Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2003, 23:26
Palmboompje
Palmboompje is offline
Ik erger me echt helemaal dood aan mijn huisgenoot. Ten eerste komt hij altijd schooien (werkloos), komt hij nooit zn beloftes na, etc. Das dan tot daaraan toe, maar hij heeft ook altijd overal commentaar op. Nu gaat het weer over mijn vriend en ik ben daardoor echt zo pissig dat ik in staat ben hem zo te beledigen dat die *goede vriendschap van ons* (zoals hij het noemt) in 1x over is...

Het ging een tijdje terug mis met mn ex, paar vervelende dingen gebeurd, en mijn huisgenoot vindt hem een klootzak. Nou, hij heeft recht op zn eigen meing, dus hij doet maar. Maar hij kwam er net dus achter dat het weer aan is. Begintie helemaal zovan: ja, je bent echt goed geschift dat je je weer met hem inlaat en ik begrijp je echt niet, je spoort niet etc. etc. Echt super bot. In plaats van dat je blij voor me bent? Ik heb expres niks gezegd over dat het weer aan is omdat ik geen zin had in gezeik en dit is dus weer het bewijs dat ik gelijk had. Nu zegtie dat ik vooral boos moet zijn maar dat hij me dom vindt. Sorry maar ik vind dit niet normaal als je bevriend met iemand bent. Ik voel me nu echt klote en ik zou hem zo graag morgen helemaal negeren. Dat hij zelf niemand kan krijgen (incl. mij, want hij zit steeds dat we zo goed zouden matchen enzo, net of ik hem zou willen ) hoeft hij niet op mij bot te vieren.. Ik vind het zo teleurstellend hoe je je in iemand kan vergissen..

Wat zouden jullie doen? Compleet negeren wordt een beetje lullig, hij woont naast me.. En dan krijg ik weer dat gezeik dat andere huisgenoten zich ermee gaan bemoeien. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om alles maar van hem te moeten pikken steeds. Als hij morgen komt uitleggen hoe hij het bedoelde (waarsch. niet lullig, yeah right) heb ik zin om te zeggen: "rot op met je excuses, bedenk dat maar voor je iemand kwetst" Maar dan kom ik hem nog constant tegen wat niet bevoordelijk is voor de sfeer... Dus, advies??

(edit: verhaaltje ff ingekort )

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 23:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2003, 23:41
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Je kan m beter "jouw" waarheid direct in zijn gezoicht gooien ipv je frustraties opkroppen...

"Echte vrienden" kunnen elkaar toch de waarheid zeggen?
Oud 12-10-2003, 23:45
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 13-10-2003 @ 00:41:
Je kan m beter "jouw" waarheid direct in zijn gezoicht gooien ipv je frustraties opkroppen...

"Echte vrienden" kunnen elkaar toch de waarheid zeggen?
als ik daar aan ga beginnen ben ik wel een tijdje bezig.. dan is het net zo'n afzeik uurtje, denk niet dat ik daar veel mee bereik .

heb um al eerder n paar dingen vertelt die ik gewoon echt niet leuk vind, maar dat heeft weinig nut, hij is gewoon een botte zak.

en "echte vriendschap".. naja, die "echte vriendschap" bevat momenteel vrij veel eenrichtingsverkeer, want ik heb geen zin om mn energie verder aan hem te verspillen..
Oud 13-10-2003, 07:22
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 13-10-2003 @ 00:45:
als ik daar aan ga beginnen ben ik wel een tijdje bezig.. dan is het net zo'n afzeik uurtje, denk niet dat ik daar veel mee bereik .

heb um al eerder n paar dingen vertelt die ik gewoon echt niet leuk vind, maar dat heeft weinig nut, hij is gewoon een botte zak.

en "echte vriendschap".. naja, die "echte vriendschap" bevat momenteel vrij veel eenrichtingsverkeer, want ik heb geen zin om mn energie verder aan hem te verspillen..
Vertel hem dan in het kort wat je dwarszit, en probeer hem verder idd zoveel mogelijk te negeren
Oud 13-10-2003, 11:32
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 13-10-2003 @ 00:45:

Je kan altijd alles positief en negatief brengen.....
Oud 14-10-2003, 11:11
suikerprinses
suikerprinses is offline
Volgens mij moet je toch wel zeggen wat je dwars zit.. Anders wordt de woede naar die gozer toe alleen maar erger, en dan barst op een gegeven moment echt de bom..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:16
Nona
Nona is offline
Inderdaad, zeggen waar het op staat. Jij voelt je niet goed bij die opmerkingen, als je dat heel duidelijk laat weten is het hopelijk zo over. En als hij er dan nog mee door gaat mag je best eens tegen hem uitvallen; mensen horen gewoon niet zo bot tegen elkaar te zijn en zo zou jij ook niet tegen hem doen, toch? Dat hoeft niet uit te draaien op een maandenlange ruzie, maar hij moet wel weten dat het je niet lekker zit.
Oud 14-10-2003, 12:52
Unexplained
Unexplained is offline
Palmboompje, je bent op een leeftijd waarop je inmiddels behoort te weten dat mannen vaak erg lomp zijn en kort door de bocht komen. Ik snap werkelijk waar niet waarom je teleurgesteld bent in jouw huisgenoot. Jouw teleurstelling komt door jouw overspannen verwachtingen, niet door de resultaten.

Daarnaast, het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat hij je probeert te beschermen en ondertussen het beste met je voor heeft. Dat hij hierbij op jouw (lange) teentjes staat is een ongunstig bijverschijnsel, maar niet zijn doel.

Laatst gewijzigd op 14-10-2003 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 17:08
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-10-2003 @ 13:52:
Palmboompje, je bent op een leeftijd waarop je inmiddels behoort te weten dat mannen vaak erg lomp zijn en kort door de bocht komen. Ik snap werkelijk waar niet waarom je teleurgesteld bent in jouw huisgenoot. Jouw teleurstelling komt door jouw overspannen verwachtingen, niet door de resultaten.

Daarnaast, het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat hij je probeert te beschermen en ondertussen het beste met je voor heeft. Dat hij hierbij op jouw (lange) teentjes staat is een ongunstig bijverschijnsel, maar niet zijn doel.
Hoe weet jij nou mijn leeftijd...

Niet dat die er toe doet, want het is wel heel makkelijk om alle mannen voor het gemak even over 1 kam te scheren. Ik beschouwde hem als een goede vriend en heb hem in het verleden best veel persoonlijke dingen toe vertrouwd. Daar is hij altijd goed mee omgegaan dus ik zie niet in waraom mijn verwachtingen te hooggespannen waren. Bovendien, als iemand zegt: je kunt mij alles vertellen en ik zal je nooit uitlachen, zie ik niet in waar ik hier fout zit.
Oud 14-10-2003, 18:45
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 14-10-2003 @ 18:08:
Vroeger had je dat bij je naam staan. Bovendien woon je op kamers en studeer je. Alle redenen om aan te nemen dat je geen meisje maar een jonge vrouw bent.
Citaat:
Niet dat die er toe doet, want het is wel heel makkelijk om alle mannen voor het gemak even over 1 kam te scheren. Ik beschouwde hem als een goede vriend en heb hem in het verleden best veel persoonlijke dingen toe vertrouwd.
Hoe is dit relevant om hetgeen dat ik opteer als zijnde mogelijk te ontkrachtigen?
Citaat:
Daar is hij altijd goed mee omgegaan dus ik zie niet in waraom mijn verwachtingen te hooggespannen waren.
Zie de resultaten.
Citaat:
Bovendien, als iemand zegt: je kunt mij alles vertellen en ik zal je nooit uitlachen, zie ik niet in waar ik hier fout zit.
Dit bedoel ik dus: je neemt geen verantwoordelijkheid voor je eigen verwachtingen.
Oud 14-10-2003, 18:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zou toch zeggen hoe jij je hieronder voelt.. t heeft denk ik geen zin om elke keer je mond te houden hoor...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 19:05
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 14-10-2003 @ 18:08:

Niet dat die er toe doet, want het is wel heel makkelijk om alle mannen voor het gemak even over 1 kam te scheren. Ik beschouwde hem als een goede vriend en heb hem in het verleden best veel persoonlijke dingen toe vertrouwd. Daar is hij altijd goed mee omgegaan dus ik zie niet in waraom mijn verwachtingen te hooggespannen waren. Bovendien, als iemand zegt: je kunt mij alles vertellen en ik zal je nooit uitlachen, zie ik niet in waar ik hier fout zit.
Ik ben het met unexplained eens.

Overigens vind ik wel dat je een beetje vreemd reageert. Je hebt hem inderdaad alles verteld waarschijnlijk, ook veel persoonlijke dingen, daardoor weet hij dus ook, dat die vent eigenlijk een klootzak is... heb je zelf aangegeven, dat hij dat vindt en dat zal niet zonder reden zijn.
Kan ik me goed voorstellen, dat hij je probeert te helpen door die relatie af te raden. Zo moet je het namelijk zien.

Nu is een dergelijke afrading vaak niet goed, aangezien het tegenover gestelde vaak gebeurt... mensen horen niet graag wat ze moeten doen en dus doen ze wat ze zelf willen, al is het nog zo fout. Maar goed hij probeert je wel te helpen door je in al je verliefdheid of weet ik wat allemaal nog meer, toch de feiten onder ogen te drukken, dat die vent een klootzak is.

Die kwaadheid, die rotgevoelens, die je nu voelt tegenover je huisgenoot, zijn die niet misschien ontstaan door de waarheid die erachter schuilt? Dat hij wellicht gelijk kan hebben? Is dit niet ergens de reden dat je hem nu niet kunt uitstaan?

Overigens lacht hij je niet uit, je hebt niets gezegd over lachen, hij waarschuwde je en hij vertelde je zijn mening over jullie relatie... dit is helpen, niet lachen. Hij had het inderdaad wat midner lomp kunnen brengen wellicht, maar dit moet jij ook in kunnen zien, dat het niet zo kwaad bedoeld is.

Ik vind dat je een beetje overdrijft, gezien wat je tot nu toe hier geschreven hebt.
Reageren

Regels voor berichten