![]() |
||
Verwijderd
|
Ik kwam het volgende tegen op internet en ik vond het wel interessant. Het artikel er om heen is ook interessant en ook zeker nuttig, denk ik.
Wat vinden jullie er van? Citaat:
Ander artikel: http://www.menscentraal.nl/tekst_Erik_van_Zuydam.html Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 16:09. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zie niet in waarom dat niet zo kunnen, ik heb het zelf meegemaakt. Voor de rest vind ik het wel een goed artikel. Ik breek m'n hoofd regelmatig over het feit waarom sommige mensen wel met nare dingen om kunnen gaan, en anderen niet.
||
Citaat:
Het is wel waar. Maar niet zo simpel. En ik word er eerlijk gezegd nog depressieviger van.
|
Spreek het eerste artikel het tweede artikel nou tegen of ligt het aan mij?
Eerste artikel: Positief doordreunen totdat het doordringt tot je onderbewustzijn. Tweede artikel: Het negatieve weten te accepteren en je laten leiden door het positieve. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
gvd klote muis, weg tekst
![]() eh, ik ben het niet eens met het eerste geciteerde stuk. Citaat:
Citaat:
Een beetje negatieve gedachte houd je tevens scherp. Als je altijd te positief denkt en het komt wel, dan komt er soms te weinig van en dat is niet gewenst. De tekst is te positief en dus niet relaistisch ingesteld. Benader zaken zoals ze zijn en niet TE positief of negatief. Leonoor: denk je dat het elkaar niet tegenspreek tomdat je het zo moet lezen? => Positief doordreunen totdat je het accepteert en je je laat leiden door het positieve. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Natuurlijk, een situatie kan altijd wel kut zijn. Maar positief denken kan je, in bijna alle situaties, leren. En je moet het ook leren voor je het kunt, dat kan je niet zomaar. Voor sommige mensen is het makkelijker aan te leren dan anderen, maar ik denk dat iedereen het met een beetje doorzettingsvermogen en aandacht wel kan.
Fade - Ik denk niet dat het zo sterk van de situatie afhankelijk is. Vooral juist die mensen die enorm veel schokkende dingen meemaken moeten leren positief te denken om overeind te blijven en dat zie je dan ook vaak gebeuren. Daarom denk ik dat positief denken in bijna elke situatie mogelijk is. Natuurlijk ligt het niet alleen an je instelling, maar het gaat ook niet alleen om de situatie. Het gaat er juist om hoe je er tegenaan kijkt. Ik denk dat je iemand wel gelukkig kan maken als je ongelukkig bent, maar diegene zal, als je hem echt gelukkig maakt, om jou geven en er niet blij mee zijn dat je je zelf zo ongelukkig voelt. Ook vergt het vaak meer van je om iemand gelukkig te maken als je je zelf niet heppie voelt. aarom kan je beter eerst aan jezelf werken en dan aan anderen.
||
Citaat:
... maar daar ga ik alweer ![]()
|
![]() |
toen ik dat probeerde, dat koste veel te veel tijd en veel te veel energie. kan ik niet ook nog naast huiswerk en school doen enzo.
nou nu ga ik maar weer aan school, en ben volgens al eerder 3 jaar constant beetje depresief geweest. en na tijdje begint het "normaal" te voelen, een sleur, bent vergeten hoe het mooier was. dat ik nou begin dit jaar nou zoveel bloemetjes zag, lijkt het nu weer wat erger. went vanzelf wel. het is erger lijkt mij als iemand die zich vaak helemaal goed voelt ineens beetje slechter voelt. eruit komen kost te veel energie.. heb ik geprobeerd, uitkomst ik ben kantjeboord over met heel veel gesleur, eerste toetsweek dit jaar, geen 1 voldoende. |
![]() |
|
Ik ben het er wel mee eens. Ik denk dat je in grote lijnen zeker zelf verantwoordelijk voor bent of je een positieve of een negatieve denker bent. Als je altijd overal alleen maar negatieve kanten van ziet dan kan je ook niet positief meer denken maar als je ook geniet van de kleine dingen in het leven en in een negatieve situatie toch de lichtpuntjes weet te ontdekken dat je dan wel positief kan blijven denken en je hoofd boven water kan blijven houden in zo'n situatie. Je bent daar zelf voor verantwoordelijk. Er zal misschien wel iets van aanleg zijn zodat de een makkelijker de kleine positieve dingetjes weet te ontdekken dan de ander maar voor het grootste deel denk ik dat je dat zelf op moet gaan zoeken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Positief denken Cherry Springs | 6 | 27-04-2010 14:18 | |
De Kantine |
Wat Saai Zeg #37 Dark Phoenix | 500 | 14-10-2007 21:56 | |
Psychologie |
Positief denken Verwijderd | 35 | 30-03-2005 12:24 | |
Psychologie |
grens tussen positief denken of dingen wegstoppen non | 6 | 12-05-2003 18:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat is positief of negatief denken eigenlijk? John Sickbock | 8 | 20-08-2002 08:57 | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers... Gothic | 12 | 28-05-2002 10:54 |