Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 09:16
Moehaha
Moehaha is offline
tja, de naam vertelt al veel. Geloven jullie dat je van kolen of welke andere materie dan ook, goud (of andere materie) kunt maken. Ik in ieder geval wel, je hebt alleen de juiste techniek nodig....
wat denken julie erover
Oud 24-10-2003, 09:31
Beryll
Beryll is offline
Met zeer ingenieuze apparatuur waarmee je atoomstructuren kunt aanpassen wellicht wel.

Meestal zijn dergelijke dingen echter voorbehouden aan de wetenschappers, die, als zij dit op de markt brachten, goud meteen waardeloos zouden maken.
Oud 24-10-2003, 09:35
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Beryll schreef op 24-10-2003 @ 10:31:
Met zeer ingenieuze apparatuur waarmee je atoomstructuren kunt aanpassen wellicht wel.

Meestal zijn dergelijke dingen echter voorbehouden aan de wetenschappers, die, als zij dit op de markt brachten, goud meteen waardeloos zouden maken.

ja dat wel
Oud 24-10-2003, 11:40
Verwijderd
in de zin van Alchemie kun je het schudden dunkt me, verder ga ik met Beryll mee...
Oud 24-10-2003, 13:52
Verwijderd
Beetje kernfusie, en je hebt goud.
Helaas kan dit nog niet echt, en al zou het kunnen, dan moet je er zo veel energie in stoppen dat de kosten nogal hoog worden.
Oud 24-10-2003, 14:11
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Jensk schreef op 24-10-2003 @ 14:52:
Helaas kan dit nog niet echt, en al zou het kunnen, dan moet je er zo veel energie in stoppen dat de kosten nogal hoog worden.

Ik denk niet dat het duur is, en beetje deeltjes op andere deeltjes schietenlijkt mij niet zo veel energie kosten. De energie kun je uit andere stoffen trekken die je vervolgens zelf weer gebruikt om andere atomen mee te bouwen..wazig...
Oud 24-10-2003, 14:42
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Moehaha schreef op 24-10-2003 @ 15:11:
Ik denk niet dat het duur is, en beetje deeltjes op andere deeltjes schietenlijkt mij niet zo veel energie kosten. De energie kun je uit andere stoffen trekken die je vervolgens zelf weer gebruikt om andere atomen mee te bouwen..wazig...
ga fietsen? kweenie of het je is opgevallen, maar in de titel van dit subforum staat 'wetenschappen'.
Oud 24-10-2003, 15:01
Verwijderd
Ik geloof best dat het in de toekomst eens mogelijk zal zijn om atomen door middel van geadvanceerde instrumenten zodanig te bewerken dat je er andere atomen aan overhoudt, zoals bijvoorbeeld goud maken.

Bij sommige dingen kan dit heel nuttig zijn, omdat er bijvoorbeeld weinig van die stof is en die stof erg nuttig is, maar bij het maken van goud zie ik het nut er niet eens van in. Hoe meer je er van hebt, hoe minder het waard is.
Oud 24-10-2003, 16:05
GinnyPig
GinnyPig is offline
Als je in staat bent door middel van kernfusie goud te maken, heb je al ontdekking gedaan die vele malen meer waard is dan het goud zelf.

Waterstof fuseren tot helium zie ik meer toekomst in en is bovendien praktisch nuttiger (mits je energie uit kan winnen uiteraard).
Oud 24-10-2003, 16:05
nofi
nofi is offline
Citaat:
Jensk schreef op 24-10-2003 @ 14:52:

Volgens mij kan dit al wel degelijk. Alleen kost het idioot veel energie om bijvoorbeeld een irridium en een waterstom atoom samen te voegen tot goud. Dit levert nooit genoeg op. Ook omdat dit proces maar op heel klein niveau kan gebeuren.

Maar ook mocht het ooit wel op een economisch haalbaar niveau te doen zijn zal er vast ingrijpen komen van de kant van de handelaren. Kijk bijvoorbeeld naar diamanten. Deze zijn machinaal wel voordelig te maken door simpel weg koolstof samen te persen. Sterker nog, deze machinale diamanten zijn nog veel beter dan de gene die je uit de grond haalt. Maar omdat de diamanten markt op die manier binnen de kortste tijd verzadigd zou zijn worden deze machinale diamanten niet in siraden of dergelijken gebruikt en moeten echte diamanten in bezit zijn van een echtheids certificaat. (de 'neppe' diamanten worden vervolgens voor de industrie gebruikt in diamant boren en dergelijken).
Oud 24-10-2003, 16:11
Koning
Koning is offline
het kan wel, alleen kost het zoveel dat het het niet waard is.
Oud 24-10-2003, 17:07
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
t schiet ook totaal niet op natuurlijk, elk atoom beschieten..

maar tis net als met al het goud in de zee, het kost idd meer om het eruit te halen dan het waard is
Oud 24-10-2003, 18:53
Just Johan
Just Johan is offline
Ik denk dat al het zinnige hierover wel gezegd is nu -> slotje.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten