Voetbalkrant.nl:
Louis van Gaal is de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij gaat een verbintenis voor onbepaalde tijd aan bij de Amsterdamse club. Van Gaal is de opvolger van Leo Beenhakker, die eerder dit jaar naar Mexico vertrok om daar weer als clubtrainer te fungeren.
"Ik keer weer terug op het oude nest. Dit is mijn club. Ik ga voorlopig in de luwte aan de slag. Ik wil me eerst oriënteren', sprak de verheugde Van Gaal, die op 1 november aan de slag gaat in de Arena.
Voor de 52-jarige Amsterdammer, die als coach Ajax in 1995 naar de eindzege in de Champions League loodste, betekent de aanstelling het einde van zijn ambities als trainer. "Ik heb altijd gezegd dat ik op mijn 55ste wilde stoppen als coach. Het is iets eerder geworden." 28 januari 2003 om precies te zijn, de dag dat hij het voor gezien hield bij Barcelona.
Met de entree van Van Gaal heeft Ajax de mening van 'adviseur' Johan Cruijff naast zich neergelegd. Cruijff liet de afgelopen weken in zijn columns in De Telegraaf duidelijk merken wat hij vond van de kandidatuur van zijn rivaal: "Niet de juiste man op de juiste plaats." Ondertussen schoof de voetbalicoon Wim Jansen naar voren als ideale man voor Ajax, maar de in Japan werkende oud-international gaf al snel te kennen niets te voelen voor de job.
-----------
Tsja, Louis gaat het weer proberen

...