Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat het duur is, en beetje deeltjes op andere deeltjes schietenlijkt mij niet zo veel energie kosten. De energie kun je uit andere stoffen trekken die je vervolgens zelf weer gebruikt om andere atomen mee te bouwen..wazig... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof best dat het in de toekomst eens mogelijk zal zijn om atomen door middel van geadvanceerde instrumenten zodanig te bewerken dat je er andere atomen aan overhoudt, zoals bijvoorbeeld goud maken.
Bij sommige dingen kan dit heel nuttig zijn, omdat er bijvoorbeeld weinig van die stof is en die stof erg nuttig is, maar bij het maken van goud zie ik het nut er niet eens van in. Hoe meer je er van hebt, hoe minder het waard is. |
![]() |
|
![]() |
Als je in staat bent door middel van kernfusie goud te maken, heb je al ontdekking gedaan die vele malen meer waard is dan het goud zelf.
Waterstof fuseren tot helium zie ik meer toekomst in en is bovendien praktisch nuttiger (mits je energie uit kan winnen uiteraard).
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij kan dit al wel degelijk. Alleen kost het idioot veel energie om bijvoorbeeld een irridium en een waterstom atoom samen te voegen tot goud. Dit levert nooit genoeg op. Ook omdat dit proces maar op heel klein niveau kan gebeuren. Maar ook mocht het ooit wel op een economisch haalbaar niveau te doen zijn zal er vast ingrijpen komen van de kant van de handelaren. Kijk bijvoorbeeld naar diamanten. Deze zijn machinaal wel voordelig te maken door simpel weg koolstof samen te persen. Sterker nog, deze machinale diamanten zijn nog veel beter dan de gene die je uit de grond haalt. Maar omdat de diamanten markt op die manier binnen de kortste tijd verzadigd zou zijn worden deze machinale diamanten niet in siraden of dergelijken gebruikt en moeten echte diamanten in bezit zijn van een echtheids certificaat. (de 'neppe' diamanten worden vervolgens voor de industrie gebruikt in diamant boren en dergelijken). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De dag dat de dollar valt Clemenzia | 30 | 25-09-2007 20:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Industriele Revolutie, wat was de hoofdoorzaak, of waren er meerder oorzaken? Verwijderd | 44 | 12-06-2007 21:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Games |
transport tycoon deluxe op winxp $@nd€r $@l@m@nd€r | 17 | 01-10-2003 02:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wie zich beter voelt dan anderen is afkeurenswaardig? Woodstock | 31 | 13-07-2003 16:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |