Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 22:23
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Is er een gratis variant van StyleXP? Mn trial loopt nu bijna af en heb geen zin om te gaan betalen
Oud 16-10-2003, 22:30
deathz0rz
deathz0rz is offline
je moet een 1 of andere DLL wijzigen

*zoekt*

http://www.virtualplastic.net/html/win_xp.html

het werkt echt, ik heb het ook
Oud 17-10-2003, 03:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je hebt alleen een patch nodig die je toelaat om unsigned .theme bestanden in te laden. Microsoft is weer leuk commerciëel bezig geweest door alleen signed (lees: goedgekeurd door MS) themes toe te laten.

Deze monopolistische ethische en morele overtreding kun je simpelweg omzeilen door een patch. Zoek maar eens met google of P2P programma's. Naar mijn weten is die patch legaal.

Edit: ik moet leren F5 te doen.
Oud 17-10-2003, 06:10
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 04:42:
Edit: ik moet leren F5 te doen.
Tjah logisch als je net wakker bent of bijna gaat slapen.

hier was ik ook naar opzoek, maar gelukkig. Het scholierenforum bied altijd uitkomst
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 06:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mwah 'bijna'..

Oud 17-10-2003, 10:41
M@rco
M@rco is offline
Hier nog wat instructies om die DLL te vervangen:

http://www.pronetworks.org/MISC/SP1/uxtheme_sp1.htm
Oud 17-10-2003, 11:31
Gus
Gus is offline
Is dit niet geen illegaal topic?
Ethische overtreding of niet, Microsoft mag natuurlijk verkopen wat ze maar willen. Bill Gates schudt ze lekker uit z'n mouw, wij hebben maar te kopen.

Of gewoon lekker niet gebruiken natuurlijk.
Oud 17-10-2003, 12:14
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Gus schreef op 17-10-2003 @ 12:31:
Is dit niet geen illegaal topic?
TGTSoft is ook nog steeds niet neergehaald door Microsoft, terwijl zij Style XP verkopen. Kennelijk kan Microsoft er niet echt mee zitten. Persoonlijk verdenk ik ze ervan dat ze gewoon geen zin hebben om third-party themes te ondersteunen, maar dat ze het verder prima vinden als mensen er onondersteund gebruik van maken.
Oud 17-10-2003, 12:53
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Er is wel meer dat niet helemaal legaal is...om het voorzichtig te zeggen maar daar hebben er wel meer last van

Iig stylexp is vervangen door een gratis variant

Bedankt voor de tip van het vervangen van de dll
Oud 17-10-2003, 17:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 17-10-2003 @ 13:14:
TGTSoft is ook nog steeds niet neergehaald door Microsoft, terwijl zij Style XP verkopen. Kennelijk kan Microsoft er niet echt mee zitten. Persoonlijk verdenk ik ze ervan dat ze gewoon geen zin hebben om third-party themes te ondersteunen, maar dat ze het verder prima vinden als mensen er onondersteund gebruik van maken.
MS levert geen support op third party software, dus dat argument gaat niet op.

Ik denk dat je meer moet denken aan zogenaamde 'pluspacks' die voor veel centjes over de toonbank gaan omdat ook doorsnee WinXP gebruikers andere themes willen. Als dat alleen mogelijk is met commerciële software, verkoopt zoiets natuurlijk beter, dan dat je themes zonder problemen kunt downloaden van een overzichtelijke site.

Commercie en monopolie(-misbruik ?) zijn trefwoorden.
Oud 17-10-2003, 19:29
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 18:52:
MS levert geen support op third party software, dus dat argument gaat niet op.
Wat bedoel je?

Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 18:52:
Ik denk dat je meer moet denken aan zogenaamde 'pluspacks' die voor veel centjes over de toonbank gaan omdat ook doorsnee WinXP gebruikers andere themes willen. Als dat alleen mogelijk is met commerciële software, verkoopt zoiets natuurlijk beter, dan dat je themes zonder problemen kunt downloaden van een overzichtelijke site.
Allemaal leuk bedacht, maar bij mijn weten (en ik heb het Plus pack voor Win XP wel eens geinstalleerd) heeft Microsoft zelf nooit extra themes uitgebracht. Dat kan dus wel het doel geweest zijn, momenteel is dat een vrij loos argument.
Oud 17-10-2003, 19:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 17-10-2003 @ 20:29:
Wat bedoel je?
Microsoft levert toch geen support als jij mIRC op je computer zet? Dat is third party software, dus niet van MS zelf. Hetzelfde geldt voor third party themes, daar levert MS ook geen support op, dus jouw argument gaat niet op.
Citaat:
Allemaal leuk bedacht, maar bij mijn weten (en ik heb het Plus pack voor Win XP wel eens geinstalleerd) heeft Microsoft zelf nooit extra themes uitgebracht. Dat kan dus wel het doel geweest zijn, momenteel is dat een vrij loos argument.
Ik dacht dat in het Windows XP Plus! pakket wel extra themes zaten, maar waar ik meer op doelde zijn themepakketten van commerciële bedrijven, die Microsoft betalen voor het stempeltje signed. Geld, daar draait het om.
Oud 17-10-2003, 21:34
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 20:46:
Ik dacht dat in het Windows XP Plus! pakket wel extra themes zaten, maar waar ik meer op doelde zijn themepakketten van commerciële bedrijven, die Microsoft betalen voor het stempeltje signed. Geld, daar draait het om.
Dat niet eens.
http://www.microsoft.com/windows/plu...sxp/themes.htm

Gewoon standaard XP theme.

Ik heb verder ook nog nooit van die third party themepakketten gezien ofzo... leuk, kun je eindelijk themes gebruiken maar als het aan MS ligt dan doe je dat vervolgens niet.
Oud 17-10-2003, 22:45
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 20:46:
Microsoft levert toch geen support als jij mIRC op je computer zet? Dat is third party software, dus niet van MS zelf. Hetzelfde geldt voor third party themes, daar levert MS ook geen support op, dus jouw argument gaat niet op.

Dat bedoelde ik juist, dat Microsoft geen support wil leveren op third-party wat dan ook. Terwijl als zij een skinning-functionaliteit openzetten ze toch een zekere verantwoordelijkheid krijgen dat dat allemaal werkt, dat mensen niet hun computer onbruikbaar maken of wat dan ook.

Volgens mij zijn er dus *helemaal geen* extra themes die je kan installeren zonder je uxtheme.dll te patchen of Style XP te installeren. Dan heeft het dus niets met geld te maken, want ze kunnen er ook niets mee verdienen.
Oud 17-10-2003, 22:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-10-2003 @ 22:34:
Dat niet eens.
http://www.microsoft.com/windows/plu...sxp/themes.htm

Gewoon standaard XP theme.

Ik heb verder ook nog nooit van die third party themepakketten gezien ofzo... leuk, kun je eindelijk themes gebruiken maar als het aan MS ligt dan doe je dat vervolgens niet.
Ik zie daar wel themes staan, of zijn het gewoon wallpapers ofzo?

Ik heb wel wat theme-cd's gezien, maar veel is het inderdaad niet. Maar ik kan geen andere reden bedenken dat MS die functie zou willen ontmoedigen dat je alleen MS-goedgekeurde themes kunt installeren, ja zonder die patch dan (dat weten echt niet veel mensen).

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 17-10-2003 @ 23:45:
Dat bedoelde ik juist, dat Microsoft geen support wil leveren op third-party wat dan ook. Terwijl als zij een skinning-functionaliteit openzetten ze toch een zekere verantwoordelijkheid krijgen dat dat allemaal werkt, dat mensen niet hun computer onbruikbaar maken of wat dan ook.
Dus wat jij eigenlijk zegt is dat MS ook niet moet toelaten om zomaar .exe's te laten draaien, alleen .exe's goedgekeurd door Microsoft (signed) moeten toegelaten worden. Denk dat je daar op terug wilt komen.
Citaat:
Volgens mij zijn er dus *helemaal geen* extra themes die je kan installeren zonder je uxtheme.dll te patchen of Style XP te installeren. Dan heeft het dus niets met geld te maken, want ze kunnen er ook niets mee verdienen.
Jawel, je kunt signed themes installeren, signed betekent dat het door MS goedgekeurd is, net als WHQL drivers. Maar erg rijk zullen ze er niet van worden, want ik zie niet veel themepacks; maar dacht dat ze wel in Plus! pack zaten. *shrug*
Reageren

Regels voor berichten