Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Lees de dinges: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=141551
|
![]() |
|
Waarom zag ik niet
dat jij mijn hart zou breken Waarom snapte ik niet dat het nooit "ons" zou kunnen zijn Waarom merkte ik niet dat jij mij ongelukkig zou maken omdat ik verliefd was op jou Ik denk dat je van dit gedichtje nog het beste kan maken; deze bevat eigenlijk nog het meest poëtisch verhaal; de tweede en de derde zijn meer spreuken: je zou ze eventueel wel kunnen omzetten naar een gedicht, maar daarvoor zijn ze wel wat cliché en te oppervlakkig denk ik; je zou deze drie gedichtjes beter om kunnen zetten naar één gedicht, waarbij je zou kunnen letten op: - gebruik van enjambement; je schrijfstijl leent zich voor een goed gebruik hiervan; let er dus op dat het klopt qua ritme en aansluiting, dat het niet te geforceerd loopt: de regels zo mooi mogelijk in elkaar laten overlopen. - opbouw; de regellengte bijvoorbeeld; dit heeft ook weer te maken met het metrum; let erop dat het één geheel is, en een goede opbouw bevat, eventueel met meer gebruik van meerdere strofes. - verder ook wat Dreamerfly zegt: creatiever taalgebruik, meer woordspelingen enz.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mensen helpen Verwijderd | 19 | 09-02-2009 01:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende flyaway | 11 | 22-01-2006 11:43 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] kansberekening wanhoopje | 2 | 12-11-2004 12:54 | |
Psychologie |
Helpen Nomen Est Omen | 4 | 22-06-2004 11:00 | |
Software & Hardware |
Help! help! help! help! help! help! help! help!!!!!!!!!!! Opiate | 6 | 19-01-2002 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
You need help A loved one | 7 | 02-12-2001 08:28 |