Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 09:13
Punkygirl
Punkygirl is offline
Wat vind je ervan als jouw vriend(in) letterlijk tegen jou zou zeggen dat zijn/haar vrienden voor jou gaan?
Oud 08-10-2003, 09:24
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Belachelijk.

Mijn vriend is net zo belangrijk als mijn vrienden (misschien zelfs ietsjepietsje belangrijker, omdat ik met hem een intiemere band heb) en ik probeer aan allebei genoeg aandacht te besteden. Soms betekent dit, dat mijn vriend even moet 'wijken' als ik vriendinnen al lang niet gesproken heb en een keertje weer eens wil zien, soms betekent dit dat mijn vriendinnen even moeten 'wijken' als ik met mijn vriend wil afspreken. Geen van beiden gaan echt voor de ander, ze zijn me allemaal ongeveer even dierbaar.
Oud 08-10-2003, 09:55
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
M'n vriendin is belangrijker, en dat zal ze ook altijd blijven. Maar het is ook niet zo dat ik bijna nooit met m'n vrienden omga. Als ze tegen mij zou zeggen dat haar vrienden voor mij gaan...tja...dan ga ik me afvragen wat ik fout doe...maar ik kom gelukkig ook bij haar op de eerste plaats
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:08
Verwijderd
Mijn vriend komt bij mij op de eerste plaats. Ik hoop ik ook bij hem En ik vind het ook nog wel best dat ik en zijn vrienden op gelijke plaats staan, maar als hij zijn vrienden belangrijker vind.. hmm.. dat zou ik niet accepteren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:28
Marcade
Marcade is offline
Me af vragen waarom ze zoiets zou zeggen en of ze geirriteerd is door het feit dat ik haar eventueel te veel claim?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:38
Qimm
Qimm is offline
Mjin leven komt op de eerste plaats en soms zijn dat mijn vrienden. Ik ben niet 100% afhankelijk van hem. Ik ga niet alles omgooien zodat hij altijd maar nummer 1 is!
Oud 08-10-2003, 10:56
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik zou het niet prettig vinden als ik belangrijker was dan zijn vrienden...ik vind dat ze als even belangrijk beschouwd moeten worden

ik vind dat als hij elke zaterdag avond naar de kroeg ging met zn vrienden, hij dat niet zou moeten opgeven voor mij. dat zou ik alleen maar lullig vinden.

je hoeft jullie relatie niet om jullie sociale-vriendenleven heen te bouwen, maar gewoon een goede resolutie vinden een een mooie balans tussen de twee
Oud 08-10-2003, 10:59
Verwijderd
Me afvragen of ik hem te veel claim, en als ik besluit dat ik dat niet doe, boos worden . Als ik tot de conclusie kom dat ik hem wel te veel claim, contact iets verminderen en dan er nog eens goed over praten of hij nu echt vindt dat ik minder belangrijk ben, of dat t gewoon een manier van zeggen was.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:02
Miracle
Miracle is offline
Op dit moment heb ik geen vriend, dus is een beetje moeilijk zeggen.
Bij m'n ex zou ik dat niet erg vinden. Hij was sowieso wel genoeg met mij bezig. Maar je hebt ook vriendjes die veel minder interesse hebben, dan zou ik het wel rot vinden.
Oud 08-10-2003, 11:09
Verwijderd
Het is een beetje een 50-50 situatie. Je kan niet verwachten van je vriend dat hij altijd voor jou kiest, hij heeft ook een eigen leven en daar horen vrienden bij. Maar als hij altijd voor zijn vrienden kiest dan zou ik dat niet pikken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-10-2003 @ 11:59:
Me afvragen of ik hem te veel claim, en als ik besluit dat ik dat niet doe, boos worden . Als ik tot de conclusie kom dat ik hem wel te veel claim, contact iets verminderen en dan er nog eens goed over praten of hij nu echt vindt dat ik minder belangrijk ben, of dat t gewoon een manier van zeggen was.
Mja, dat vind ik ook wel een goeie.

Maar het zou raar zijn om een vriendje te hebben die z'n vrienden altijd belangrijker vindt. Ik bedoel, als je een relatie hebt en het is serieus, dan is je partner toch degene die het dichtst bij je staat, waar je de meest intieme dingen mee doet en waar je op een gegeven moment mee zal gaan samenwonen, etc. Dan deel je zoveel met elkaar, het zou toch wel bizar zijn als hij andere mensen dan belangrijker zou vinden..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:29
Tox
Tox is offline
Ik vind het heel logisch dat je in je jongere jaren (waar wij allemaal in zitten) je vrienden voor je relatie laat gaan. Zij zijn de gene waarop je kunt bouwen, een relatie kan voorbij gaan en wie heb je dan? Je vrienden die jij hebt laten vallen? Mooie vriend ben je dan.

En tja ik weet dat ik hier wat koppen mee stoot op dit forum, maar ja.
Oud 08-10-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef op 08-10-2003 @ 12:29:
Ik vind het heel logisch dat je in je jongere jaren (waar wij allemaal in zitten) je vrienden voor je relatie laat gaan. Zij zijn de gene waarop je kunt bouwen, een relatie kan voorbij gaan en wie heb je dan? Je vrienden die jij hebt laten vallen? Mooie vriend ben je dan.

Maar je hoeft je vrienden toch niet meteen te laten vallen, als je ze alleen maar iets minder belangrijk vindt?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:20
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Tox schreef op 08-10-2003 @ 12:29:

agree
Oud 08-10-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-10-2003 @ 12:30:
Maar je hoeft je vrienden toch niet meteen te laten vallen, als je ze alleen maar iets minder belangrijk vindt?
dat dacht ik ook ja
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:11
Gothic
Gothic is offline
Logisch. Ik ben maar 1 persoon die hij net pas kent. Zijn vrienden kent hij lang en gewoon belangrijk. Relaties kunnen kapot gaan, vriendschappen gaan over het algemeen langer mee.
Tuurlijk zou ik het zelf voelen, en rot vinden dat hij het zegt, maar zoiets moet je gewoon relativeren. Het is niet gezond als je je volledig op 1 persoon richt...
Oud 08-10-2003, 15:29
Punkygirl
Punkygirl is offline
Maar ja bij mij is het dus zo dat hij een goede vriend nu echt iedere dag ziet.. en als hij bij mij weggaat gaat hij nog even langs hem.. of die jongen belt 3 a 4 keer op om te vragen of ie wat wilt gaan doen terwijl hij duidelijk heeft gezegt dat hij bij mij was..
Maar ik heb daar dus eens wat van gezegt en toen zei hij 'ja je weet dat vrienden bij mij op de 1e plaats komen'
Oud 08-10-2003, 16:48
Verwijderd
Even belangrijk, mag ik toch hopen. Aan de andere kant begrijp ik het wel - verkering gaat vaker uit dan dat vriendschappen verdwijnen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:27
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
me afvragen wat ik nog bij hem/haar doe
Oud 08-10-2003, 18:40
Sade
Sade is offline
Ik vind dat mijn vrienden voor gaan. En dan vooral mijn vriendinnen

Ik heb nu geen relatie, en ik denk ook wel dat als ik er straks een heb, hij wel heel belangrijk voor me zal zijn, maar toch gaan vriendinnen voor.
Maar mijn vriendinnen zullen me nooit voor de keuze tussen mijn vriend en hen zetten. Dus ik denk niet dat het een probleem is
Oud 08-10-2003, 18:55
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
GND86 schreef op 08-10-2003 @ 19:40:
Ik vind dat mijn vrienden voor gaan. En dan vooral mijn vriendinnen

Ik heb nu geen relatie, en ik denk ook wel dat als ik er straks een heb, hij wel heel belangrijk voor me zal zijn, maar toch gaan vriendinnen voor.
Maar mijn vriendinnen zullen me nooit voor de keuze tussen mijn vriend en hen zetten. Dus ik denk niet dat het een probleem is
ben ik ook niet van plan hoor
Oud 08-10-2003, 19:06
hajo
hajo is offline
Citaat:
dolliefijntje schreef op 08-10-2003 @ 18:27:
me afvragen wat ik nog bij hem/haar doe
precies, helemaal mee eens. Zou ik me ook afvragen als ik erachter zou komen dat mijn vriendin voor mij niet op No. 1 zou staan. Maar dat staat ze wel, en mijn vrienden hebben zich daar naar te schikken. Ik bedoel: met deze persoon ga ik de rest van mijn leven door brengen (ga ik maar even vanuit) en ze is ondertussen m'n allerbeste vriend(in). Is dat trouwens niet altijd de bedoeling? dat je partner je beste vriend/vriendin is? Of is dat alleen bij hele goeie relaties zo.
Oud 08-10-2003, 19:22
Choke
Choke is offline
zoiets vind ik niet kunnen.. je vriend(in) moet voor ALLES gaan eignelijk en als ze dat vind, dan moet hij/zij dat op zijn minst voor zich houde
Oud 08-10-2003, 21:37
Tox
Tox is offline
Citaat:
Choke schreef op 08-10-2003 @ 20:22:
zoiets vind ik niet kunnen.. je vriend(in) moet voor ALLES gaan eignelijk en als ze dat vind, dan moet hij/zij dat op zijn minst voor zich houde
zoiets als familie of je allerbeste vrienden (die er ook voor je zijn als het uit is)
Oud 08-10-2003, 22:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
zoiets vind ik niet kunnen.. je vriend(in) moet voor ALLES gaan eignelijk
Nounounou, dat vind ik wel erg overdreven...
Mijn vriendje gaat niet voor alles en ik ga niet voor alles bij hem en zo hoort het ook. Ik zeg niet dat mijn vrienden of familie of wat dan ook voor hem gaan, maar ze staan bij mij op dezelfde hoogte: ik vind mijn vrienden en familie even belangrijk als mijn vriendje.
Voor hem is het gelukkig hetzelfde, en dat weten we ook van elkaar. We vinden het gewoon allebei belangrijk ook een eigen leven te hebben met onze eigen vrienden en familie en dat maakt niet dat we minder om elkaar geven, want ik hou superveel van hem.

Oud 08-10-2003, 23:30
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
tsk tsk
Oud 09-10-2003, 01:03
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik zou t niet bepaald leuk vinden. maar dan weet ik toch dat ik op de 2e plaats kom, als het niet een gedeelde 1e is.

maar ik heb t idee dat ik even belangrijk ben.

ik denk ook dat je dat niet met elkaar kan vergelijken trouwens, vrienden heb je om over je problemen met je 'lover' te praten, te zuipen, gekke dingen te doen en op vakantie te gaan.
je lover heb je wel voor dezelfde dingen, maar toch anders.

ofzo
t komt er iig op neer dat je t niet met elkaar kan vergelijken. en dat ik moe ben.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:06
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ach ja.. ik weet het ook allemaal niet echt meer..
Heb vorig jaar best veel meegemaakt en ik (vermoed) dat ik daar nu een terug slag van krijg omdat ik alles niet goed heb kunnen verwerken nog..
Toen heb ik hem in de zomer ruim 5 weken niet gezien en sinds ik terug ben bijna iedere dag.. Doordaar wel wat ruzie's gehad en irritaties aan beide kanten..
en tja.. *zucht* ik weet het gewoon allemaal ff niet meer..

Vind het iig kut dat hij dat zo recht in mn gezicht heeft gezegt dat zn vrienden voor gaan.. Ik vind dan dat we op gelijke plaats eigelijk moeten staan.. Maar ja hij denkt daar dus anders over..

*zucht nog eens*
Oud 09-10-2003, 09:49
Verwijderd
Ik zou me inderdaad af gaan vragen waarom hij dat zegt, welke aanleiding daartoe is gegeven. Ik zou er met hem over praten en vragen of er iets aan te veranderen valt en of hij anders nog wel echt voor mij gaat.

Ik hoef niet de of het belangrijkste te zijn, maar een gedeelde plaats lijkt me wel prettig ja

Voor mijzelf is het zo dat mn vrienden in bepaalde situaties voorgaan. Vb. Wanneer ik heb afgesproken met mn vriend maar een vriendin belt me op dat er iets is, dan gaat zij voor. Maar andersom zou dat ook zo zijn. Als ik iemand lang niet heb gezien en diegene kan alleen op de dag dat ik met mn vriend heb afgesproken, kijk ik ook of het met hem neit anders kan afgesproken.

Maar ik vind het sowieso zo raar, om een ranglijst van belangrijkheid te gaan maken. Het gaat er toch gewoon om waar je op een moment zelf het meeste zin in hebt..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-10-2003 @ 10:49:
Ik zou me inderdaad af gaan vragen waarom hij dat zegt, welke aanleiding daartoe is gegeven. Ik zou er met hem over praten en vragen of er iets aan te veranderen valt en of hij anders nog wel echt voor mij gaat.

Ik hoef niet de of het belangrijkste te zijn, maar een gedeelde plaats lijkt me wel prettig ja

Voor mijzelf is het zo dat mn vrienden in bepaalde situaties voorgaan. Vb. Wanneer ik heb afgesproken met mn vriend maar een vriendin belt me op dat er iets is, dan gaat zij voor. Maar andersom zou dat ook zo zijn. Als ik iemand lang niet heb gezien en diegene kan alleen op de dag dat ik met mn vriend heb afgesproken, kijk ik ook of het met hem neit anders kan afgesproken.

Maar ik vind het sowieso zo raar, om een ranglijst van belangrijkheid te gaan maken. Het gaat er toch gewoon om waar je op een moment zelf het meeste zin in hebt..
Ik ben het helemaal met je eens, behalve het laatste gedeelte. Waar je zelf zin hebt om te doen; ik denk niet dat dat 'eerlijk' is tov. je vriend en/of je vrienden; dat dat ietwat te asociaal is. Ik denk eerder dat je moet afwegen wie/wat op dat moment belangrijker is.

Je gaat eerder neem ik aan naar een vriendin die net in het ziekenhuis terecht is gekomen, dan naar je vriend die naakt in een jacuzzi in een huisje in centerparks zit en een paar weken al geen seks heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 09-10-2003 @ 11:22:
Ik ben het helemaal met je eens, behalve het laatste gedeelte. Waar je zelf zin hebt om te doen; ik denk niet dat dat 'eerlijk' is tov. je vriend en/of je vrienden; dat dat ietwat te asociaal is. Ik denk eerder dat je moet afwegen wie/wat op dat moment belangrijker is.

Je gaat eerder neem ik aan naar een vriendin die net in het ziekenhuis terecht is gekomen, dan naar je vriend die naakt in een jacuzzi in een huisje in centerparks zit en een paar weken al geen seks heeft gehad.
Nou ja, dat bedoel ik ook eigenlijk. Wat op een bepaald moment belangrijker is, is niet altijd belangrijker. De ene keer zal mn vriend voor gaan, de andere keer zullen mn vrienden voor gaan. Dat verschilt heel erg per moment maar ook waar ik het meeste behoefte aan heb..

Als ik even heel erg de behoefte heb om mn vriend te zien ga ik eerder naar hem toe dan naar een vriendin natuurlijk, en andersom. Maar niet als ik al bij de een ben dat ik me dan ineens bedenk dat ik meer zin heb in de ander (mocht het al gebeuren dak bijv. bij mn vriend ben en iemand belt op om af te spreken, dan eventueel gewoon met mn vriend erbij)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:04
Verwijderd
meteen uitmaken.

Ik ben toch zeker een (zoniet de beste?) vriend van haar? Hoe kan ik dan minder belangrijk zijn dan haar vrienden?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 09-10-2003 @ 12:04:
meteen uitmaken.

Ik ben toch zeker een (zoniet de beste?) vriend van haar? Hoe kan ik dan minder belangrijk zijn dan haar vrienden?
Ja joh, meteen dumpen die hap, dé oplossing..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten