago the RIAA did its best to smear Felten and his research team for describing the defects in the proposed Secure Digital Music Initiative (SDMI) lock-down schemes for audio CDs.

"When The Daily Princetonian informed Halderman that the suit was not going to proceed, he was relieved," says Brodie.

Last November Halderman said he was concerned about presenting his junior paper research to an audience of scientists for fear of being sued under the DMCA, says the Princetonian. He said at the time the existence of the DMCA forced him to carefully word his research so as to avoid a lawsuit.

"I don't want to be the people my parents warned me to stay away from," said Jacobs of his decision. "It's 10 million bucks, but maybe I can make it back, and maybe [Halderman] can learn a little bit more about our technology so as not to call it brain dead."

--------

nouja, case closed dan

Regels voor berichten