Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 22:14
spitmymindout
spitmymindout is offline
(fijn onderwerp weer )

Diarre kan gebeuren, maar was als je alleen nog maar water en slijm poept? En hoofdpijn hebt? Kan dat gewoon gebeuren o moet ik nu en blinde paniek naar de dokter rennen
?
xSpit
Oud 11-10-2003, 22:38
ekki
ekki is offline
Niet te lang afwachten, met diarree kun je uitdrogen. Maar als het één dag zo is zou ik ff wachten. Je kunt overigens misschien tijdens een telefonisch spreekuur zoiets aan je arts vragen. Dan zegt hij/zij wel of je beter langs kunt komen of niet.

Nouja, je droogt zomaar niet uit, dat is vooral als je ook nog kotst erbij (met alleen diarree niet echt eigenlijk). Maar het lijkt me niet goed, zoals jij dat beschrijft, dus ik zou wel ff contact opnemen met de dokter.
Oud 12-10-2003, 10:35
Verwijderd
Zorg dat je genoeg vocht binnen krijgt en slik daarbij ook bv Norit, 't is niet goed wanneer het helemaal vloeibaar is. Norit kan je volgens mij gewoon bij de apotheek halen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:32
johnbiezen
johnbiezen is offline
Norrit kan je bij de apotheek en drogist halen. ook zou je de doktor even op kunnen bellen en vragen om advies. Kijk uit dat je niet uitdroogt, dus niet te lang mee wachten, als het langer duurt, even naar de doktor gaan...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:34
pyres74
pyres74 is offline
diacure kun je volgens ook gewoon halen zonder recept
dat zorgt ervoor dat de diaree stopt (heel handig dus)
nadeel is dus wel dat je een paar dagen niet kan poepen. dus als je na een week eindelijk weer een "poep" gevoel hebt, dan komt er dan ook veel uit
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 12-10-2003 @ 13:34:
diacure kun je volgens ook gewoon halen zonder recept
dat zorgt ervoor dat de diaree stopt (heel handig dus)
nadeel is dus wel dat je een paar dagen niet kan poepen. dus als je na een week eindelijk weer een "poep" gevoel hebt, dan komt er dan ook veel uit
Ja, dat kan idd heel vervelend zijn; je moet dat spul echt voorzichtig gebruiken, anders zit je straks verstopt en dat is ook geen pretje.
Zorg ervoor dat je wanneer je een diarree-stopper gebruikt, je genoeg blijft drinken en je naar het toilet gaat wanneer je moet. Gebruik het nooit langer dan in de bijsluiter staat aangegeven en gebruik ook nooit meer dan een maximale dosis (je kan er beter onder gaan zitten voor de zekerheid).
Natuurlijke diarree-stoppers zijn natuurlijk ook goed te proberen; eet een banaan, beschuitjes met geprakte appel en kaneel en drink slappe, lauwe thee.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:41
lieve
lieve is offline
Zou dan toch maar al eens aan een afspraakje bij de dokter denken!
Oud 12-10-2003, 20:35
pudding met vel
pudding met vel is offline
zit er ook bloed bij? of heb je hele erge buikpijn? ik had hier laatst ook last van, toen bleek ik salmonella te hebben. en dat was NIET leuk, kan ik jullie verzekeren. dus pas op met half gare kip of eieren.

ik raad je aan om fruit te eten, want dit zijn enkelvoudige suikers die meteen opgenomen worden, maar niet teveel want dat werkt ook laxerend. verder iets van droge crackers en beschuit. en als je het langer hebt dan 4 dagen zeker naar de dokter gaan.

veel succes!
Oud 12-10-2003, 22:20
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-10-2003 @ 14:28:
Ja, dat kan idd heel vervelend zijn; je moet dat spul echt voorzichtig gebruiken, anders zit je straks verstopt en dat is ook geen pretje.

met diacure mag je max 6 pillen per dag slikken dacht ik maar je hebt echt maar eentje nodig
werkt onwijs goed maar je moet wel met mate gebruiken

bij mij is het wel zo als ik diaree heb

ik slik één a twee pillen en dan is het gewoon over
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 23:01
Verwijderd
Je kan bij de apotheek Oral Rehydration Salts halen. Dat zorgt ervoor dat je niet teveel uitdroogt en dat je bepaalde mineralen binnenkrijgt. btw: zelfs als je het op recept haalt, moet je bijbetalen dus neem je portomonnee mee.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten