Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 16:27
BBEM
BBEM is offline
misschien is het leuk een verjaardagsforum te openen zodat we voortaan nog beter iedereen kunnen feliciteren. Want op de kantinie worden alle verjaardagstopics zo snel naar beneden geduwd door alle gewonen topic's
Oud 30-09-2003, 16:36
Quiana
Quiana is offline
Iemand is maar één dag jarig, dus hoeft een topic ook niet zolang bovenaan blijven te staan lijkt me. (iig niet een week oid)
Plus dat het me een béétje overdreven lijkt om er gelijk een heel forum voor te maken...
Oud 30-09-2003, 16:51
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Quiana schreef op 30-09-2003 @ 17:36:
Iemand is maar één dag jarig, dus hoeft een topic ook niet zolang bovenaan blijven te staan lijkt me. (iig niet een week oid)
Plus dat het me een béétje overdreven lijkt om er gelijk een heel forum voor te maken...
gezien het huidige aanbod van verjaardagstopic's op de kantine lijkt het me wel een strak plan
Oud 30-09-2003, 17:31
Martin
Martin is offline
Citaat:
BBEM schreef op 30-09-2003 @ 17:51:
gezien het huidige aanbod van verjaardagstopic's op de kantine lijkt het me wel een strak plan
Verjaardagsforum is onzin omdat:
  • Felicitaties kunnen per mail
  • Felicitaties kunnen per PM
  • Felicitaties kunnen per MSN
  • Felicitaties kunnen per ICQ
  • Felicitaties zijn gericht aan 1 persoon, forum is dus verder saai / onzinnig
  • Er kan niet over worden gediscuseerd
  • Verjaardagstopics zijn imho ook niet kantinewaardig, ze zijn hoogstens onzin-waardig.

Een mogelijkheid is misschien het genereren van een verjaardagskalender m.b.v. de forum-database. Maar ja, de enigste met DB-acces en die dit soort dingen nog wel eens deed is Koen, maar die heeft daar ook geen tijd voor.

Conclusie: Geen nieuw subforum, maar pleur die rommel lekker op onzin (echte kantinetopics zijn het ook niet).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-09-2003 @ 18:31:
Conclusie: Geen nieuw subforum, maar pleur die rommel lekker op onzin (echte kantinetopics zijn het ook niet).
Oud 30-09-2003, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Lijkt me beter om gewoon een kalenderpagina te maken, kun je mooi zien wie er deze maand jarig is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:24
Verwijderd
Die verjaardagtopics staan me wel dusdanig in de weg dat ik zie liever zie gaan als komen. Dus iets aparts ervoor of gewoon schrappen blijft naar mijn mening dan de enige 2 opties.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:34
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-09-2003 @ 18:52:
Lijkt me beter om gewoon een kalenderpagina te maken, kun je mooi zien wie er deze maand jarig is.
Inderdaad, is ook niet zo heel moeilijk te programmeren.

Had vBulletin trouwens niet standaard een kalender ingebouwd?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:39
Martin
Martin is offline
Even het een en ander geverifieerd, vBulletin heeft inderdaad een standaard kalender ingebouwd MET functie voor het weergeven van verjaardagen. Dit zijn de opties:

Citaat:
Localhost:
Enable Calendar | Yes No
Birthdays | Yes No
Individual Birthdays: Show the individual birthdays for each user on the calendar? Set this to NO to just show a link if a particular day has birthdays on it. | Yes No
(...)
Kwestie van inschakelen en templates aanpassen.

Edit: KLIK, bestand is dus aanwezig in de versie die hier wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 10:39
Verwijderd
Maar een kalender hoeft niet echt dynamisch te zijn,
aangezien de meeste op dezelfde dag jarig zijn
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 10:55
Maurice
Maurice is offline
"scholieren.com/verjaardagen, dan heb je altijd vrienden die je wél feliciteren"
Oud 01-10-2003, 15:42
Martin
Martin is offline
Citaat:
McLaren schreef op 01-10-2003 @ 11:39:
Maar een kalender hoeft niet echt dynamisch te zijn,
aangezien de meeste op dezelfde dag jarig zijn
Dat klopt, maar wat dacht je van nieuwe leden? Met een dynamische kalender krijgen ze direct een vermelding.

Misschien is het wel een idee om leden die langer dan een half jaar niet meer actief zijn geweest NIET weer te geven in de kalender.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het interesseert me eerlijk gezegd niet zo of er iemand jarig is of niet. als ik die gene dusdanig ken dat het me wel interesseert, dan weet ik het vaak ook wel. en anders zie je het toch aan je leeftijd dat rood gekleurd is? zet er dan gewoon in t klein offtopic neer: gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:16
Martin
Martin is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 01-10-2003 @ 18:13:
het interesseert me eerlijk gezegd niet zo of er iemand jarig is of niet. als ik die gene dusdanig ken dat het me wel interesseert, dan weet ik het vaak ook wel. en anders zie je het toch aan je leeftijd dat rood gekleurd is? zet er dan gewoon in t klein offtopic neer: gefeliciteerd.
Dus in plaats van die rommel op onzin te houden stel jij voor om het toe te laten om felicitaties in normale serieuze topics te doen? Dan is het einde zoek, zal ik dan ook maar dates gaan regelen in topics op S&M?

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:10
Martin
Martin is offline
Om alleen leden in de kalender weer te geven die in het afgelopen halfjaar enige vorm van activiteit hebben vertoont moet je in de buurt van regel 86 in calendar.php het volgende bewerken:

PHP-code:
/* set some values */
$bd_timestamp date('U');
$bd_limit $bd_timestamp-15552000;

if (
$calbirthday == 1) {

// Load the birthdays for this month:

$birthday=$DB_site->query("SELECT birthday,username,userid from user where birthday like '%-$doublemonth-%' AND lastactivity > '$bd_limit'");
  } 
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 01-10-2003 @ 18:16:
Dus in plaats van die rommel op onzin te houden stel jij voor om het toe te laten om felicitaties in normale serieuze topics te doen? Dan is het einde zoek, zal ik dan ook maar dates gaan regelen in topics op S&M?

Dus jij wind je al op over 1 of 2 offtopic regeltjes onderaan een tekst? Lighten up zou ik dan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 01-10-2003 @ 16:42:
Dat klopt, maar wat dacht je van nieuwe leden? Met een dynamische kalender krijgen ze direct een vermelding.

Misschien is het wel een idee om leden die langer dan een half jaar niet meer actief zijn geweest NIET weer te geven in de kalender.
Als ze een vermelding willen, moeten ze hun userid ingeven, en alleen die word dan geupdate.. oid
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 08:34
Martin
Martin is offline
Citaat:
McLaren schreef op 02-10-2003 @ 09:24:
Als ze een vermelding willen, moeten ze hun userid ingeven, en alleen die word dan geupdate.. oid
Ik heb gisteravond even met Jon gepraat, we hebben calendar.php getest maar de kalender is een te zware belasting. Jammer, maar helaas .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:21
zwoesj
zwoesj is offline
Als zo'n forum er zou komen, denk ik niet dat er veel mensen naar toe komen, om te kijken wie er jarig is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 14:14
Tampert
Tampert is offline
als er iemand jarig is die ik mag ga ik die wel zelf feliciteren. Een kalender lokt alleen maar gelicitatiegeile mensen uit die iedereen die jarig is gaan feliciteren. Ik zit daa niet echt op te wachtn. Waarom uberhaupt een mogelijkheid hiervoor inbouwen? Zodat men weet wie er vandaag jarig is? Nou, Joechei! We hebben de wereld verbeterd! De forummers rennen doldwaas door de straten want we hebben een heuse verjaarskalendER! Hoi Hoi Hoi...
Oud 11-10-2003, 14:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-10-2003 @ 15:14:
als er iemand jarig is die ik mag ga ik die wel zelf feliciteren. Een kalender lokt alleen maar gelicitatiegeile mensen uit die iedereen die jarig is gaan feliciteren. Ik zit daa niet echt op te wachtn. Waarom uberhaupt een mogelijkheid hiervoor inbouwen? Zodat men weet wie er vandaag jarig is? Nou, Joechei! We hebben de wereld verbeterd! De forummers rennen doldwaas door de straten want we hebben een heuse verjaarskalendER! Hoi Hoi Hoi...
L0L
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 19:37
konflict
konflict is offline
Citaat:
morris schreef op 01-10-2003 @ 11:55:
"scholieren.com/verjaardagen, dan heb je altijd vrienden die je wél feliciteren"

beetje kansloos dit
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:12
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-10-2003 @ 20:37:

beetje kansloos dit
volgens mij zijn er best mensen die hier aan een verjaardagtopic waarde hechten

en dat meen ik serieus!
Oud 11-10-2003, 21:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
BBEM schreef op 11-10-2003 @ 22:12:
volgens mij zijn er best mensen die hier aan een verjaardagtopic waarde hechten

en dat meen ik serieus!
ook dat is kansloos
Oud 12-10-2003, 14:26
Verwijderd
Een verjaardagsforum is ent zo zinvol als een McLaren forum..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 08:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Martin schreef op 01-10-2003 @ 17:16:

nou stuur dan een PM naar de gene die je wilt feliciteren. dát bedoel ik ermee: dat ik het onzin vind en je het ook gewoon zelf persoonlijk kan doen ipv in een aparte topic.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 09:03
Martin
Martin is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 16-10-2003 @ 09:09:
nou stuur dan een PM naar de gene die je wilt feliciteren. dát bedoel ik ermee: dat ik het onzin vind en je het ook gewoon zelf persoonlijk kan doen ipv in een aparte topic.
ok
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten