Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 11:17
somebody13
somebody13 is offline
Weet er hier iemand of je bij de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening veel lessen drama krijgt?
Advertentie
Oud 13-04-2003, 19:13
Erbenda
Erbenda is offline
Voorzover ik weet niet echt. Ik ben naar een paar informatieavonden geweest over deze studie maar volgens mij heb ik niet zoveel gehoord over dramalessen.
Oud 13-04-2003, 19:36
Fantôme
Fantôme is offline
het enige van je volgens mij krijgt zijn rollenspellen... maar dat weet ik niet helemaal zeker...
hoezo, is dat een probleem dan?
Oud 14-04-2003, 18:18
somebody13
somebody13 is offline
Ik heb een hekel aan toneelspelen. Op de open dag van pedagogiek zeiden ze dat het verschil tussen pedagogiek en SPH is dat je bij SPH meer dramalessen krijgt. Nou vraag ik me af of je echt veel drama krijgt of dat het allemaal wel meevalt.
Oud 14-04-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
somebody13 schreef op 14-04-2003 @ 19:18:
Ik heb een hekel aan toneelspelen. Op de open dag van pedagogiek zeiden ze dat het verschil tussen pedagogiek en SPH is dat je bij SPH meer dramalessen krijgt. Nou vraag ik me af of je echt veel drama krijgt of dat het allemaal wel meevalt.
Bij mij zeiden ze dat je met sph vaker en meer met de kinderen werk, terwijl je met pedagogiek vaker met volwassenen (de mensen met sph en spw) werkt...

Bij sph krijg je, voor zo ver ik weet, veel rollenspelen, veel casussen ed...maar dat 'leer' je...en je leert er veel van. Ik houd er ook absoluut niet van, maar je leert er wel heel veel van, 't is minder erg dan het lijkt, het went en het is best grappig (en er zijn er meer die het niet zo vinden, maak je geen zorgen ).
Oud 14-04-2003, 19:59
Balance
Balance is offline
uit open dagen heb ik begrepen dat je wel muzische vakken krijgt, waaronder drama valt, maar ook tekenen, handvaardigheid en muziek bijvoorbeeld. Het is een onderdeel waarin je mensen kunt helpen en daarom leer je dat ook bij sph.
maar het verschil in pedagogiek en sph is volgens mij meer dan alleen drama, want als sph'er stel je een behandeling op en vervolgens behandel je de mensen, terwijl je als pedagoog metname behandelingen opstelt die je uit laat voeren door een spw/sph'er.
Ik denk dat je dus eerst voor jezelf moet verzinnen welke van de twee je het meest aanspreekt. Daarna kan je altijd nog gaan kijken welke hogeschool het minst aan muzische vakken doet.
Oud 16-10-2003, 18:10
nickee
nickee is offline
hallo
ik zit nu in het tweede jaar van de sph en de lessen dram die je krijgt vallen best mee. in het eerste jaar krijg 1 periode drama en in het tweede jaar maar zlefs 10 weken. het bestaat voornamelijk uit rollenspellen, maar dit is wel heel erg leuk
groetejs nicolle
Oud 16-10-2003, 18:14
Verwijderd
Euhm...dit had ook wel met een privé-bericht of een mailtje gekunt ipv een half jaar oude topic te uppen. De laatste post van de topicstartster is ook een half jaar terug, ik vermoed dus dat ze dit niet meer zal lezen (of ze moet de mailfunctie aangezet hebben).

Ik sluit hem voorlopig, als de topicstartster hem weer open wil hebben, dan zie ik wel een pm of een mailtje verschijnen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten