Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 22:23
Vlooienband
Vlooienband is offline
Werkelijk, erg mooi. Het is het boek 'Doctor Zhivago', eerste druk. De eerste druk, lees dat goed. Het houdt dus in dat hij in september 1958 gedrukt is. het eerste boek van de allereerste tienduizend boeken. Om het nog mooier te maken, staat er op een van de eerste bladzijden een inkttekening van de toendra, een koets en een klein huisje. Erg mooi. De kaft is volgens mij bedenkt met linnen, of een andere stof. Om de woorden goed tot hun recht te laten komen, is het de Engelse versie. Het meest geniale is datmijn broer hem heeft gekocht voor een eurootje of zeven, erg weinig voor zo'n klassieker.

Zo, dit is mijn nieuwe trots. Wat is jouw mooiste boek?
Oud 15-10-2003, 22:31
AlopiA
AlopiA is offline
mijn mooiste boek is "wolvensaga" van kathe recheis,
gaat dus over wolven heeft een heel mooie linnen (o.i.d) rug. 1 van de weinige zelfgekochte boeken *trots is*
heb wel de nederlandse vertaling, duits leest niet echt lekker weg
Oud 16-10-2003, 19:29
Verwijderd
Ha, ik heb ook Dokter Zjivago, alleen dan Nederlands, pocket en lelijk.

Ik heb een hele mooie versie van De Gebroeders Karamazow die, ondanks de dikke zeshonderds bladzijden niet zo dik is, omdat het gaat om van die dunne vloei-papiertjes. Maar hij is wat oud en doorgezakt en het is vooral de inhoud die het zo prachtig maakt. Ik heb ook een mooie ingebonden versie van Tolstoj's Oorlog en Vrede die nog compleet gaaf is, een leuke, oude versie van Dante's Inferno en Het Nieuwe Leven uit 1915. Ik heb 'Vijftien beroemde verhalen' van Tsjechow in de reeks meestervertellers (waar ook Guy de Maupassant - Het leven van een vrouw, die ik ook heb, onder valt) die er erg mooi uitziet.
Ik heb ook een mooi, ouder Nederlands boek met de titel 'De Doolhof', geschreven door verschillende Nederlandse schrijvers uit de jaren zestig, maar ik weet nog niet waar het over gaat. Hij ziet er in ieder geval goed uit, net als mijn prachtige (maar compleet nutteloze) boek van de Universiteit voor Zelfstudie dat gaat over 'Doeltreffend spreken en schrijven'. Maar misschien ziet mijn 'The Stoic and Epicurian Philosophers' met de complete werken van Epicurus, Epictetus, Lucretius en Marcus Aurelius er nog het mooiste uit. Hoewel mijn grote, witte 'Alle cultuur is streven', een bundeling van de Huizinga-lezingen van van 1972 tot 1986 er ook erg intellectueel uitziet. Oh, mijn Middelnederlands handwordenboek en het supplement verdienen ook vermelding.

Mijn boekenkast is overigens vol. Nieuwe boeken passen er niet meer in.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-10-2003 @ 20:29:
Mijn boekenkast is overigens vol. Nieuwe boeken passen er niet meer in.
haha ook al last van?

Mijn trots is een eerste druk van de hobbit, nl pocketversie. Vind de voorkant absoluut nier mooi, maar het is gewoon een bijzonder boek. En het ruikt ook zo heerlijk naar oude boeken....
Maar opzich vind ik mijn planken met boeken al mooi
Oud 16-10-2003, 21:45
Verwijderd
Ik zal dit weekeind, als mijn vriendin met digitale camera komt, een foto van mijn intellectuele, robuuste boekenkast maken en op het forum plaatsen, opdat iedereen mij heel erg slim gaat vinden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 11:51
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-10-2003 @ 22:45:
Ik zal dit weekeind, als mijn vriendin met digitale camera komt, een foto van mijn intellectuele, robuuste boekenkast maken en op het forum plaatsen, opdat iedereen mij heel erg slim gaat vinden.

LUH-3417
Oud 17-10-2003, 12:21
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-10-2003 @ 22:45:

LUH-3417

Ik heb hier twee boekenkasten, allebei van de ikea. Helaas zijn beide kasten vol, en dientmijn klerenkast nu ook als boekenkast. Te erg.
Oud 17-10-2003, 12:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 17-10-2003 @ 13:21:

Ik heb hier twee boekenkasten, allebei van de ikea. Helaas zijn beide kasten vol, en dientmijn klerenkast nu ook als boekenkast. Te erg.
staan ze bij mij ook al op. en verder in mijn bureau en ik de hutkoffer Boekenwurmen scheinen dit nu eenmaal te hebben
Oud 17-10-2003, 12:45
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-10-2003 @ 13:23:
staan ze bij mij ook al op. en verder in mijn bureau en ik de hutkoffer Boekenwurmen scheinen dit nu eenmaal te hebben
we zijn vreselijk.
Oud 17-10-2003, 14:57
Gus
Gus is offline
Boek van de week: Lemon van Krauser.
Oud 17-10-2003, 23:02
Verwijderd
Mijn mooie boek? Het eerste deel van de Duin-serie.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 23:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 17-10-2003 @ 13:45:
we zijn vreselijk.
Zolang we dat maar met z'n allen hebben, dan valt het niet zo op
Oud 18-10-2003, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 17-10-2003 @ 13:23:
Klinkt me bekend in de oren Ik heb een hele boekenkast vol met alleen boeken, een stellingkast met boeken, manga en strips, en ben bezig in een andere kast (maar die is helemaal niet bedoeld voor boeken! Daar moeten frutsels op staan enzo!). En dan liggen er ook nog minstens 10 verspreid door het hele huis en staan er nog een stuk of tien op de plank in de keuken. Ik ben slecht
Andere mensen hebben geen geld omdat ze roken of teveel kleren kopen of teveel uitgaan... ik koop teveel boeken. Allemachtig, hoe sneu kun je zijn
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 00:22
Verwijderd
Ik heb een grote collectie dierenboeken, met enkele zeer fraaie boeken. Leesboeken leen ik altijd bij de bieb, derhalve kan ik niet meespreken over jullie fraaie, soms historische uitgaven.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-10-2003 @ 01:17:
Klinkt me bekend in de oren Ik heb een hele boekenkast vol met alleen boeken, een stellingkast met boeken, manga en strips, en ben bezig in een andere kast (maar die is helemaal niet bedoeld voor boeken! Daar moeten frutsels op staan enzo!). En dan liggen er ook nog minstens 10 verspreid door het hele huis en staan er nog een stuk of tien op de plank in de keuken. Ik ben slecht
Andere mensen hebben geen geld omdat ze roken of teveel kleren kopen of teveel uitgaan... ik koop teveel boeken. Allemachtig, hoe sneu kun je zijn
Ja, idd. Ik heb er al een paar op de plank bij mijn broertje gestalt, gewoon omdat ik ze niet meer kwijt kon.
Jij ook al?
Oud 18-10-2003, 15:44
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Owww, dit ken ik zo! Ik koop ook bijna alle boeken die ik voor school heb gelezen, gewoon omdat ik dat mooi vind en omdat ik aspiraties heb voor een gehele wand met boeken in mijn toekomstige huis, dat vind ik werkelijk goddelijk!
En dan kijken vriendinnen me altijd zo gek aan: heb je nou alweeeer een boek gekocht? wat moet je nou met boeken?
En dat snap ik dan niet, want wat is er nou mooier dan vanuit je bed uitzicht hebben op een wand met boeken en daarnaast een volgestouwde boekenkast!
Niks, zeg ik je!

[edit] Mijn mooiste boeken zijn een hele dure uitgave van de Lord of the Rings (van mn paps gehad), al mijn Harry Mulisch & Leon de Winter boeken (), mijn gedichtenbundeltje en mn eerste druk Amerikaanse uitgave van HP4.

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:03
Mindfields
Mindfields is offline
Alle verhalen van Roald Dahl in een heeel dik boek
Geweldig
Oud 18-10-2003, 16:24
Type
Type is offline
"What piece of work is a man", een Hongaars boek met quotes (op de linkerbladzij in het Hongaars en de rechter in het Engels) van de werken van Shakespeare.

Is überhaupt maar 1x gedrukt, dus 1e druk. Gekregen als cadeau, met een stoffen voorkant, bordeaurood. Er zit mooi een plastic hoesje omheen zodat de kaft niet beschadigt, et voila.

Dat is mijn trots...
Oud 19-10-2003, 19:31
Kevertje
Kevertje is offline
Mooie boeken?

Een stel sprookjesboeken die ik afgelopen week heb gekocht, om de mooie linnen omslagen, en om de zwart/wit tekeningen binnenin. Meestal koop ik pockets...heb domweg geen ruimte voor mooie (maar meestal grotere) hardcover uitgaven op m'n kleine hokkie.

Oude boeken?

M'n Middelnederlands Handwoordenboek uit 1932...da's alles

Bijzonder?

Opperlandse Taal- en Letterkunde
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:57
Verwijderd
Middelnederlands handwoordenboek uit '32... dat was dus bijna actueel.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten