Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 22:13
wizzard
wizzard is offline
Ik heb het de laatste tijd vaker,voel me gewoon opgefokt en agressief.
Niet op een manier van ik ga is ff lekker iemand in mekaar slaan ofz,maar gewoon agressief en opgefokt.
Ik heb ook de laatste tijd veel klappen op moeten vangen kwa gevoelens enzo.
zou het kunnen dat ik dat gevoel heb omdat ik al die gevoelens van de laatste tij binnenhoud.Want van wat ik mee heb gemaakt,hoe ik me daar bij voel vertel ik aan niemand.
Ook wat ik nu heb(dat opgefokte agressief gevoel)krop ik weer op maar het is gewoon dat ik geen tijd en zin heb om het er bij iemand uit te gooien.Ik kan het me ook niet veroorloven om dat te doen.hebben meer mensen hier last van (gehad )
en hoe raak je het kwijt zonder dat je er een 2e bij moet halen

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 22:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 22:19
Verwijderd
Boksbal? Kranten/telefoonboek door midden scheuren?
Ontzettend fanatiek sporten (hardlopen, fietsen, enz.)?
Dat soort dingen? Of leren je te ontspannen, kan ook helpen.
Of toch praten, soms is dat toch de beste oplossing. Maar goed, daar is een tweede persoon bij nodig. (Maar waarom is dat zo erg?)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:20
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
sporten, hardlopen, schreeuwen, fietsen

Hou het iig niet binnen, ik zou er zeker wel iemand anders bij gebruiken, als het kan. Hou het in ieder geval niet binnen.
Oud 10-10-2003, 22:24
Nona
Nona is offline
Ja, daar heb ik ook weleens last van gehad. Voor het grootste gedeelte heb ik het zelf opgelost, ik weet niet precies hoe. Maar toen ik weer rustiger was (en mijn hele leven weer rustiger was) voelde ik de behoefte dingen aan mensen te vertellen. Dat is wat ik nu aan het doen ben en het helpt.Dat hoef je niet te doen, maar het voelt ergens wel heel goed en veel veiliger.

Om frustraties van het moment even tot bedaren te brengen helpt het om heel intensief te sporten, op dingen (zoals kussens ja) in te rammen of even een moment alleen pakken en gewoon een potje te gaan zitten janken. Ook veel nadenken en relativeren heeft me wel geholpen denk ik. Ik probeerde me in anderen te verplaatsen, alles van een afstand te zien en even op een rijtje te zetten van alles wat er echt aan de hand was, emotionele zaken daarbuiten latend. Dan zag ik de situatie beter en kon ik vaak sneller de waarde van bepaalde dingen of uitspraken bepalen. Ook zag ik mogelijkheden voor me open liggen om problemen op te lossen.

Het klinkt allemaal best vaag, maar bij mij heeft het geholpen. Maar bij iedereen ligt de oplossing ergens anders. Tast een beetje rond en zoek je eigen oplossing zou ik zeggen.
Oud 10-10-2003, 22:25
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 23:19:
Boksbal? Kranten/telefoonboek door midden scheuren?
Ontzettend fanatiek sporten (hardlopen, fietsen, enz.)?
Dat soort dingen? Of leren je te ontspannen, kan ook helpen.
Ja die ik ook wel.elke dag 2 uur fitness(ma-vr) 3-4 in de week kickboxen en za-zo 12 km per dag hardlopen(deze sporten deed ik al hoor )en dan loos ik alle gevoelens die ik heb door me te focussen op de sport.Maar als ik klaar ben komt het weer terug.
ontspanning heb ik ook genoeg (ook vanwegen het sporten wat ik doe neem ik genoeg tijd om te ontspannen)

oja kruimel het aan andere vertellen doe ik liever niet het geeft me ook geen vielig gevoel.eerder een gevoel van zwakte(vertrouw het niet meer om me gevoelens bloot te geven)

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:41
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
wizzard of os schreef op 10-10-2003 @ 23:25:
oja kruimel het aan andere vertellen doe ik liever niet het geeft me ook geen vielig gevoel.eerder een gevoel van zwakte(vertrouw het niet meer om me gevoelens bloot te geven)
Dan zou ik daar wel werk van maken, want het word alleen maar lastiger om binnen te houden.
En het is geen zwakte, eerder een kracht.
Maar ik snap als dat niet zo lijkt. toch is het zo
Oud 11-10-2003, 02:06
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 10-10-2003 @ 23:41:
Dan zou ik daar wel werk van maken, want het word alleen maar lastiger om binnen te houden.
En het is geen zwakte, eerder een kracht.
Maar ik snap als dat niet zo lijkt. toch is het zo
Ja maar wat ik al zeg, heb wel geprobeerd me gevoelens te vertalen zegmaar.En dat beviel me gewoon niet zo.ik weet dat inhouden niet juist is maar het is wel een manier van.Ik zal een andere manier moeten vinden om van die agressie af te komen
Oud 11-10-2003, 06:53
MrOizo
MrOizo is offline
Iemand die ik ken slaat gewoon zijn handen kapot tegen een betonnen muur.

Maarja. Kweet ook niet of dit wat toevoegd, ik stamp soms ook gewoon dozen verrot of sla met me vuist tegen van alles waar me poten net niet van breekt
Oud 11-10-2003, 08:21
Verwijderd
Toch ook buiten het sporten iets zoeken hoe je je kunt ontspannen, denk ik. En toch leren je gevoelens enz. te uiten, lijkt mij... Ik denk dat daar dan wel iets zit wat zou kunnen helpen.

Je hebt het geprobeerd, zeg je? Wanneer heb je het geprobeerd? Bij wie en hoe? En wat was toen je ervaring? En waarom denk je dat je het nu niet meer kunt? (Als je wilt vertellen.)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:00
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
als je het binnen blijft houden word het alleen maar erger. misschien is het makkelijker gezegt dan gedaan, maar je kunt het toch proberen.

met iemand praten helpt ook. voel je niet verlegen om er over te hebben. laat het allemaal eruit. schrijf er gedichten over. wees niet bang dat dat zo raar is. dat is menselijk. bij mij helpt het ook. mediteer. kom tot rust. probeer het.

als je het niet probeert kom je er nooit vanaf.
Oud 11-10-2003, 13:12
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-10-2003 @ 09:21:
Toch ook buiten het sporten iets zoeken hoe je je kunt ontspannen, denk ik. En toch leren je gevoelens enz. te uiten, lijkt mij... Ik denk dat daar dan wel iets zit wat zou kunnen helpen.

Je hebt het geprobeerd, zeg je? Wanneer heb je het geprobeerd? Bij wie en hoe? En wat was toen je ervaring? En waarom denk je dat je het nu niet meer kunt? (Als je wilt vertellen.)

wanneer? : pas een kleine 6mnd terug.
bij wie? : een (oogschijnend)goede vriendin.
hoe? : In een goed 'vertrouwelijk' gesprek
ervaring? : ja was dus klote
waarom niet meer ?: omdat ik geen zin heb om weer genaaid te worden zegmaar
Oud 11-10-2003, 13:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 23:19:
telefoonboek door midden scheuren?
beetje teveel sterkste man van de wereld gekeken zeker?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 13:42
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-10-2003 @ 14:26:
Nou, tegen de tijd dat je daarmee klaar bent is al je agressie weg, niet?

Wizzard - Jij zal oplossingen moeten zoeken, dat kan een ander niet voor je doen. Mensen kunnen je tips geven en een hart onder de riem steken, maar wat voor jou het beste uitpakt kan een ander niet zeggen.
Je zal die woede er ergens toch uit moeten laten. Wat voor jou de beste manier is moet je zelf uitvinden, maar hier staan in iedergeval al een heleboel tips die je kunt gebruiken. Blijf er in ieder geval niet mee zitten maar probeer er iets aan te doen.
Oud 11-10-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-10-2003 @ 14:26:
Nee, dat kreeg ik zelf altijd als tip.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
wizzard of os schreef op 11-10-2003 @ 14:12:
wanneer? : pas een kleine 6mnd terug.
bij wie? : een (oogschijnend)goede vriendin.
hoe? : In een goed 'vertrouwelijk' gesprek
ervaring? : ja was dus klote
waarom niet meer ?: omdat ik geen zin heb om weer genaaid te worden zegmaar
Pas...? Ik vind 6 maanden vrij lang. En dus bij één persoon? Die ene persoon is niet representatief voor de rest van de wereld, lijkt me.

Waarom was het een klote ervaring?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 22:50
Frondish
Frondish is offline
Wizzard ik heb dat ook.. ik speel de grofste spellen zoals C&C Generals of Half-Life Counter-strike en dan is het weg als ik dan een kwartiertje beneden zit heb ik het weer

Ik heb zo'n ding waar je in moet knijpen en dan train je je handen.. als ik dat fanatiek doe dus echt gewoon hard erin knijp dan gaat het ook weg

Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 23:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-10-2003 @ 14:42:
Nou, tegen de tijd dat je daarmee klaar bent is al je agressie weg, niet?
Ik denk dat je er behoorlijk gefrustreerd door raakt en nog veel agressiever
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 23:25
Severus
Severus is offline
Ik herken die gevoelens van opgefoktheid en agressie wel. Die had ik vooral toen ik voor de laatste keer verliefd was, toen was ik namelijk gefrustreerd en gestresst omdat die persoon mijn liefde niet beantwoordde en ik hem daarbij ook nog dagelijks zag, wat bijna niet te doen was voor me.

Gelukkig gaat het vanzelf wel over. Zo niet, dan moet je naar de oorzaak van het probleem (terug)gaan en dat eigenhandig oplossen.

Groetjes,

Ripper
Oud 12-10-2003, 03:35
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-10-2003 @ 22:00:
Pas...? Ik vind 6 maanden vrij lang. En dus bij één persoon? Die ene persoon is niet representatief voor de rest van de wereld, lijkt me.

Waarom was het een klote ervaring?

nou ik heb wel vaker mensen in vertrouwen genomen.
maar altijd een beetje oppervlakkig vertelt wat me dwars zat.
nou 6 mnd terug heb ik me voor 1 x na lang aandringen opengesteld een en hoop(lang niet alles)verteld aan een vriendin
die vond het waarschijnlijk zo schokken dat ze het ook maar ff aan haar moeder vertelde en aan haar zusje en zo lekte het een beetje uit.
en mijn toenmalige vriendin hoorde dat dus ook(die liep me ook al te pushen om te praten)en werd boos op mij.
zij kent mij net zoals al mijn vrienden als een harde jongen die bijna niet zijn emotie's toont.En toen had ik eigenlijk zoiets van laat maar als het zo loopt hoeft dat van mij niet meer zo,dat gepraat.ik bedoel wat heb een ander nou aan mijn gejank,dan laat ik hun achter met extra kopzorgen(over mij!)

oja het is trouwens niet zo dat ik zin heb om op iets te rammen.of tel. boeken door de midden te scheuren of zoiets dergelijks
Oud 12-10-2003, 07:45
Verwijderd
't is idd rot als iemand alles doorverteld... Kan me voortstellen dat je dan twijfelt aan de betrouwbaarheid van mensen ed... Maar wat ik in een andere topic zei, ben ik het hier ook mee eens, voel je even 'lekker' rot, maar ga daarna wel verder. Er bestaan op de wereld ook mensen waar je wel mee kunt praten en die dingen niet doorlullen, maar dan moet je jezelf wel de kans geven die mensen te ontmoeten.

Van mensen die je kent, kun je niet verwachten dat het ze helemaal niks doet, dat is niet reëel, ze geven zeer waarschijnlijk om je. Wil je met iemand praten die het niks of weinig doet, dan zul je met een hulpverlener moeten gaan praten. Vrienden en familie hebben altijd ook hun eigen gevoel meespelen, je kunt niet van ze vragen dat uit te schakelen enz. Wel zou je ook kunnen proberen met ze er over te praten (waarom iemand zich er rot door voelt, enz.).

En veel mensen weten vaak toch wel of het goed of niet goed gaat met iemand die dichtbij ze staat (vriend, vriendin, Vriend, Vriendin, zoon, dochter, enz.), daar zijn lang niet altijd woorden voor nodig. Veel mensen vinden het erger als je niks verteld, dan wanneer je iets verteld.

Hoe langer je dingen voor je houdt, hoe meer dingen zich ophopen en hoe erger dingen lijken als je ze verteld. En ook hoe meer je tussendoor verteld, hoe meer mensen al weten en hoe minder ze hoeven te schrikken.

Wat een ander aan jouw gejank heeft? Dan ziet een ander tenminste eens wie je bent, wat je denkt, voelt, enz. Dan kan een ander er tenminste eens voor jou zijn, er voor je zijn, je troosten en je eventueel, als dat mogelijk is, misschien een beetje helpen. Als iemand een goede vriend(in) is, lijkt me dat toch nogal veel.

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hint: diegene die het hardste zeuren, het minste vertellen. Een goede vriend(in) vraagt hetmisschien een keer, maar laat het daarna aan jou over om het te vertellen, mits je stemming niet totaal verandert door een gebeurtenis (of gevoel) ofzo, want dan zou ik mijn vriendin ook wel om een verhaal vragen .

Maar als dat dus niet het geval is, dan de gouden regel 8)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 11:16
wizzard
wizzard is offline
Bedankt voor jullie reactie's.Ik denk dat sommige tips goed van pas komen.En meschien dat ik toch iemand in vertrouwen neem.
Weet alleen nog niet hoe? en wie?
Oud 12-10-2003, 15:05
Brenda_88
Brenda_88 is offline
k heb percies t zelfde k voel me de laatse tijd ook best opgefokte enzo.. bij de schoolpsychologe hangt n boksbal en k denk dat k die er maar es flink van langs ga geven..
Oud 12-10-2003, 15:06
Brenda_88
Brenda_88 is offline
en t is heel belangrijk om iemand in vertrouwen te nemen..k weet hoe moeilijk het is want k heb er zelf ook heel lang meegelopen, zal k t iemand vertellen?en wie?hoe en wanneer?? Heel erg veel sucses in iedergeval!
Reageren

Regels voor berichten