Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 19:08
druiveke
druiveke is offline
hey
ik heb nu 10maand een navelpiercing,
hij heeft nog nooit 100% geweest
scheef, ontstoken ed

ik schaam me zelf wanneer iemand hem ziet dus ik kan die boel beter weg halen!

hoe verzorg ik hem het beste?
hoe ontsmetten?
anti lidteken zalf?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:19
Liss
Liss is offline
Door hem elke dag goed te ontsmetten met desinfectievloeistof (die heb ik erbij gekregen toen ik hem liet zetten) en voor je hem erin doet of eruit haalt je handen goed te wassen, dan moet hij na een tijdje wel weer mooi zijn lijkt me.
Als je dat al doet zou ik het ook niet weten..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:25
Verwijderd
anti lidteken zalf lijkt me beetje laat. Als je het dan er uit wilt halen, haal hem dr uit en houdt de huid goed schoon. (

Houd je hem:

Kook een ketel water, neem een kopje badzout (zee zout, ook gebruikt om je voeten in te weken enzo) doe dat in een flesje, kokend water erop en goed schudden tot het zout volledig opgelost is.
hierna elke dag twee keer (voor het slapen en als je wakkerword) een shotglaasje pakken die halfvol met het zout-water uit het flesje doen, warm maken in de magnetron en op de kop op je piercing zetten. (Voorover buigen, opening op je buik zetten en dan gaan liggen. En dan 10 minuten weken, daarna schoonmaken met alcohol. (wat je ook zu gebruiken voor pasgeboren baby naveltjes.
Geen broekbanden over je piercing laten wrijven etc. EN je zult zien dat het vrij gauw niet meer ontstoken is.
(En anders kun je naar de dokter gaan en die schrijft je meestal een penicilline kuur voor... wat ook goed werkt, als je het ding absoluut niet geheel dkunt krijgen)
wat voor piecing heb je er op het moment in zitten? er in en eruit doen irriteerd de huid trouwens ook...
Als je je piercing over laat groeien als hij heel is blijft er geloof ik gewoon een punttje over als litteken waar het gaatje ooit zat
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 21:07
Somebody Special
Somebody Special is offline
Bij mij was dat ook zo.

Heb hem na ruim een jaar eruit gehaald.
Soms ging het een paar dagen goed, maar even later wist ik niet hoe ik moest zitten van de pijn.
Ik heb alles geprobeerd, van Betadine tot Sterilon, van een zalfje tot zoutwater.

Toen ik terug naar de shop ging bleek dat ik te láng met Betadine had gescrubd, dat had ik de eerste paar dagen moeten doen maar ben het al die tijd blijven doen omdat ik het verkeerd begrepen had

Ik baalde er flink van toen ik hem eruit haalde maar het was ook een hele opluchting, ik kon eindelijk weer normaal zitten!

Het enige wat er van over is is een klein littekentje.

Misschien laat ik er over een poosje nog en keer 1 zetten maar dan zal ik beter naar de instructies luisteren.

(Misschien ben ik er wel gewoon allergisch voor. Ik weet dat de piercing (had er nog steeds de eerste inzitten) van chirurgisch staal is maar mijn anti-zweerknopjes zijn ook uit m'n oren gezworen..)
Oud 25-10-2003, 02:13
Verwijderd
titanium dan? (of is dathetzelfde) Daar ook allergish voor, en met betadine smeren blijven is ok niet slim nee...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten