Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 19:33
Karlien&Marloes
Karlien&Marloes is offline
Hallo,

Voor een onderzoekje voor onze studie onderwijskunde zijn we op zoek naar mensen die ons wat kunnen vertellen over hun ervaringen met WebQuests.

* Heb je wel eens gewerkt met een WebQuest?
* Wat vond je ervan?
* Was het leerzaam?
* Voor welk vak was het?
* Is de website nog te bezoeken/heb je een link voor ons?
* Enzovoorts....

Je mag ook mailen als je ons wilt helpen: mariaswim11@hotmail.com

Groetjes,
Karlien en Marloes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 19:35
Verwijderd
Wat zijn Webquests?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:41
Karlien&Marloes
''Wat is een WebQuest? Heel eenvoudig: maak het verwerven van informatie op Internet gemakkelijk door de leerlingen een aantal links te geven waar zeker informatie op te vinden is. Bovendien kun je een aantal vragen stellen, die het de leerlingen mogelijk maakt zich in het onderwerp te verdiepen.
Links en vragen staan op het Internet.''

Is het zo duidelijker?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:55
Verwijderd
Is onderstaande een webquest? Misschien dat ik er dan nog iets zinnigs over zeggen Verder heb ik iig geen ervaring met webquests voor zover 'k weet.(zie www.memo-malmberg.nl -->lesmateriaal-->2e fase-->vwo, module 9)
------------------
Dagboek oorlogsmisdadiger Eichmann vrijgegeven

Eichmann was verantwoordelijk voor de organisatie van de jodenvervolging. In februari 2000 gaf Israël het dagboek van Eichmann vrij. Eichmann schreef dit boek vlak voordat hij opgehangen werd.
soort opdracht Verdieping. Artikel met vragen en links.Wie was Eichmann en waarom wordt hij als oorlogsmisdadiger gezien? Vijf mc-vragen en twee vragen over je eigen mening.

bij M 11 H1

studielasturen 1

benodigde hulpmiddelen pen en papier

bronnen artikel en sites op internet

presentatievorm -

werkvorm tweetallen

beoordeling -

kenwoorden -

-------------------------
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:38
Karlien&Marloes
Hoi,

We kunnen het niet vinden op de site. Wij komen na het aanklikken van www.memo-malmberg.nl op een site waar we moeten kiezen tussen 'Ik ben een leerling' en 'Ik ben een docent'. Als we op een van beide klikken komen we op een pagina waar we geen link naar lesmateriaal kunnen vinden. Zou je de directe link kunnen geven??

Groetjes Karlien en Marloes
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:46
Karlien&Marloes
Ooh toch gevonden, het stond bij oude methodes.
De opdracht bij de Malmbergsite is inderdaad een soort van webquest. Het gaat er bij een webquest om dat je via het zoeken op internet en andere bronnen informatie verzamelt over een onderwerp en zo je kennis kunt uitdiepen en dus 'iets leert'. Een webquest is dus eigenlijk een uitgebreide online les, en soms kan zo een opdracht wel 3 tot 4 weken duren en in een groep gemaakt worden.
Wat we graag willen weten is voor welk vak je aan een webquest gewerkt hebt en of wat je er van vond. Is het moeilijk, makkelijk, saai, leuk, een interessante aanvulling op je vaste lesstof of juist niet? Enzovoorts enzovoorts.

We moeten in korte tijd dit onderzoekje uitvoeren en we zijn erg benieuwd naar een ieders ervaringen waarin ict en lesstof gecombineerd worden. Voel je vrij om je ideeen hier neer te zetten, wij kunnen er zeker wat mee!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 08:24
Verwijderd
Ik ben er niet zo over te spreken; ik moest voor Biologie ooit wat opzoeken op bepaalde sites, maar die waren nou niet bepaald om over naar huis te schrijven. Als je als leraar toch precies weet wat je leerlingen op moeten zoeken, geef de informatie dan als stencil mee.
Leerzaam was het ook amper, als ik internet verkeer ik meestal in een staat van lamheid en leer ik niets.
Helaas ben ik de links kwijt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 08:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Jaa, onze maatschappijleerleraar deed dat altijd Dat was zo leuk. En ik was altijd ruimschoots als eerste klaar Ik viond het bijzonder leerzaam, omdat je via een leuke/nieuwe methode iets bijgebracht wordt. Links weet ik helaas niet meer, sorry.

Genoeg zo?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 11:27
Karlien&Marloes
Hartstikke bedankt snees en Keyser Saus, dat soort dingen willen we precies weten!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:12
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Geen idee.

Groetjes,
Henk, Klaas en Joop
Oud 20-10-2003, 15:51
Verwijderd
oke, over die geschiedenis-'webquests' (sorry, 'k wist niet dat die link ook naar de nieuwe site gaat)

ik vond ze leuk, want het is weer eens wat anders dan opdrachten uit het boek maken. Bovendien had je een keuzemogelijkheid: je moest voor een bepaald aantal punten opdrachten zoeken. Anders gezegd, je kon kiezen wat je het meeste interesseerde. Maar ik vond het niet erg nuttig. Voor het proefwerk had het (m.i.) niet uitgemaakt of ik het wel of niet gedaan had. Misschien was 't beter geweest deze tijd te geven aan het bestuderen van de leerstof.. Het was dus iig meer een 'extraatje' bij de normale lesstof.

Als zo'n 'linkverzameling' over een onderwerp zou gaan waar ik iets over wil weten, zou ik er waarschijnelijk wel op kijken. Als hij makkelijk te vinden is tenminste. Maar echt nodig lijkt me het niet, ik kan zelf ook best goed met google zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten