Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn naam is geen Quiana, en ik ben geen 11 jaren jong.
![]() dat staat er over haar... Maar ik denk dat je je pas "mooi", "beter" moet laten maken als je er zelf hinder van ondervind..
|
Jong (zo rond de twintig a vijfentwintig) is vruchtbaar. Daarom wordt het evolutionair gezien mooi gevonden. Ja, vrouwen willen er mooi uit zien en dus jong. Ik weet niet of dat nou wel zo ziek is. Hoe ver je daarin wilt gaan moet je over het algemeen zelf weten. Zodra het schadelijk voor de gezondheid kan zijn heb ik er mijn bedenkingen bij.
En Quiana is geen 11 nee. ![]()
|
![]() |
Het gaat hierbij niet zozeer om er jonger uit te zien dan je werkelijke leeftijd, het gaat er meer om er relatief goed uit te zien in vergelijking met de mensen waaronder je vertoeft. Dit is echter iets van alle generaties en vinden we bij jonge kinderen, mensen van middelbare leeftijd en zelfs bij ouderen.
De vraag of die mensen geestelijk in orde zijn, is een moeilijke vraag. Ikzelf ben van mening dat het uiterlijk niet belangrijk is, omdat het niets verandert aan wie je bent, van binnen. Marijke Helwegen beweert dat zij zich er geestelijk beter door voelt, als zij er goed uitziet. Is dat echter wel waar? Wat zij pretendeert, is dat een geestelijke toestand kan verbeteren door een uiterlijk verbeterde toestand. Ik geloof daar niet in. Ik denk dat mensen zich beter kunnen voelen, maar zijn zij wel beter, als zij afhankelijk zijn van uiterlijke beslommeringen? Juist lichamelijkheden en uiterlijkheden zijn dingen waar men geen zekere grip op kan hebben. Op het innerlijk heeft men altijd grip. Zo komt het dat wij een maatschappij vol mensen hebben, die zich goed lijken te voelen, maar zich, zodra als hun leuke verschijning naar de buitenwereld toe wegvalt, onmiddellijk minderwaardig en gewoonweg slecht voelen. Mensen die zich primair op het innerlijk richten, zullen zich ook goed voelen, als hun uiterlijk wegvalt. Daarom kan een "verbeterd" uiterlijk geestelijk dingen verhullen, maar niet verbeteren. Zijn deze mensen geestelijk ziek? Wel, plastische chirurgie is ver doorgeslagen, lijkt mij, echter, wij moeten dit ook afzetten tegen het tijdsbeeld. We leven in een maatschappij waarin mensen sowieso ver zijn doorgeslagen in uiterlijkheden, voedsel, genotsproducten en seksuele lust. In de ogen van deze tijd zijn deze mensen niet ziek. Toch, als je de TV aanzet, zie je niets dan lichamelijke zaken. Misschien is onze maatschappij wel ziek... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
NaNoWriMo Beginnetje Tsasil | 0 | 03-11-2004 23:47 |