Advertentie | |
|
![]() |
|
Inderdaad, vanaf de regel 'ik kan alleen toekijken' wordt het ritme ineens heel anders; sluit niet goed op elkaar aan. Verder vind ik je gebruik van interpunctie niet zo goed; ik zou dat zelf wat anders doen... Verder vind ik hem eerlijk gezegd een beetje cliché...
|
Je moet dit gedicht nog wat polijsten denk ik.
Het bulkt niet van de weelderige beeldspraak en taaltechnische hoogstandjes. Maar het is sterk in zn samenhang en mooi in zn boodschap. Het is ook erg goed gedaan, hoe ik tijdens het lezen van dit gedicht het gevoel kreeg, dat het gedicht ook weggleed (net als de hoofdpersoon uit de omhelsing gleed). Als dat metrum nou net wat beter zou lopen, een paar aanpassingen en ik zou het echt een top-gedicht vinden "en voor het eerst niet naar je zwaaien" ![]() Trouwens, over het cliché gehalte van dit gedicht; Dit is echt een gedicht waarvan er heel veel zijn die er op het eerste gezicht op lijken, maar dit is net anders vind ik. Als dat metrum echt gaat lopen, dan denk ik dat jij met dit gedicht het cliché heb verslagen. En dat is soms nog lastiger dan iets heel origineels doen. Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 17:39. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|