Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 16:37
pessimistje
pessimistje is offline
Het gaat erg slecht bij mij op school, en dat komt vooral doordat ik het vaak niet kan volgen en erg vaak moe bent, de oorzaak daarvan is bekend maar ik heb wel als gevolgd dat ik erge moeite heb met school, bijvoorbeeld ik beloof mijzelf huiswerk te maken en ben ik het huiswerk schema kwijt, ook zijn er nog paar boeken niet bezorgd en daar moet ik nog achterna gaan, ik heb bijna nooit me huiswerk niet gemaakt omdat ik vaak niet kan volgen wat allemaal de bedoeling is, Ik zelf heb Mavo gedaan op D-niveau(geslaagd) en doe nu MBO4, een probleem is dat ik nu nog geen ritaline mag innemen en dat is voor mijn concentratie, dit heb ik even gehad maar had zijn bijwerking, ik werdt er namelijk wel snel geirriteerd van.
Nu zit ik met andere medicijnen voor anti depressie, dat werk wel beter op me gevoelens, maar me concentratie zit me erg dwars, het lukt me gewoon echt niet om me ergens op te concentreren of ik moet heel erg geintresseerd zijn, zelfs bij hockey gaat het lastig, ik sta altijd te dromen en het is heel moeilijk voor mij om me op het spel te concentreren, ook films zijn moeilijk om te volgen ik moet soms achteraf vragen waar de film nou overgaat.
Het is duidelijk gezegd door de psycholoog dat ik een concentratiestoornis heb en daarom altijd veel moeite school, ben daar ook meerdere malen over gepest als ik niet wist waar de les over ging men mij debiel vonden en dat ik nooit opletten enzo, dat was ook wel waar maar het lukte me gewoon niet.
Ik heb mavo_D gehaald zonder medicijnen met heel veel moeite en heel veel hulp van ouders en het was ook nog eens een priveschool met extra bergeleiding.

Vorig jaar heb ik op een MBOopleiding gekozen die me achteraf helemaal niet beviel, en ben ik ermee gestopt en kwam in een orrientatieklas terrecht, waar je echt helemaal geen ene moer moest uitvoeren.
Toen dat jaar ben ik aan me medicijnen begonen, en dat ging zo goed dat ik wel de zelfvertrouwen had om volgend jaar havo te doen, ik las een stuk gemakkelijker en vergat bijna niks meer.
Later moest ik stoppen met medicijen omdat ik er down van werd en moet nu wachten tot ik uit me deppressie ben.

Dat kan nog wel 2 m aanden duren, misschien nog wel langer.
En zoals het nu op school gaat gaat het echt kut.
Me psycholoog adviseerde me om eigelijk naar niveau 2 te gaan en dus 2 jaar langer te doen voor die opleiding(ik ben al een van de oudste).
Nouja hij zegt dat het verstandig zou zijn, want zo slecht als het nu gaat wordt ik niet vrolijk van.

voor degene die de hele topic niet willen door lezen:
Mij probleem is dus in het kort dat het slecht met me school gaat en dat komt doordat ik zo een slechte concentratie heb dat ik niet zonder die medicijen kan, maar ik moet eerst de komende 2 a 3 maanden andere slikken en mag dan pas beginnen aan me concentratie.
Daarvan beweerd mij psy dat het misschien verstandig zou zijn een lager niveau te nemen en een omweg te nemen.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2003, 16:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Als je een lager niveau gaat doen, loop je wel het risico dat je met domme lui in een klas zit. Je zou je kapot vervelen en worden gepest, dat is zeker.
Vasthouden aan niveau 4, zou ik ook doen!

Verder weet ik niet zoveel te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:42
AngelLena
AngelLena is offline
is dan misschien wel het verstandigste ja. Voordat je uit die depressie bent ben je alweer een tijd verder en wie weet hoe ver je dan achterloopt, dan bestaat de kans dat je er nog langer over doet dan dat je een niveau terug gaat omdat je het gewoon niet trekt (vooral tempo gezien). En stel deze is over, je kunt het een beetje inhalen en bam, volgende depressie, weer 3 maanden kwijt, dat schiet gewoon niet op. Dus neem dan de omweg die uiteindelijk misschien korter is dan de korte weg.
Oud 20-10-2003, 16:57
Grooveline
Grooveline is offline
Wat studeer je dan precies?
Oud 20-10-2003, 17:25
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-10-2003 @ 17:40:
Als je een lager niveau gaat doen, loop je wel het risico dat je met domme lui in een klas zit. Je zou je kapot vervelen en worden gepest, dat is zeker.
Vasthouden aan niveau 4, zou ik ook doen!

Verder weet ik niet zoveel te zeggen...
Sorry dude,ik laat me niet pesten .
Dus dat is geen rede, tussen domme mensen zitten wel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:29
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 20-10-2003 @ 17:42:
is dan misschien wel het verstandigste ja. Voordat je uit die depressie bent ben je alweer een tijd verder en wie weet hoe ver je dan achterloopt, dan bestaat de kans dat je er nog langer over doet dan dat je een niveau terug gaat omdat je het gewoon niet trekt (vooral tempo gezien). En stel deze is over, je kunt het een beetje inhalen en bam, volgende depressie, weer 3 maanden kwijt, dat schiet gewoon niet op. Dus neem dan de omweg die uiteindelijk misschien korter is dan de korte weg.
Het zit me heel erg dwars om het idee rond te lopen dat ik een opleiding niveau 2 doe, veel mensen zullen me denk ik voor belachelijk uitmaken en ik heb dan echt het gevoel dat ik dom ben, aangezien ik me eerst voor havo had ingeschreven.
Ik zal het echt klote vinden en twijfel erg.
Ik bedoel als je eens bekijkt wat voor mensen niveau 2 doen, dat is Ivbo niveau, dat zal me echt niet lekker zitten
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 20-10-2003 @ 18:29:
Het zit me heel erg dwars om het idee rond te lopen dat ik een opleiding niveau 2 doe, veel mensen zullen me denk ik voor belachelijk uitmaken en ik heb dan echt het gevoel dat ik dom ben, aangezien ik me eerst voor havo had ingeschreven.
Ik zal het echt klote vinden en twijfel erg.
Ik bedoel als je eens bekijkt wat voor mensen niveau 2 doen, dat is Ivbo niveau, dat zal me echt niet lekker zitten
tja het is en blijft jouw keuze. En ik snap ook heel goed dat het geen makkelijke keuze is, maar de feiten blijven... En daar moet je wel rekening mee houden in je beslissing...
Oud 21-10-2003, 00:29
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Het is wel vervelend dat je een omweg moet maken, maar dan kom je er toch ook? Als dat makkelijker gaat, en als je het op die manier wel haalt dan is dat toch het belangrijkste? Anders loop je het risico misschien dat je het niet haalt en ik denk dat dat ook niet goed is voor je zelfvertrouwen en motivatie.

Maar em ik denk ook dat je als je zelf sowieso wat beter in je vel voelt zitten dat het dan ook een stuk beter gaat met je concentratie. Als dat kan, buiten school enzo om, dan zou je die nivo 4 opleiding wel kunnen doen. Maar jah dat is natuurlijk de vraag .

Ik zelf heb mavo-D gedaan, daarna havo (1 keer blijven zitten ook nog), en nu hbo opleiding. Ik heb dan geen concentratiestoornis maar wel concentratie problemen altijd al gehad. Maar me mavo en havo heb ik zonder echte hulp gedaan.
En ik vind mezelf niet erg slim, ik denk en hoop dat mbo nivo4 je wel lukt maar als het langer duurt via nivo 2 is dat toch niet zo erg?
Ik vind je leeftijd niet erg oud... dat vind ik beetje onzin. Het is misschien wel vervelend, maar niet extreem ofzo. Ik was niet de enigste die 19 was en bijna 20 bij mijn diplomauitreiking voor havo.

Als je er maar komt toch?

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 00:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten