Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb jij moeite gedaan om het contact met die vrienden te onderhouden? En heb je moeite gedaan om nieuwe contacten op te bouwen? Heb je buiten school nog een sport of een andere vereniging ofzo waar je in contact komt met mensen?
Ik ben zo vaak van school veranderd, zou je kunnen vergelijken met blijven zitten, en tot nog toe ben ik er eigenlijk elke keer alleen maar beter op geworden. Het kan verkeerd uitpakken, maar dat hoeft absoluut niet. En voor het onderhouden van contacten moet je nou eenmaal moeite doen, allebei de personen...soms loopt dat vast, maar het gaat ook wel eens goed. Gelukkig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Leonoor
Dat is het nou eigenlijk, ik weet niet zo goed waarom ik zoiets post. En ook niet waarom andere mensen hun mededelingen posten, want ik zie het nut er niet echt van in. En ik weet dat anderen dat wel doen, anders doen ze het niet. Daarom doe ik het ook maar ![]() Contact onderhouden is voor mij niet moeilijk, het is namelijk zo dat ik altijd de gene ben die dingen afspreekt en leuke dingen organiseert. Maar op den duur krijg ik daar genoeg van en dan wacht ik liever tot het van de andere kant komt. En dat is dus helemaal niet, en dat komt wel aan als een klap. De hele tijd van die dingen meemaken en dan krijg je er genoeg van. Op school ga ik wel met mensen om, maar dat is alleen kletsen en een beetje naast iemand zitten op school. Ik weet wel dat ik zelf ook moet beginnen met contact zoeken met anderen, maar het lijkt gewoon erop alsof er iets in de weg zit waardoor ik dat niet kan. Je zou kunnen zeggen dat ik steeds meer in mezelf keer. mir_1986 Ik wil niet lullig zijn, maar die gedachten moet je juist gebruiken als motivatie. Het kan er nu nog zo slecht uitzien, maar als je punten die slecht zijn kunnen plotseling hoger worden, hoog genoeg om te slagen! School helpt je als je dat toestaat. Bij mij was het dan jammergenoeg net niet goed genoeg, en dat is denk ik ook doordat ik te weinig om hulp vroeg. Het was ook een moeilijk jaar voor mij. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoop het beste voor je ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap precies wat je bedoeld, altijd maar de 'drijvende kracht' zijn van 'vriendschappen' is idd niet leuk en bovendien verwarrend ed... En als er dan niks komt van de andere kant...
![]() Je hebt er niks aan, maar toch een stukje 'eigen ervaring': op de basis en middelbare school had ik een aantal vriendinnen en ik was, net als jij, de 'drijvende kracht' als het ging om de vriendschap. Op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in en vielen er idd een heleboel mensen weg. Na een jaar heb ik met één meisje weer meer contact gekregen, we hebben er ook over gepraat ed. Een ander meisje (toen één van mijn twee beste vriendinnen) heeft nooit meer wat van zich laten horen. Ik stuurde zo nu en dan nog wel eens een brief, kaartje of mailtje, in de hoop dat het terug kwam. Maar nadat ik een jaar of langer niks van haar had gehoord, ben ik er mee gestopt. Die andere vriendin, heeft met dat meisje dezelfde ervaring, we hebben het er wel eens over. Ik zie die vriendin niet vaak, maar de vriendschap die we hebben komt wel van beide kanten, ook omdat we van elkaar weten hoe we over vriendschap denken. (En das dus één van de verhalen, maar hier zit ook een goed eind aan. ![]() Je kunt beter één of twee vrienden hebben waar je wat aan hebt, dan een hele berg waar je niks aan hebt. Maar dat zul je zelf ook wel weten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb ook wel zoiets, maar anders:
Ik heb m'n vriend waar ik bij terecht kan, maar die is op kamers, dus zie ik alleen in de weekeinds. In de week kan ik me dan enorm alleen voelen. Ik heb veel vrienden en vriendinnen, maar ik heb het gevoel dat ze enkel oppervlakkig in me geinteresseerd zijn, enkel plezier met me willen maken. Ik zie er zelfs geregeld één afhaken... Op zich vind ik dat geen extreem probleem, want ik ben heel graag alleen. Ik heb mijn eigen wereld in mijn hoofd, en de schoonheid van de wereld bestaat voor mij uit de kleuren,muziek, en mijn vriend. Maar uiteindelijk, als je dan eens met iets zit en je kan het niet kwijt (als mn vriend er dus niet is), dan kan ik mij wel eens enorm leeg en alleen voelen... ach ja... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Leonoor
Ach sooo!!! Jahaa... zo zie je maar dat het moeilijk is om erover te praten. Maar zoals jij het zei is wel een goed idee om achter de mening van anderen te komen. Maar we zullen wel zien hoe dat zal gaan ![]() Fruitvliegje Lijkt me harstikke fijn om, in jouw geval, een vriend te hebben. En dat je daar flinke steun door krijgt! Zijn een hoop mensen die daarnaar verlangen. Maar over dat gevoel door de week dat je alleen bent, kan je dan niet naar hem bellen of zo? Vaak als ik me alleen voel dan hoop ik dat als ik ga slapen dat het de volgende dag gewoon weg is. Soms is dat ook wel zo, maar dan komt het steeds vaker terug. Dat is ...niet leuk... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb je echt niemand die je wil en kan vertrouwen? |
![]() |
|
![]() |
Door wat ik had meegemaakt ben ik nogal in mezelf gekeerd de laatste tijd. Heel erg vervelend, gelukkig kan ik nog wel doorzetten en alsnog doen zoals ik wil doen. Maar zodra ik weer met mijn eigen gedachten zit dan zie ik het nut van al dat gedoe niet meer. En dan zakt alles weg.
Ik zou wel heel graag iemand willen vertrouwen en leren kennen, en ik zal elke kans die ik kan krijgen pakken. Hoop alleen dat ik daar toe in staat ben zodra ik een kans krijg! Maar knuffelen helpt heel erg veel ja, precies zoals je zegt. Had ik even niet aan gedacht ![]() |
![]() |
|
ik heb wel een paar goede vrienden enzo op school, daar vind ik het allemaal best. MSN is maar boeiend voor 3 mensen ofzo, en et forum is ook niet alles. Ik heb eigenlijk een fucked up sociaal leven.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Meestal sta je er maar bij stil als je eens wat minder goed in je vel voelt. Natuurlijk voel je je nog slechter als het besef komt dat jij meer om die vrienden geeft, dan zij om jou.
Ik heb ook mijn jaar moeten dubbelen vorig jaar, met gevolg dat mijn vroegere vriendschappen redelijk verwaterd zijn. Het is dan ook logisch, ik zat (en nog altijd) in een andere school, in een andere stad. Voor die 'vrienden' wordt nu een hele nieuwe wereld geopend, ze leren nieuwe mensen kennen...waarom dan nog tijd stoppen in een oude vriendin? Ze doen het waarschijnlijk niet bewust, hoor, dat niet, maar toch, het kwetst me verschrikkelijk. En toch, ik blijf steeds vragen of ze eens geen tijd hebben om uit te gaan (in de week dan), steeds wordt ik teleurgesteld. In het weekend gaan we meestal wel 's avonds uit, maar ja, de gesprekken vlotten ook niet zo super meer...(cf andere leefwereld). Logisch dat mijn zelfvertrouwen de dieperik ingaat. ![]() |
![]() |
|
Ik had dit eerst ook, maar dat kwam omdat ik alleen maar achter de pc zat. Op een gegeven moment heb ik mezelf de vraag gesteld: Is dit wat ik wil of heb ik meer in mn macht?
Ik heb namelijk mijn school niet eens af kunnen maken vanwege problemen. Mijn oude vrienden zijn allemaal verder aan het leren en ik heb nog niet eens de kans in dit leven gekregen om ook maar een repetitie normaal te kunnen maken! Ik heb besloten dat ik meer wou. Ik ben mezelf positiever gaan uitzetten naar anderen. Ik ben behulpzamer geworden en ik heb mensen kunnen helpen en steunen met de dingen waar ikzelf wel goed in was. Ik heb verschillende soorten mensen toe durven laten in mijn leven en nu? Ik heb nog niet echt dikke vrienden, maar wel mensen om me heen waar ik mee kan lachen en zo. En die mensen op msn intresseren me veel minder, want hoe groot is de kans nou dat je elkaar echt leert kennen? Zou je ooit een knuffel bij ze kunnen halen als het moeilijk gaat? Bij mij niet hoor! Tis gewoon een keuze die je jezelf voor moet zetten. Wees niet zo lief voor jezelf om jezelf zo zielig te vinden. Je moet jezelf een rotschop verkopen en duidelijk een keuze neerzetten.
|
Ook ik heb mezelf een tijdje geleden ontzettend rot gevoeld. Ik had wel vrienden en vriendinnen om me heen en mijn beste vriendin heeft me zelfs goed gesteund in die tijd, maar toch had ik altijd het gevoel dat ik niet gewaardeerd werd en dat ik niets voorstelde. Ik dacht dat niemand iets om mij gaf... Ik had heel veel behoefte aan twee beschermende armen om mij heen, aan iemand die mij begreep en iemand die mij waardeerde om hoe ik was. Maar na een tijd kwam ik erachter dat ik heel erg over mij heen heb laten lopen door mensen in mijn omgeving en zelfs door mijn eigen vriendinnen. Ik had bijvoorbeeld nooit een eigen mening en was het altijd met anderen eens, omdat ik over wilde komen als een leuk meisje. Ik was er altijd voor anderen; misschien wel teveel, want ik dacht nooit aan mezelf. Ik begon te beseffen dat ik mezelf moest zijn, want dan pas kon ik gewaardeerd worden zoals ik was. Ik besloot om het leven wat positiever in te zien. Toen ik me hiervan bewust aan het worden was, leerde ik een hele lieve jongen kennen op msn. Ik zat die tijd vaak op msn; ik denk dat dat een bepaalde onzekerheid van me was. Ik praatte erg veel met hem en we begonnen ook te smsen. Ik werd verliefd op hem, ook al had ik hem nog nooit gezien. Gelukkig spraken we na verloop van tijd met elkaar af en nu gaan we al meer dan 8 maanden met elkaar. We vinden veel steun in elkaar; ik voel nu eindelijk die twee armen om mij heen waarnaar ik zo verlangde.
Toch vind ik het ook heel belangrijk om goed contact met mijn vriendinnen te houden, ook al kost me dit af en toe best wel wat moeite. Ik wil hen niet kwijtraken, want ik geef om hen. Ik weet hoe het voelt om alleen te zijn. Dat is waar veel van mijn gedichten over gaan... Nu ben ik gelukkig en ik doe er alles aan om dat zo te houden. Mijn boodschap is: Alleen jijzelf kunt wat doen aan die eenzaamheid!! En wat er ook gebeurt in je leven, alles heeft een reden. Het leven is een grote les waarin je leert om te leven.
|
Ik vind je niet zeiken hoor, en ik snap het dat typen bijna geen zin meer heeft, dat is ook zo bij mij namelijk, en dat komt door omdat ik al zo vaak hetzelfde ongeveer hebt getyped, ik weet niet of dat bij jou zo is, maar bij mij wel.
Voor je probleem heb ik geen oplossing, want ik heb hetzelfde probleem. |
![]() |
|
![]() |
ik zit me eigen af te vragen hoe het mogenlijk is dat je eenzaam ken zijn als je internet heb ,wat ik erg vindt is dat geklaag het is een harstikke mooie dag geweest vandaag ,alleen ik zag mensen in een rolstoel en dan denk hoe kennen sommige mensen zooh klagen er is zooh hoop om dankbaar voor te zijn weet je je moet is kijken naar wat je wel heb en niet naar wat je niet heb, wij zitten gezellig achter de computer maar er loopen mensen buiten die amper een slaapplek hebben. nou doeii het zijn mij woorden.
(weet je hoeveel er een moord willen plegen voor jou comp) Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 21:19. |
![]() |
||
Citaat:
En je mening is niet steunend of verhelderend maar een ironische manier om eenzaamheid te relativeren. Maar daar schiet je nog niks mee op.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je post volgens jou wél zinnig is, leg dan tenminste uit waarom, en strooi niet met halve zinnen.
|
![]() |
dat zeg ik toch ik ben ik en jij ben jij dan ben ik duidelijk genoeg!
laat ik het dan zo zegen je ken beter jezelf zijn van anderen zijn er al genoeg. en voor de rest gaat ik hier geen tekst en uitleg aan geven. hier heb ik dus geen zin in ![]() |
![]() |
|
![]() |
Van jou kant snap ik wel wat je bedoelt hoor Vanieta. Maar het ligt vaak nogal voor de hand dat mensen die posten anderen zoeken die hetzelfde hebben of zich misschien een beetje daarin kunnen plaatsen.
Heb jij je wel eens slecht gevoeld? Ik bedoel, niet even een tegenslagje.. maar depressie? Of echt hele lange periodes down zijn? Alleen zijn is ook wel zoiets. Ik heb ze alle 3 gehad, misschien jij ook wel.. maar ik kan dan niet zo makkelijk denken aan andere mensen die het 'nog' moeilijker hebben. Het is namelijk een leerproces dat 'ik' moet doormaken. Om het simpel te zeggen: Als ik me op een gegeven moment K** begin te voelen en het niet meer uit de weg kan dan ga ik niet denken over daklozen en dat ik me dan weer beter hoor te voelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*blaatpost, maar goed* @vanieta: dat iets voor jou duidelijk genoeg is, betekend niet altijd dat het dat voor anderen ook is. Jij weet wat er in je hoofd zit, wat je met die paar woorden wilt zeggen, wat de gedachten er achter zijn, maar een ander kan niet in jouw hoofd kijken en die gedachten ook zien. Je zult die gedachten dus onder woorden moeten brengen en moeten posten wil iemand ze weten en je posts begrijpen. Als ik hier alleen maar neer zou zetten 'paar woorden niet te begrijpen', zou jij dan weten waarom ik dat zeg en wat ik er precies mee bedoel? |
![]() |
|
![]() |
Ja dat herken ik ook ja...
Zit je een keer zwaar in een dip en dan ga je online en dan heb je altijd wel van die mensen die je helpen. Alleen het voelt zo niet 'heel'. Het voelt nep en niet echt. Het is tenslotte maar internet en msn, mensen zijn sowieso zo anders in het echte leven.. Zoiets ofzo. Naja, ik snap wel wat je bedoelt iig. En ik heb ook gewoon meer echte mensen nodig om me heen, niet van die mensen op msn die je een tijdje spreekt maar waarvan het contact toch wel weer vervaagt als je bent uitgepraat met elkaar. Duidelijk verhaal ![]() |
![]() |
|
Weet je? Ik ben een echte dierenvriend en ik zie momenteel heel veel dode en zwaar verwaarsloosde dieren op mijn werk (dierenambulance) en nog kan ik ervan genieten.
Het is gewoon iets, dat je in je gedachte toe moet laten. Hoe meer je gaat genieten, hoe meer je gaat doen en hoe minder je geeft om die eenzaamheid.
|
![]() |
nou ik ken wel zegen dat ik me wel is down voelt terwijl ik een hoop vrienden heb.ik denk dat het bij meer is ik weet het niet. \
maar ik voel me nu ook down. (ik heb zo iets van bah de sleur) ik ken dit zegen zorg dat je naast je comp ook andere dingen te doen.ruim je kamer op ,maak warme chocomelk of neem een hond ,ik weet niet wat jou sociaale leven is .dus meer ken ik er niet over kwijt. en nou wou ik weten wat is het eigenlijk. vertel is wat over je eenzaamheid dan help ik je veder doeii |
![]() |
|
[QUOTE]Leonoor schreef op 09-10-2003 @ 21:41:
[B]Heb jij moeite gedaan om het contact met die vrienden te onderhouden? En heb je moeite gedaan om nieuwe contacten op te bouwen? Heb je buiten school nog een sport of een andere vereniging ofzo waar je in contact komt met mensen? Tjaa ik ken het: was vroeger heel eenzaam...is wel iets beter geworden maar mijn sociale leven bestaat maar uit +- 5 personen, waarvan ik sommige maar 2 keer per jaar zie ![]() Tja en naar verenigingen gaan Bleeeeg...het idee dat dat dan 'moet' staat me zo tegen. En daar moet je ook maar tijd voor hebben.... en mensen tegenkomen is het probleem niet, maar vaak is het probleem wel dat ze niet je type zijn of dat je het contact moet leggen en moet blijven onderhouden...ik vind dat heel moeilijk, om met de mensen die ik graag als vriend zou zien contact te durven leggen en het zo te onderhouden dat ze je vrienden worden...ik heb van die 5 mensen er wel 2 bijzitten die eigenlijk mijn type absoluut niet zijn en die ik niet bijster leuk vind om als vriendin te hebben...maja pech...de mensen die ik wel als vriend zou hebben krijg ik toch niet te pakken, ik weet niet hoe ik contact moet onderhouden, durf niet te vragen of ze mee uitgaan en dat soort dingen want dan ben ik bang dat ik raar of zielig overkom. Tja helaas: brutalen hebben de halve wereld en ik ben en blijf a-sociaal... ![]() Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 20:34. |
![]() |
|
![]() |
ja nou als dat het geval is dat je nergens geen zin in heb. dan ken niemand je helpen ook . in dat geval heb ik dan gewoon gelijk . ken je die mensen met de eeuwige klaagzangen. waar je doodmoe van woord. stop geen energie in steken deze mensen kunnen en willen niet geholpen woorden. kijk iemand die om raad vraag doet er ook werkelijk wat mee, die hoor je ook niet meer. dat is raad vragen. maar die mensen waar je zo moe van woordt energievreters
![]() doeii veel liefs van vanieta |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Eenzaam zijn OnderOns | 0 | 11-09-2014 10:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Eenzaam DaFrostyOne | 11 | 25-09-2003 12:00 | |
Psychologie |
Gevoel van eenzaamheid terwijl je eigenlijk niet eenzaam bent wissie | 9 | 01-09-2003 19:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Een strijd vol eenzaamheid Green Day | 2 | 27-12-2002 14:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[betoog] Eenzaamheid Ieke | 0 | 29-11-2002 14:56 |