Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 22:14
meiske 15
meiske 15 is offline
ik msn regelmatig met een leraar die in de onderbouw lesgeeft (ik zit in de bovenbouw), maar de leiding op school heeft gehoord van bepaalde personen (ik weet niet wie) dat die leraar dus msnt met leerlingen. De leiding heeft hem toen het advies gegeven om daarmee op te houden (als hij dat niet doet wordt hij ontslagen). Mag de school zich zomaar met zijn en mijn privéleven bemoeien? Of zijn ze nu in overtreding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 22:18
Verwijderd
Waarom wilt een leraar leerlingen voor niet schoolzaken in zijn lijst hebben? Kvind het goed dat dat verboden wordt, tenzij de leraar een echtew goede band heeft met de leerling, maar dat zal niet voorkomen dnek ik
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:21
meiske 15
meiske 15 is offline
nou juist door msn hebben we een redelijk goede band gekregen. Niet dat ik een relatie met hem heb of wil, maar het is toch wel gezellig...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:24
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
haha wat een gelul.
geld er ook een algemeen advies voor leraren om zich niet in het openbaar te vertonen en in het bijzonder niet in de stad omdat ze dan misschien leerlingen tegen het lijf lopen? en in het ergste geval daar een gezellig praatje mee maken!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:27
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ok nu n beetje serieus:
ik ken een meisje dat ook msnt met een gymleraar bij ons op school.
een jongen die vorig jaar bij mij in de klas zat msnt weleens met onze toenmalige duits-leraar

sjah so what?
ik vind het ook wel eens leuk om met mijn mentor uit de 1e te praten, gewoon omdat t een kei leuke vent is. (ja, helaas heb ik niet zo heel veel echt leuke leraren maar ok.)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 23:51
lucy48
lucy48 is offline
Misschien dat de schoolleiding bang is voor meer dan alleen een beetje praten via msn, dingen die wel volgens de wet verboden zijn, maar opzich kunnen ze hem hiervoor niet ontstaan denk ik
Oud 02-10-2003, 06:18
Verwijderd
Kom op zeg, ik snap heus wel waar de schoolleiding bang voor is maar gewoon met msnnen over schoolzaken o.i.d dat is niet zo erg hoor...
Ik ken een vriendin en die is gewoon goed bevriend met haar docenten grieks/latijn/wiskunde en ik praat ook gewoon met mijn docent informatica,natuurkunde,scheikunde,engels dus ik zie er het probleem niet zo van in... (vaag )
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 06:48
Verwijderd
Beetje overdreven reactie van de schoolleiding; leraren zijn ook mensen en hebben ook een leven naast het lesgeven, als ze in dat leven op normale wijze leerlingen betrekken, wat kan je daar dan tegen hebben? Laat alleen zien dat ze betrokken zijn bij hun vak.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 10:24
alpha
alpha is offline
Msn is te persoonlijk, zullen ze vinden. Terwijl je ook gewoon een praatje kunt maken met de leraar op school of ergens anders, en dan is het wel goed.
Wij hadden vorig jaar ook les van een Engelse leraar en die msnde ook met iedereen die dat wilde. Dat was juist leuk.
Kijk, ergens is het wel begrijpelijk maar voor het zelfde geld is het iemand die je echt kent, dan kunnen ze het toch ook niet verbieden? Mijn zus geeft ook les, nou, als dat nou bij mij op school was geweest, en een vriendin van mij had haar in haar lijst als zus van mij, wat kunnen ze daar dan van zeggen?! Niks toch? Of het is toevallig je buurjongen..
Oud 02-10-2003, 12:05
very drunk driver
very drunk driver is offline
misschien is het een smoes dat die leraar niet meer wil msn-en met jouw ik zeg maar wat
Oud 02-10-2003, 12:41
fractuur
fractuur is offline
Goh, de docs gaan ook met hun tijd mee zeg.

Maar ik weet het niet. Ik zou zeggen dat er weinig mis mee is, als je die docent ook buiten schooltijd ziet (als kenis van je ouders ofzo, weet ik veel). Maar om nou met en docent te msn-en.. ik weet niet, het zal mijn hobby niet zijn.
Oud 02-10-2003, 15:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ergens snap ik die schoolleiding wel. Maar ik denk dat die leraar het wel 'normaal' weet te houden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:57
Studentje
Studentje is offline
Lijkt me sterk als je school hem daarvoor kan ontslaan, eerlijk gezegd.
Oud 03-10-2003, 17:53
The Ox
The Ox is offline
Bij ons op school willen ze dit juist gaan promoten: huiswerk begeleiding (oid) via MSN.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:58
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
The Ox schreef op 03-10-2003 @ 18:53:
Bij ons op school willen ze dit juist gaan promoten: huiswerk begeleiding (oid) via MSN.
Alsof leraren daar zin in hebben.

Ze hebben het al zo zwaar....
Oud 03-10-2003, 21:28
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-10-2003 @ 21:58:
Alsof leraren daar zin in hebben.

Ze hebben het al zo zwaar....

die worden helemaal gek met al die smiles e.d.
als ik soms al met enkele klasgenootjes praat.....
Oud 04-10-2003, 09:29
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meiske 15 schreef op 01-10-2003 @ 23:14:
ik msn regelmatig met een leraar die in de onderbouw lesgeeft (ik zit in de bovenbouw), maar de leiding op school heeft gehoord van bepaalde personen (ik weet niet wie) dat die leraar dus msnt met leerlingen. De leiding heeft hem toen het advies gegeven om daarmee op te houden (als hij dat niet doet wordt hij ontslagen). Mag de school zich zomaar met zijn en mijn privéleven bemoeien? Of zijn ze nu in overtreding?
Lijkt me stug dat je daar mensen voor kan ontslaan. Ik betwijfel of er ook maar een rechter is die ermee akkoord gaat.
Lijkt me niets mis mee dat een leraar MSNt met zn leerlingen, zolang hij geen rare dingen uithaalt tenminste.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:55
Boef
Boef is offline
Meisjes uit m'n klas msnnen ook met leraren..Vind ik best wel 'sick' eigenlijk. Ze spreken buiten school met 'm af, en gaan uit m'n z'n neefjen enzo...Vind ik te ver gaan
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:57
Nyawa
Zie het probleem niet zo, eigenlijk. Als jij ergens vragen over hebt, en je kan via MSN aan een leraar uitleg vragen, dan is dat toch juist handig? Heb je helemaal geen gezooi meer met die studiehuispaspoorten (bandurenkaarten) en stempels vangen. Wettelijk gezien mag het waarschijnlijk niet eens, mensen ontslaan wegens MSN-en met leerlingen in hun vrije tijd.
Als het nou verder zou gaan dan alleen wat gezellig kletsen en je tot dingen gaat dwingen, oké, dan lijkt het me logisch. Maar wat is het probleem als je af en toe wat met hem babbelt? Dat is toch precies hetzelfde als in de klas een gesprek beginnen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 08:19
checko
checko is offline
Ligt eraan waarvoor het msn gebruikt wordt: voor een lolletje of uitleg over iets van school oke...of dat je met je leraar hele serieuze gesprekken hebt.
Neemt niet weg dat ik, als ik leraar was, niet zo snel zou msnen met leerlingen. Zou dan eerder een forum openen ofzo, waar leerlingen digitaal vragen kunnen stellen.
Ik kan de school dus wel redelijk begrijpen dat ze het die leraar verboden hebben. Je moet tegenwoordig zo oppassen met insinuaties van incest en dergelijke....voorkomen is in dit geval beter. Lijkt me niet dat die leraar die contacten met z'n leerlingen echt nodig heeft..

Ligt er misschien ook aan hoe je je leraar kent: ik had op de middelbare school een leraar die voetbaltrainer was van een paar klasgenoten. En ik bij bikkelvrouw (mn vriendinnetje) werd de vader van d'r oppaskinderen dit jaar leraar op haar school.... Tja, met zo'n man heb je dan toch een andere band dan met een andere 'gewone' leraar...kan me dan wel voorstellen dat je met zo'n iemand zou gaan msnen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:57
Nona
Nona is offline
Pfffff, wat een onzin. Ik heb met leraren op de middelbare school veel persoonlijkere gesprekken gehad dan het gemiddelde msn-gesprek. Zouden die gesprekken dan ook verboden moeten worden? Dan kunnen ze mentoren wel afschaffen.

Nee, dit vind ik een beetje te ver gaan.
Oud 07-10-2003, 11:08
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
1 leraar bij ons heeft het in ieder geval ook, heel veel klasgenoten hadden hem in de lijst staan.

Ikzelf niet, vond het een beetje eng worden want hij begon echt vragen te stellen over mn prive leven enzo.

Leraren erom ontslaan? Waar slaat dat op? Mensen hebben ook nog een leven buiten school om..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:24
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
checko schreef op 07-10-2003 @ 09:19:
Ligt eraan waarvoor het msn gebruikt wordt: voor een lolletje of uitleg over iets van school oke...of dat je met je leraar hele serieuze gesprekken hebt.
Op onze school willen ze dit gaan bevorderen. De vertrouwenspersonen bijvoorbeeld denken dat een leerling makkelijker over zijn probleem praat achter de PC, dan "face to face".

Citaat:
checko schreef op 07-10-2003 @ 09:19:
Je moet tegenwoordig zo oppassen met insinuaties van incest en dergelijke....voorkomen is in dit geval beter.
Dat geldt voor alles. Maar tegenwoordig moet je al oppassen als je als leerling alleen met een docent in het lokaal bent. Want stél je toch eens voor.... Sinds Marc Dutroux wordt alles een beetje érg overdreven, vind ik. Trouwens: incest via MSN gaat een beetje moeilijk.

MSN is in principe hetzelfde als je een praatje met je docent maakt.

Citaat:
WishfulDreaming schreef op 07-10-2003 @ 12:08:
Ikzelf niet, vond het een beetje eng worden want hij begon echt vragen te stellen over mn prive leven enzo.
Tja, je zult altijd mensen ertussen hebben zitten die het voor ándere doeleinden willen gebruiken. Gelukkig hebben honderdduizenden andere docenten het wél goed met hun leerlingen voor.

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:30
L1
L1 is offline
Citaat:
meiske 15 schreef op 01-10-2003 @ 23:14:
je zit in de bovenbouw en je bent 15, dan zit je zeker in 4 havo/vwo. Dan ben je net de onderbouw ontgroeit. Beetje vaag argument.

Ik vind niet dat een schoolleiding dat kan verbieden. Wel als er concrete aanwijzingen zijn voor een relatie tussen leraar/leerling.
Oud 07-10-2003, 16:06
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
The Ox schreef op 07-10-2003 @ 16:24:

Tja, je zult altijd mensen ertussen hebben zitten die het voor ándere doeleinden willen gebruiken. Gelukkig hebben honderdduizenden andere docenten het wél goed met hun leerlingen voor.
Hij bedoelde het ook goed, vond het alleen niet prettig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 15:16
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
tjah.. ik weet het niet.. vorig jaar had mijn mentor ook zijn hele mentorklas toegevoegd, omdat we dan op msn iets konden vragen als we over het huiswerk of de uitwisseling vragen hadden. En zolang hij maar niet gaat vragen over mijn priveleven vind ik het best.. maar er zijn natuurlij leraren die er misbruik van maken...
Oud 10-10-2003, 17:50
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
x-Jola-x schreef op 10-10-2003 @ 16:16:
tjah.. ik weet het niet.. vorig jaar had mijn mentor ook zijn hele mentorklas toegevoegd, omdat we dan op msn iets konden vragen als we over het huiswerk of de uitwisseling vragen hadden.
Dat is toch alleen maar handig? Die mentor bedoelt het alleen maar goed. Op deze manier is hij altijd bereikbaar. Slim idee.

Maar steeds die negatieve ondertoon. Soms geven mensen mij hier het idee dat wanneer je een leraar op MSN toevoegt, je dan een of ander eng monster hebt toegevoegd..

Citaat:
En zolang hij maar niet gaat vragen over mijn priveleven vind ik het best..
Doet-ie dat ook in de klas, dan? Misschien is-ie daar wel helemaal niet in geďnteresseerd..

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 20:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten