![]() |
||
Citaat:
![]() Een Catscanner is weinig meer dan een roterende rontgenscanner welke een hoop beeldjes achter mekaar neemt, waarna de computer daaruit een 3D-beeld kan opmaken. MRI werkt compleet anders. Door middel van een radio-puls worden waterstof ionen aan 't draaien gebracht, als tolletjes. Langere spin-tijd = hoog water gehalte = bepaald type weefsel. Hier komt geen rontgen aan te pas, en je mag zo vaak gescanned worden als je wil. Nadeel is dat een MRI scanner gewoon een gruwelijk grote magneet (rond de 2 tesla) is (supergeleidend), en dat je er niet in kunt als je bijvoorbeeld een stalen botpen hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
MRI is
![]() Je krijgt echt haarscherpe foto's van kleine delen van het lichaam. Alleen moet je er niet met een bankpasje onder gaan liggen zoals mijn vader. Ik heb wel eens een test gedaan met een schaar bij een MRI-scanner door een schaar vast te houden en vervolgens mijn hand te draaien. De schaar ging helemaal scheef staan. Best bizar gezicht. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet wie jouw begeleider is, maar hij had je een hele flinke schop moeten verkopen. Als je die schaar los had gelaten, en dat ding was vast komen te zitten, hadden ze de hele magneet van veld kunnen halen omdat dat magnetisch veld ongelovelijk nauwkeurig gecalibreerd moet worden. Dat kost z'n 50.000 euro, alleen de helium en stikstof die vervangen moet worden kost al een fortuin. Edit: je bent 17, ik zou niet weten hoe jij toegang zou moeten hebben tot een MRI scanner. Volgens mij lul je uit je nek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kijk ook eens op http://www.mricentrum.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, zoals je ('iemand' dus) het beschrijft geloof ik het wel, ik vind het alleen knap dom dat hij je laat doen. Als je die schaar los had gelaten had je 'em never nooit niet meer los gekregen ![]() |
![]() |
|
|